Založen: Jul 27, 2004 Příspěvky: 4524 Bydliště: 25km na západ od Prahy
Zaslal: st říjen 25 2017, 12:22 Předmět: Ventilky TPMS
Už po druhé se při přezouvání stalo, že se poškodil ventilek TPMS. Poprvé to byla jednoznačná chyba gumaře. Teď se ventilek rozpadl na dvě části. Jeden kus ventilek a druhý elektronika. Nový stojí necelých 1800,-Kč a tahle vymoženost při té ceně se mi přestává líbit. Zvlášť při představě, že za 2-3 roky budu muset koupit 4 kvůli vybitým baterkám. Celý život jsem to nepotřeboval a myslím, že se bych se bez toho klidně oběšel i dál.
Na obrázku je celá elektronika, kde je vidět, že celé to má na starosti jeden IO s označením ZA603286M13. Napadla mě taková hříšná myšlenka nějak tomu čidlu vnutit, že tlak je OK a mít elektroniku někde v přihrádce v krabičce. Jenže jsem nenašel žádné údaje, ale třeba jen neumím hledat.
Neřešil někdo podobný problém, nebo není jiný nápad co s tím?
Když už to máš, tak proč ten tlak nemít online? Zdá se mi, že se auto divně zhouplo, tak se podívám na tlaky v kolech (v kPa) a buď jsem klidný nebo reaguji.
Kdysi jsem taky pindal, ale už jsem si na to zvykl, i když to byla pálka navíc, protože mám dvoje kola + čidla za podobnou cenu (moje vypadá viz. obrázek). Ty asi přehazuješ dvoje pneu na jedny disky? Ta elektronika by se dala při nejhorším přilepit na ten disk.
Taky stále koluje historka, že jeden všechny čidla strčil do rezervy, aby měl klid, asi si z ní udělal štěrkátko. Mám snímač u každého kola, tak je otázka, jestli by to z kufru dosáhlo a nedělalo paseku, protože po výměně kol ty čidla musím spárovat (viz. aktivátor).
Založen: Jul 27, 2004 Příspěvky: 4524 Bydliště: 25km na západ od Prahy
Zaslal: st říjen 25 2017, 15:47 Předmět:
Koukám, že už blbnu, nedal jsem do úvodu fotku elektroniky.
Já mám čidla co jsou na obrázku. S tím přiepení to není až tak špatný nápad. Jenže nevím jak to přesně funguje. Na fotce jsou vidět 3 otvory. Dva vedle sebe je baterka CR2030. Ten třetí kontakt je spojený s tím hliníkovým kouskem v plastu. Když to ovšem měřím proti tělu ventilku, tak to propojené není. Přitom to vypadá jako z jednoho kusu. Nevím, jestli to má být něco jako anténa a je to slisované přes nějakou izolaci.
Mě se zdá, že tam vidím segerovku, takže ten ventilek půjde oddělit od toho samotného čidla.
Já mám ventilek s tím čidlem spojený kloubem, což u tebe nevypadá. To bude problém pro manipulaci při přehazování pneu, bude stačit o to čidlo zavadit a ten plast praskne.
Anténu bych tipoval na plošňáku, jako mám já.
Založen: Jul 27, 2004 Příspěvky: 4524 Bydliště: 25km na západ od Prahy
Zaslal: st říjen 25 2017, 18:17 Předmět:
Není to segrovka, je to druhý konec ventilku. Je to celé jeden kus, který je tím koncem co vypadá jak segrovka zastříknutý v tom plastu. Je to nedělitelné a celé i s plastem na pevno. Jako anténa je tam s největší pravděpodobností ten třetí vývod, vede k němu cestička od odporu. _________________ Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Založen: Aug 20, 2004 Příspěvky: 2172 Bydliště: Brno-venkov
Zaslal: st říjen 25 2017, 19:21 Předmět:
Já už taky koketoval s myšlenkou jak to oblbnout. S pomocí této stránky jsem úspěšně postavil druhý přijímač ke své meteostanici a na podobném principu by se dalo odposlechnout vysílání ze všech ventilků, nacpat je do MCU (schválně nepíšu arduino) a potom v pravidelném intervalu vysílat z krabičky zapíchnuté třeba do zapalovače.
Myšlenka myslím hezká, k realizaci jsem se ještě nedostal.
Toto je jedna z najprrij.... eu vychytavok, ktoru niektore automobilky s chutou vyuzili. V pripade, že auto nema 8 pamati na kolesa, tak aj pri kompletnej sade zimnych kolies je potrebne na diagnostiku do servisu na jesen a na jar.
Napr. taky koncern vw dokaze eu danu presnost merania stale dosiahnut zo snimacov abs.
Ked su tie auta take lacne, niekde treba zakaznikovi pustit zilou.
Založen: Feb 11, 2008 Příspěvky: 2120 Bydliště: Praha
Zaslal: st říjen 25 2017, 19:36 Předmět:
Asi OT, ale když už se tu řeší hlídání tlaku v kolech, tak bych se chtěl zeptat, jak je udělané hlídání tlaku u Fábie ll 1,2 TSi. Ve ventilcích to nebude, mám jinou sadu zimních kol, nechanou dělat jinde než v autorizovaném servisu, bez nějakého spárování to normálně funguje. Jaký může být jiný systém hlídání?
Děkuji. _________________ Když něco nevíte...klidně se zeptejte Co vás nezabije, to vás posílí Jenys
@hafca: Aha, už to chápu.
U mě se díky tomu kloubu čidlo co nejvíc přitlačí k disku a poloha se zajistí dotažením matice ventilku, takže to moc do prostoru netrčí, ale nejezdím na přehazování pneu.
Píšeš taky o bateriích, z toho mám taky obavu, ale budu je měnit. Sice to prej bez mírné destrukce vyloupnout nejde, ale potom to klidně zaliju tavným lepidlem (nebo něčím jiným) a pár let to zase vydrží.
Já bych pneu vypustil, nějakým dřevěným šprajcem bych si udělal místo a to čidlo bych zkusil něčím nalepit na disk. Akorát co použít, zkusil bych silikon.
@xmurgi: U Oplu stačí mít ke spárování aktivátor viz. mé video. _________________ .
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA
Asi OT, ale když už se tu řeší hlídání tlaku v kolech, tak bych se chtěl zeptat, jak je udělané hlídání tlaku u Fábie ll 1,2 TSi. Ve ventilcích to nebude, mám jinou sadu zimních kol, nechanou dělat jinde než v autorizovaném servisu, bez nějakého spárování to normálně funguje. Jaký může být jiný systém hlídání?
Děkuji.
Ako som spomenul vyssie, koncern pouzil modifikovaný algoritmus vyhodnotenia otacok kolies zo snimacov abs. Pozadovanu presnost dosiahol bez elektroniky v diskoch.
Jak už jsem napsal, mě ty čidla vyhovují. Nikdy jsem nebyl pedant na dohušťování a kontrolu tlaku v pneu. Nyní ty tlaky vidím online, takže stačí vzít kompresorek a podle čidel dohustit. _________________ .
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA
Založen: Feb 11, 2008 Příspěvky: 2120 Bydliště: Praha
Zaslal: st říjen 25 2017, 20:17 Předmět:
xmurgi: Díky za odpověď, bylo mi právě divné jak to funguje, ale funguje to dobře. Pozná to i menší tlak v kole, tak asi o 50kPa. _________________ Když něco nevíte...klidně se zeptejte Co vás nezabije, to vás posílí Jenys
Založen: Nov 13, 2008 Příspěvky: 1922 Bydliště: Kladno
Zaslal: st říjen 25 2017, 21:16 Předmět:
No úžasný - aby to poznalo "už" o půl baru menší tlak. Jsem rád, že takovouhle kravinu v autě nemám a radši to každejch 14 dní změřim. Doufám že to idioti uzákoněj do všech aut...
Od listopadu 2014 musí mít nějakou variantu (přímé - nepřímé měření) všechny vyrobené nebo dovezené vozy v/do EU. A jakých půl baru, mě to měří to v jednotkách kPa.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 1 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.