Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: pá říjen 06 2017, 20:58 Předmět: Centrál Felicia I.
Nemáte prosím někdo rozkreslenou "řídicí jednotku" centrálu pro Felicii I., tedy před-faceliftovou a jednobodem?
Jde pouze zamknout, ale v druhé poloze klíčku neodemkne.
Nikdy jsem to nedělal a tak proto se tak ě ptám, jestli to někdo už neřešil. Všechna serva jsou v pořádku.
Ta smdčka na destičce jsem ještě nekontroloval.
Díky za případné rady, kde a co hledat.
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3413 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: pá říjen 06 2017, 21:05 Předmět:
Seš si jistej, že jsou spínače v zámku Ok. Ty se (minimálně na OC) celkem sypaly.. Taky sem musel měnit jeden. Jen dohad, že Felda používá stejné řízení poloh. Zámek sem v ruce nikdy neměl
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá říjen 06 2017, 21:22 Předmět:
Potvrzuju Kvíčalu - ve dveřích s vložkou na klíč jsou kromě koncovejch spínačů hlásících odemčeno/zamčeno ještě další, "povelový", který doslova mechanicky od vložky ovládá klíč. Ty jsou v jednotce centrálu zapojený paralelně ke vstupům od RF dálkovýho ovladače, pokud ho auto má. Kaďopádně filcka měla rovnocenný pravý i levý PŘEDNÍ dveře = ovládání bylo v obou, stejně jako u fanouše předtím. U předface přední dveře neotvíraly kufr, na ten byla páčka na prahu v ridičovejch dveřích. Ale kufr se dal odemknout samostatně kličem - po faceliftu už centrál zabíral od kliče ze všech 3 zámků (i z pátejch dveří) na celý auto. RF dálkový po faceliftu má samostatný třetí tlačítko na odemknutí a odskok jen víka kufru - když se jde jen do kufru, není potřeba odemykat celý auto... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 31, 2007 Příspěvky: 2508 Bydliště: uz len Presov :)
Zaslal: pá říjen 06 2017, 21:35 Předmět:
S tym dialkovym po facelifte by som si az taky isty nebol, mal som r.v.2000 Mystery, a malo to Laser line dialkove, 2 tlacitkove, cize vsetky dvere zamknute/otvorene, kufor sa ovladal bud samostatne klucom, alebo ako si pisal, packou pri sedadle vodica.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18893 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: pá říjen 06 2017, 22:13 Předmět:
O čem to Karle klepeš ? Centrál u Feldy je centrál a nemá s dálkáčem nic dočinění . Musí chodit sám ! Asi ti nepřepíná koncák motorku , či nepřevádí konektor , či máš ulomený drát .... Inu sinclair nepodal o čem je řeč . Centrál či kombinaci s dálkáčem a o který (pod)system jde .
Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1806 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: so říjen 07 2017, 9:39 Předmět:
Zámky ve felici a octávce jsou rozdílné. OC má blok zámku a pohonu. Filda měla zámek jako Š120 a motorek byl vedle spojený táhlem. Přední motorky jsou 5ti vodičově a zadní jen 2 vodičově. Strana 61. https://ulozto.cz/!Jkawsmm4Hm4L/schemata-felicie-rar
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: so říjen 07 2017, 15:19 Předmět:
Jde o to, že zamknout jde z obou předních dveří, ale také z obou předních dveří už nejde odemknout.
Že by teda naráz odešly spínače na zámkách na obou předních dveřích, se mi nějak nezdá.
Zdechlo to celé a naráz, nešlo klíčem centrálně odemykat ani zamykat ani z jedněch předních dveří, nereagovalo to zamčením celého auta ani na ruční zatlačení některého z předních poštěváků.
Dálkáč to samozřejmě nemá a ani elektrický kufr, tyhle první to měly asi jen na přání. Je to sice GLXi, ale 96, takže nic krom manuálního centrálu ze zámků obou předních dveří tam není.
Automechanik říkal, že všechna 4 serva zkoušel a že jsou v pořádku, že by byly vadný spínače u obou vložek zámků je taky dost nepravděpodobný..
Tak nějak předpokládám, že si vyzkoušel, jestli jdou od zámků oba povely, tedy zamknout - odemknout, když mi tvrdil, že nic jiného, než ta řídící jednotka to být nemůže.
To relé na desce s šesti fastony je bistabilní, nebo co je to za krám?
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4513 Bydliště: Košice
Zaslal: so říjen 07 2017, 17:23 Předmět:
Na niektorych jednotkach centralov dochadza k opaleleniu kontaktou a motorceky potom nechadia. Pri merani sa zda vsetko ok ze kontakty spinaju. Ale pri zapojeni halogenovej ziarovky na miesto motorcekou ta sa nerossvieti. I ked meranim pristrojom sa napatie namera. Tak ze ak to budes mat na stole nestaci ohmickt zmerat kontakty. Radsej to zataz nejakou ziarovkou. Ci to fakt vodivo spina.
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: po říjen 09 2017, 13:11 Předmět:
Našel jsem fakt precizní a zákeřný stuďák na vývodu jednoho fastonu. Prozradil se až hořením "kapky", když jsem přes samotný faston a přes kousek na spoj navazující fólie prohnal asi 3A. Zvenku to jako stuďák vůbec viditelné nebylo. Našel jsem i jednu C-B probitou BC807-40.
Tak snad to už bude chodit. Škoda, že není čas to překreslit.
Nezkusili byste prosím najít údaje relé Siemens V23078-C1002-A303?
Mně se nezadařilo..
Jo, a oba /jediné na destičce/ elyty Jamicon 4,7/100 85°C byly skoro suchý, neměly ani třetinu.
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: po říjen 09 2017, 15:36 Předmět:
Právě se vracím z Hradu... ehm, co to kecám, ze servisu.
Resumé:
Centrál již chodí jako z praku, od obou klíčů i od poštěváků.
Žádné kontakty zámků, žádná serva, ale v ŘJ centrálu jedna B-C probitá BC807-40, která spíná jednu ze dvou cívek již uvedeného, bistabilního relé Siemens. Na netu jsem to relé bohužel nenašel, je to zřejmě nějaká automobilní specialita pro konkrétní účel, notabene dnes už hodně zastaralá. Tipl bych si, že dnes se serva ovládají dvěma-čtyřmi fety.
Po vypájení relé a vyzkoušení cívek je to jednoznačně bistabil, s jedním výkonným přep. kontaktem, relé by se v případě zahoření kontaktu zřejmě hodně blbě nahrazovalo.
BC807-40 se typicky provalil B-C z důvodu přerušení ochranné smd diody se zeleným proužkem, připojené paralelně k jedné cívce relé. Kromě toho byly i dost suché dva elyty Jamicon 4,7/100 85°C plus jeden odporný stuďák na přívodu od jednoho fastonu do dps.
Možná se tahle zkušenost někomu bude hodit.
Felicií obou verzí jezdí ještě mraky, zde na Moravě víc, než kde jinde a Favoše taky.
Měl bych ještě jeden otravný dotaz /nechci zakládat zbytečně další vlákno/ :
Nahrazoval už někdo zelené žárovky ve spínačích světel /dva na palubce vlevo od volantu/?
Myslím si totiž, že v rámci "tuningu" či prosté opravy někdo určitě - třeba za modré, červené či jiné.
Znám jednoho človíčka, co měnil v téhle verzi Feldy /už ji dávno nemá, rozbil jí/ skoro celé podsvícení palubky do oranžova, protože nové drahé rádio Becker holt svítilo jen oranžově
Budu rád za nějaké tipy, jak a čím to nahradit. Jeden ze spínačů /ten levý/ sotva svítí. Horní krytku se symbolem světla už mám sundanou a je tam nějaká zelená, napůl zčernalá žárovka, patrně s drátovými vývody, ale jakoby usazená v nějakém plastovém držáku.
Než začnu kuchat, byl bych velmi rád za tipy, jak se ta žárovka, popř. i s držákem dostává ven, popř. v čem a jak je usazená.
Násilí je to poslední, co bych chtěl používat a kupovat nový spínač, údajně za 480,-Kč se mi u tohoto auta zrovna nechce, pokud spínač bezproblémově funguje a je to jen žárovka.
Díky moc za případné tipy.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po říjen 09 2017, 16:37 Předmět:
Podsvícení ve fáčku/felichčiji je žárovičkama s celoskleněnou "paticí" označovanou "T2,5". Mají válcovou baněčku dlouhou asi 6mm na dolním konci spláclou s drátkovýma vývodama ohnutýma každej na jednu stranu zpátky nahoru. Montujou se zastrčením, pro palubovky jsou k dispozici už zalisovaný do plastovejch patic pro prostrčení kulatou dírou s dvěma výřezama proti sobě po obodu a zajištění otočením. JDOU NAHRADIT LEDKAMA S ODPOREM CCA 560 - 680 OHMŮ - musí se opatrně pájet a hlídat polarita. Měl jsem tak přestrojenou celou palubovku formana s výjimkou kontrolky nabíjení - bez ní by se nenabudil altík. Zelený LEDky jsem měl i v podsvícení budíků, jen se tam musely správně ohnout, aby svítily do boku. Dneska už jsou i modrý a bílý LED, ty já tenkrát ještě neměl ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po říjen 09 2017, 22:03 Předmět:
Kdybys nekecal, Bořku ... Těch lidí, co si nějakým způsobem stěžovali na centrál u formana nebo felichčije byly tisíce - a nejhorší na tom bylo to, že jak fáčko/forman, tak feli měly továrně montovaný centrální zamykání jen od určitýho stupně vejbavy a k tomu ještě možnost jak originální servisový, tak amatérský zástavby doplňkový sady. Takže možností vzniku chyby a tím i stížnosti na chování-nechování centrálu bylo milión pět. Spousta lidí se nakonec na nějakej centrál vykašlalo a auto dál používalo bez něj, protože na rozdíl od pozdějších oktávek/fábulí měly fáčka/feli pořád ještě na každejch dveřích mechanický "čudle", který stačí zamáčknout a dveře jsou zamčený i bez funkčního centrálu - a odemknout zevnitř jde pouhým zatažením za vnitřní kliku. Osobně znám minimálně 5 takovejch, který podobný trable zažili - a vyřešili to až finálním ukončením používání fáčka/feli a pořízením jinýho auta ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Naposledy upravil EKKAR dne út říjen 10 2017, 13:26, celkově upraveno 1 krát.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.