Založen: Nov 07, 2005 Příspěvky: 1538 Bydliště: Studénka
Zaslal: pá listopad 03 2017, 9:14 Předmět: Svíčka a membrány do motorové pily - opraveno.
Mám na chatě hobby řetězovou pilu. Pravděpodobně jsem ji při startování tzv. "přechlastal". Po vyndání mokré svíčky, jejím vysušení a provětrání válce protočením bez svíčky na "plný plyn" a profoukáním prostoru nad pístem hustilkou přes otvor pro svíčku vždy motor na okamžik naskočí a vzápětí stopne. Situace se opakuje, opět vysušení svíčky a provětrání, naskočí a stopne. V protoru klikové skříně může být loužička benzínu, která vždy zamokří svíčku.
Nechal jsem prostor válce vysušit a vyvětrat s vyndanou svíčkou. Uvidím po několika dnech až příště pojedu na chatu.
Přesto si chci koupit preventivně novou svíčku. Bohužel jsem si nepoznačil typ svíčky, který tam mám.
Na internetu jsem našel svíčky UR17 s kuželovým sedlem. Podle fotek vypadá tato svíčka stejně jako moje svíčka na chatě.
Je svíčka UR17 naprosto obvyklý typ pro dvoutaktní zahradní techniku, nebo se používají vzhledově shodné jiné typy, a ta UR17 by se mi tam nehodila?
Ještě se musím podívat na vzduchový filtr, který při zanesení může způsobovat to "přechlastání" (ucpaný filtr by fungoval jako trvalý sytič).
Naposledy upravil Brozicek dne po říjen 01 2018, 9:59, celkově upraveno 3 krát.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6668 Bydliště: Praha
Zaslal: pá listopad 03 2017, 9:53 Předmět:
Jestli se to takhle hodně uchlastává, tak může být problém v karburátoru - v nezavírající regulační jehle - nečistota v sedle, nebo ztvrdlá membrána. Sytič a filtr samozřejmě prověř jako první, jak píšeš. Pokud se motor uchlastá, tak by mělo za normálních podmínek stačit vypnout sytič, držet plný plyn a protáčet motor, podtlak v karburátoru je s plně otevřenou klapkou v malých otáčkách malý, tak se nenasaje skoro žádné palivo a to, co je v motoru se odpařuje a jde výfukem ven. S vyndanou svíčkou se palivo z karteru nemá jak dostat pryč.
Založen: Nov 07, 2005 Příspěvky: 1538 Bydliště: Studénka
Zaslal: pá listopad 03 2017, 10:17 Předmět:
Pro odvětrání jsem dal píst do dolní úvratě, měl by být otevřený přefukový kanál a případný benzin v kartru by se mohl částečně odpařit.
Dvutakty to bylo moje mládí, moped Stadion, Pionýr a JAWA 175 a roky 1961 až 1975. Všechny fígly se startováním uchlastané motorky na plný jsme měli v malíčku.
Ta motorová pila byla používána naposledy bez problémů někdy v květnu. Pokud nepomůže odvětrání, tak půjdu po tom vzduchovém filtru a karburátoru. Ztvrdlý olej je prevít.
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9693 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: pá listopad 03 2017, 10:44 Předmět:
pincek se často přechlastal a pak startoval roztlačením stroje, chytil vždycky
a lépe studený než zahřátý, podivná to věc...mop kozídech S11, S22 měl pomocná šlapadla a dekompresní ventil ke snížení tlaku ve válci při startu a také k vypínání motoru, svíčky jsem bral vyřazené z tátovy škodovky 1000MB _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: pá listopad 03 2017, 11:09 Předmět:
Pár let stará pila Oleomac, jede jen párkrát do roka. Loni se okamžitě uchlastala po startu - klasika, tvrdá membrána v karbeci - jehlový ventil se nezavíral. Takže koupit novou sadu, vyměnit, seřídit a jedeme dál. A za pár týdnů poté, stejná závada na pile od kamaráda. Naštěstí už člověk ví o co jde...
Já měšl ztvrdlou membránu začátkem roku.Dala se nova a na podzim to samý.Zajímalo by mě co dávají za přísady do toho benzínu že to tak likviduje membrány.
(jednalo se o křovinořez)
Založen: Jan 06, 2005 Příspěvky: 122 Bydliště: Ostrava
Zaslal: pá listopad 03 2017, 12:25 Předmět:
"Zajímalo by mě co dávají za přísady do toho benzínu že to tak likviduje membrány. " Řekl bych, že tohle má na svědomí ta zatracená biosložka co se dnes přidává do všech paliv.
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: pá listopad 03 2017, 13:08 Předmět:
Do sněžné frézy jsem nalil loni klasiku N95, teď před zimou jsem to připravil - místo benzínu tam bylo něco žlutého divného zápachu jako olej spíše. Hořet by to hořelo, ale ne ve válci.
Pro tuto zimu si nachystám modrou Vervu100, tam je místo biosložky ETBE přísada, měla by vydržet min. 6 měsíců. Dávat do N95 VIF+ benzín aditiv..no nevím esi to má smysl. Z chcanek už ničím víno neudělám...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32376 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá listopad 03 2017, 14:46 Předmět:
VIF proti zrosolovatění babišsraček v benálu ani v naftě při dlouhodobým skladování nepomůže, ten může pomoct omezit jejich vliv v aktuálně natankovaným palivu na palivovou soustavu. Proti oxidaci babišsraček při skladování jsou k mání mnohem dražší aditiva, kde dávka na 1 litr paliva rozhodně koštuje víc než padesátník jako u VIFu. Pro potřebu dlouhodobýho skladování je ale mnohem jednodušší kupovat čistou bezsračkovou minerální naftu (nebo benzín) přímo v rafinérce, bohužel je na to potřeba hafo papírů a povolení ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18229 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá listopad 03 2017, 18:36 Předmět:
Jestli jsou v tý pile stejný karbecy Walbro jako na modelářských benzínech tak do nich jsou 2 druhy menbrán. Jedna je neprůhledná něco jako textil se zátěrem. Druhá je skoroprůhledná slaboučkej sklotextit. Ty první za rok, dva bezpečně ztvrdnou, ty druhý po 8 letech bez problémů.
Jinak v zahrádkářskejch kšeftech existuje Honda stabilizátor do benzínu. http://www.vari.cz/katalog/stavebnicovy-system-vari/pohonne-jednotky/prislusenstvi/stabilizator-paliva-honda/cp:820/ Naposled flaštička do 200l benálu cca 200 kaček. Testoval jsem ji, deci N95 s syntetikou 1:40+ stabil vydrželo na světle přes 2 roky, bez stabilu za půl roku vysrážený žlutý šupiny. _________________ Jirka
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: pá listopad 03 2017, 20:55 Předmět:
Tak ony tam jsou ty membrány dvě. Ta sklotextitová je na podtlakové pumpě z jedné strany a z druhé strany je "gumová" co ovládá ventil. Nicméně je to pořád dokola Walbro a jeho klony.
Založen: Nov 07, 2005 Příspěvky: 1538 Bydliště: Studénka
Zaslal: so listopad 04 2017, 17:58 Předmět:
Tak sláva, černý scénař vadných membrán v karburátoru se nepotvrdil. Naopak se vyplatila zkušenost s dvoutakty z mého mládí.
- Po dvoudenním odvětrání válce s pístem v dolní poloze jsem ještě zkontroloval vzduchový filtr. Byl to takový z pěnové černé gumy. Zdál se mi dost promaštěný, tak jsem ho vymačkal do hadru a pusou jsem do něj foukal, byl snadno "průfučný".
- Po namontování svíčky a filtru zpět pila ochotně naskočila na 1/2 sytiče. Cvičně jsem s ní nařezal hromádku dřeva.
Pilu jsem koupil v 09/2007, tehdy stála 2699 Kč. Za těch 10 let jsem z ní nikdy nevyléval na zimu apod. benzin a nikdy jsem nepozoroval nějaké sraženiny ve starém benzinu. Aktuální problém byl jen v "přechlastání" pravděpodobně v souvislosti se vzduchovým filtrem nebo jen zbytečně dlouho vytaženým sytičem.
Ještě k té svíčce. Svíčka má na sobě "Jennfeng 9111-310002". Strýček Google mi našel ekvivalent BRISK UR17Y. Závit 14 mm.
Založen: Nov 07, 2005 Příspěvky: 1538 Bydliště: Studénka
Zaslal: čt září 20 2018, 14:39 Předmět:
Musím znovu otevřít toto téma. Problém s "uchlastáváním" pily pokračuje. Pokud se mi ji podaří nahodit, je to jen náhoda, že motor naskočí na první zatažení, dokud je svíčka suchá. Většinou je svíčka mokrá a v kompresním prostoru je palivo, které cítím při startování jako "pokus o stlačování kapaliny v kompresi".
Rozhodl jsem se vyměnit membrány v karburátoru. Po rozebrání karburátoru jsem membrány prohlížel. Trhlinu jsem nenašel, ale ta guma se mi zdá taková málo pružná. Po 11 rocích se dá čekat, že guma zestárne a bude tvrdší, což může způsobovat prosakování paliva pod jemnými planžetami ventilků.
Mám však problém vybrat u dodavatele náhradních membrán správnou sadu.
Můj karburátor je Walbro WT774724 (tyto údaje jsou uvedeny na tělese karburátoru).
Různé sady membrán nabízí firma Kasumex
http://www.pily-krovinorezy.cz/karburatory-a-membrany/walbro-membrany/
Moji pilu jsem však v sadách nenašel.
Tvarem nejpodobnější je sada membrán "Sada membrán WALBRO WT". Shoduje se i s označením karburátoru jen "WT" (jiné sady mají v označení většinou tři písmena).
http://www.pily-krovinorezy.cz/sada-membran-walbro-wt/
Mohl bych risknout a objednat tuto sadu za 220 Kč. Podle tvaru by tato sada mohla pasovat. Přikládám obrázky mých dvou membrán. Také přikládám obrázek sady membrán WT ze stránek dodavatele. Každá membrána je ze dvou na sobě položených vrstev. Já jsem své vrstvy neoddělil, a proto mám jen dvě membrány focené z obou stran a dodavatel má na obrázku membrány 2 + 2 kusy.
Přesto zde kladu otázku, zda nemá někdo více zkušeností s karburátory Walbro, a zda označení karburátoru "WT774724" a značení náhradní sady "WT" by mohlo být dostatečným identifikátorem pro spárování karburátoru a sady náhradních membrán.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.