Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32819 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne listopad 26 2017, 17:32 Předmět:
Ty jseš taky spirála, Bořku. Viděls někdy, jak ten PTC- článek vypadá, kam se v tom větracím modulu musí namontovat - A HLAVNĚ JAKEJ JE K TOMU VŠEMU U FÁBULE PŘÍSTUP???? To hochu musí celá palubovka ven včetně bagu spolujezdce, vypustit chlazení, odpojit celou elektriku v autě - a pak teprve můžeš vyndávat agregát topení ven - a pokud v tom autě je klima, tak se před tím musí buď odpojit a zaslepit, nebo rovnou vysát, protože jinak s celým tím verglem nebudeš moct hejbat...!!!!! _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18864 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: ne listopad 26 2017, 17:52 Předmět:
Narozdíl od Tebe se někde podívám . Viděl jsem servisák a obrázky topení na google , s tím si Ty hlavu nelámeš . Už jsem sem ani nedal odkaz , je v angličtině . Ten blok je bedna nahoře vzduchový vývod , potom radiátor vodní a pod ním místo na ten radiátor elektrický . No a dospod dolů je dekl , který se sundá a eltopení ti padne do ruky . Čili pokud je pod spodním deklem 10 a více cm , nemůže to být problém .
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32819 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 27 2017, 0:28 Předmět:
No, já na rozdíl od tebe používajícího 20letý a starší auta (felicie = zakulacenej favorit, kterýho jsem mimochodem taky vlastnil víc jak 6 let) mám auto, který JE od předního obrysu čumáku až po A sloupky karosérie a horní hranu čelního skla konstrukčně identický s fábulí II.generace - včetně palubní desky a ústrojí schovanýho pod ní.
A ten agregát topení/větrání/klimy je od první generace fábule stejnej a úplně stejně umístěnej - dělal jsem je, ne teda přímou finální montáž, ale dělal jsem ve firmě, kde se lisovaly obalový části toho celýho agregátu spolu s oddělitelným držákem větráku a hrdlem nesoucím serva a klapky a často jsme do montážní fabríky Hella - Behr v Mnichově Hradišti na pozemku bejvalýho cukrovaru jezdili. Byl jsem i na montážní lince v Boleslavi, takže jsem viděl jak je ta klima v autě uložená a kolik je kolem ní místa - při montáži i potom. A navíc mám i montážní manuály pro servis FII/R k dispozici.
Tudíž můžu naprosto odpovědně říct, že horší přístup k něčemu dalšímu v tom autě už asi není - klima je nahoře blokovaná palubkou a airbagem spolujezdce, dopředu směrem k motoru celoplošnou plechovou protihlukovou a protipožární přepážkou, dozadu směrem do interiéru auta je za agregátem vodorovná bezešvá pevnostní trubka o průměru cca 7cm, která tvoří příčnou bezpečnostní výztuhu zavařenou do karosérie a za ní je před řidičem přístrojová deska a před spolujezdcem odkládací přihrádka, směrem dolů je přístup ke klimě blokovanej obložením interiéru nad nohama spolujezdce a komorou pylovýho filtru (a ten je taky to jediný, co se na klimě dá demontovat bez rozdělání palubky).
Takže pokud chceš demontovat cokoliv jinýho než čtvercovou vložku pylovýho "kabinovýho" filtru, musí ven z auta volant, přístrojovej štít i s "kapličkou", odkládací schránka, airbag spolujezdce a celej zbytek palubky - střední část palubky i s konzolí ovládání klimy je při tom lepší kvůli lepšímu přístupu vyhodit taky. Až teprve potom můžeš uvažovat o možnosti demontovat něco na klimě/topení ...
Jestli se teda o něčem říká, že je k tomu přístup jak k penězům, tak ke klimě ve fábuli je potom přístup jak k obohacenýmu uranu nebo k plutoniu ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18864 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po listopad 27 2017, 9:23 Předmět:
No a ještě máček , zde nejde o klimu . Nevím jak velký je rozdíl mezi celkovou klimou a běžným topení . Stále se zde hovoří o topení ne klimě . Opravdu nevím , zda je to stejné . Fakt , že pokud jsi v krabici tak přidat topení je hračkou pro děti . Ale hlavně jsi se tal , zda vím , jak vypadá topná vložka . Ano z obrázku vím i jak vypadá bedna . Dostání do ní jsem se ani netkl .
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32819 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 27 2017, 16:02 Předmět:
Celej agregát větrání/topení/klimatizace je pro všecky fábule (a roomstery a pola a ibizy a dokonce i pro už nevyráběný audi A2) jedna tvarově stejná univerzální "pixla" s větrákem a topným radiátorem napojeným na chladicí okruh motoru - ten hřeje trvale, omezování teploty se řeší ne regulací průtoku kapaliny radiátorem jako ve fáčku-feli, ale uzavíráním průtoku vzduchu přes ten radiátorek respektive míchací klapkou pro změnu poměru ohřátej/neohřátej vzduch. Když jsem se v tý výrobě pohyboval já, bylo po celý Evropě 5 sad kompletních forem pro výrobu plastovejch výlisků, protože 1 fabrika by to nebyla schopná pro celej koncern ekonomicky zajistit - komplikovalo by to i logistiku. Takže v Česku byla 1 sada, v Německu 2 a ve Španělsku další 2. A jedna sada včetně drobnejch dílů byl komplet 5 velkejch forem (největší vyžaduje lis s uzavíracím tlakem minimálně 1200 tun) a pak podle konkrétních specifikací dalších 3-5 forem na doplňky. Kolik těch sad funguje v současnosti nevím, ale počet vyrobenejch aut týhle třídy spíš roste
a já pochybuju, že by VW nebo jeho subdodavatel Behr vyvíjel s každou generační obměnou jinej druh klimy. Takže ty formy s vysokou pravděpodobností makají dál a sad bude spíš víc než míň - adaptace do novějších aut se dělá třeba jen záměnou připojovacích dílů k výdechům a podobně, takže se pro novou generaci auta vyrobí jen 1 dodatečná forma na ten jinej tvar a základní těleso zůstává už 20 let stejný. I proto mluvím najednou o větrání/topení/klimě - protože to je "všecko v jedný pixle".
Další komponenty do tý pixly se pak doplňujou při montáži podle konkrétní verze - jestli je to klimatizace/topení s manuálem, poloautomat nebo plnej automat, místo bowdenem ovládanejch klapek se na ty samý místa našroubujou elektrický serva a doplní se do příslušnýho volnýho místa "chladicí radiátor" = výparník s vývodníma trubkama, na kterej se až po instalaci do auta připojí kompresor a kondenzátor, umístěný jinam než klima = do motorovýho prostoru. To samý PTC - základní tvar tý pixly je stejnej, PTC článek se montuje do krytu teplovodního radiátoru, do prostoru, kterej je u klimy bez PTC nechanej volnej. Je to v podstatě to samý, jako když se na montáži v automobilce na 1 lince montujou různý motorizace, výkony i stupně vejbavy stejnýho auta. Základ je stejnej, doplňkový věci se buď dají nebo ne.
Ale všecky záměny a doplňky je snadný dát na místo právě jen v tý montážní lince u výrobce - NE UŽ V HOTOVÝM AUTĚ. Tam je ten agregát zapikolovanej jak zakletej prd v lucerně a jak jsem napsal, přístup je k němu jak k jadernýmu materiálu ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 12, 2013 Příspěvky: 239 Bydliště: ...ten od Bílé Hory
Zaslal: po listopad 27 2017, 19:23 Předmět:
Tak jsem po kontrole všech pojistek dnes sundal komplet dekl pod volantem,
a našel tam pouze centrální elektroniku.(vlevo u pojistek) Takže mě zítra čeká střední sloupek za ovladači topení a klimi.Doufám,že nebudu muset odpojovat radio,jelikož mám repráků plný auto ....
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32819 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 27 2017, 22:36 Předmět:
To cos postnul, je topný těleso DO FÁBULE - je to vidět i z letopočtu u PTC 2003. To už se felina X roků nevyráběla. Felina má topení stejný s favoritem, luxusní vejbavy měly možná klimu adaptovanou ze základu určenýho pro Polo, takže by byl shodnej s pozdější fábulí. ALE. Nevím jak felichčije, ale u fábule je tenhle dekl s topným tělesem u namontovaný klimy uloženej tak, že se k němu žádným jednoduchým způsobem nedostaneš - prostě kolem něj není nic, kam bys i jen strčil prsty, natož ten dekl odcvaknul a dal bokem - a to nemluvím o tom, že do měj je ten topnej teplovodní radiátor zafixovanej takovýma hranolkama z tuhýho pěnovýho plastu nalepenýma kontaktním lepidlem, aby nehrkal - a že tudíž jde vyndat jen společně. Víš o tom docela dost, ale pořád to je ještě kulový proti skutečnosti - se kterou jsem se já přímo setkával při výrobě těch obalovejch prvků a při řešení reklamací z montáže u BEHRa - dělal jsem na tom 4,5 roku a prošel jsem tím celým včetně inovační fáze, kdy se zaváděla dodatečná výroba nový verze. Tak mi neval klíny do hlavy, já tu klimu se všema možnýma odlišnostma musel znát pomalu poslepu ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 12, 2013 Příspěvky: 239 Bydliště: ...ten od Bílé Hory
Zaslal: út listopad 28 2017, 10:34 Předmět:
Tak za prvé-píšu od začátku o Fabii I , r.v.2006 , 55kW , motor BKY a ne o nějaké Feldě.Za druhé-tyto obrázky mám taky , ale hlavně původní otázka zněla KDE NAJDU RELÁTKOVÝ BOX ?!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32819 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út listopad 28 2017, 15:02 Předmět:
Otevři levý přední dveře = řidičovy. Na boku palubovky, ke kterýmu ty dveře v zavřený poloze přiléhají, opatrně vyloupni ten plochej dekl - a jseš v relátkovým boxu ... Další, trochu problematičtější přístup do něj získáš, když odehneš plastovej dekl pod volantem směrem k pedálům. Tuhle část jsem nikdy nesundával, vždycky jsem si u jedničkový fábule vystačil přístupem z boku. Pravda je, že s jedničkovou jsem toho nikdy moc nenajezdil, i když celkově by to pár tisíc km dalo.
Ale nebudeš se muset hrabat v mixu obrázků příslušnejch k superbu a dalším
koncernovým kárám, který tady naprosto zmatečně postuje Bořek - to co jsem napsal o kompletu klimatizace u fábule JE STEJNÝ pro všecky 3 generace i pro roomstera, u dalších koncernovejch aut to platí pro VW Polo, Audi A2 a Seata Ibizu vyráběný zhruba po roce 1996, kdy se do nich začala sériově montovat aktivní klimatizace, ne jenom obyčejný topení. To, že je v jedný pixle klimatizace, topení i větrání a koncernově se tomu říká "klima" i když samotnej klimakompresor a k němu příslušnej výměník-kondenzátor jsou umístěný jinam (konkrétně kompresor do motorovýho prostoru a kondenzátor úplně dopředu těsně za mřížku v masce ještě před hlavní chladič motoru) asi někdo dost dobře nechápe, při koncernový unifikaci je to ale výhodnej postup...
Jestli potřebuješ přesný technický podklady k jedničkový fábuli, tak se po nich podívej a poptej na stránce www.skodahome.cz, konkrétně v sekci "Fabia I" - a buď opatrnej, řádí tam jak Černá ruka jeden trochu moc (radio)aktivní vosminohej moderátor, maže a zamyká všecko co se mu i jen trochu znelíbí ... Já tam sehnal spoustu chytrýho čtení ke svýmu roomsteru - myslím že ani s jedničkovou fábulí nepřijdeš zkrátka. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 12, 2013 Příspěvky: 239 Bydliště: ...ten od Bílé Hory
Zaslal: út listopad 28 2017, 15:20 Předmět:
Na boku palubovky jsou jen pojistky a dekl pod volantem jsem měl sundanej včera.A kde nic,tu nic.Takže ještě zkusím střední sloupek,co myslíš ?
A pokud jde o Pawouka,už mě taky sprdnul ...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32819 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út listopad 28 2017, 15:48 Předmět:
Část výkonovejch pojistek je i přímo na vršku baterky - určitě tam je pojistka k servu a k dalším výkonovým odběrům v řádu 20-50-80A. Některý relátka jsou u motoru na levým podběhu vedle baterky nebo na přepážce před řidičem. Ono se to umístění mezi ročníkama docela fest měnilo ještě u druhý generace, soused měl roomstera 2009 stejný motorizace a vejbavy jako já, ale proti mýmu ročníku 2008 měl elektriku natahanou odhadem ze třetiny úplně jinak než já ... Nesedělo ani rozmístění pojistek v boxíku, prostě napůl jinačí auto - a po faceliftu v létě 2010 to bylo ještě horší, to se datová část "povýšila" z verze CAN 1.6 na CAN 2.0 a co u předfaceliftovejch aut běhalo "po sběrnici" (třeba palubovka), to najednou potřebovalo buď převodník, nebo úplně novou verzi ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 12, 2013 Příspěvky: 239 Bydliště: ...ten od Bílé Hory
Zaslal: út listopad 28 2017, 17:40 Předmět:
Pojistky na baterce jsem měřil a v motorovým prostoru relátkový box prostě není.Je tam jen řídící jednotka motoru.A co myslíš přepážkou před řidičem ?To jako pod budíkama ? Pod volantem jsem to měl sundaný,ale nahoře se mi to zdá jako blbost.Spíš bych tipoval na ten střední panel.
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3530 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: út listopad 28 2017, 18:44 Předmět:
Krakis napsal(a):
... a dekl pod volantem jsem měl sundanej včera.A kde nic,tu nic...
Nevím který dekl pod volantem si měl sundanej, ale aby ses dostal na "relátkovej box" (správný název je tuším jednotka napájení) musíš sundat nebo alespoň odklopit levej spodní kryt palubovky (nad pedály) - přeji pevné nervy. Box najdeš vlevo vedle sloupku volantu. Je tam i komfortka, případně další ŘJ dle výbavy. Doporučuju si na netu najít dílenskou příručku a postupovat podle ní. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 2 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.