Založen: Nov 01, 2008 Příspěvky: 4297 Bydliště: Skalica
Zaslal: po prosinec 11 2017, 12:14 Předmět:
No ja som mal raz jeden mladomanželský pár s audi A6 a pán mi stále tvrdil že vybruje poloos a že sa to strašne prenáša do auta, pedálov atd. Problém bol ale ten že to nikto okrem neho a jeho manželky nepočul. Ani ja ani kolegovci ani kamaráti. Keďže som nič nepočul nemohol som nič opravovať. Ten človek a jeho manželka tvrdili že to výrazné počujú. Keď som však s mladou pani hovoril o samote priznala sa mi že ani ona to nepočuje ale že jej manžel ju tolko vozil po meste a hovoril jej ako to práve teraz drnčí až mu povedala že to počuje aby mala klud. Nieje toto náhodou aj tvoj prípad?
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: po prosinec 11 2017, 13:07 Předmět:
taky už jsem přemýšlel nad tím, jestli mi nehrabe
Ano, řemenice má v sobě tlumič vibrací/torzních kmitů. Ta je nová, měnil sem ji.
Nic, chce to exaktní měření. Zkusím změřit vibrace. Tak či tak sednu do jiného auta, ticho po pěšině. I ta blbá 1,2HTP nevibruje. Matčina Corsa 1,0 tříhrnek bez vyvažováku se mezi 1700-2000rpm otřepe jak traktor, ale jinak taky žádné vibrace.
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: po prosinec 11 2017, 17:38 Předmět:
Nene, tohle je EA113/827. Litinový blok, hliníková hlava. Ještě žádné vyvažováky.
K měření sem se nedostal, někdy v týdnu na to vlítnu.
Hydrolůžka jsou opravdu hydro. Zespodu je membrána olejové komory a olej tam je. Klidně bych koupil Lemfördery, co se tam dávaly ve výrobě. Pokud bych měl jistotu že to tím zmizí. Ale tu jistotu už nemám...
Založen: Feb 07, 2008 Příspěvky: 791 Bydliště: Jablonec nad Nisou
Zaslal: po prosinec 11 2017, 19:15 Předmět:
Mám doma stejné auto se stejným motorem a podobným nájezdem ale bez vibrací
Napdá mě vrtule chladiče, je spojená s motorem přes visco-spojku tak jestli není probůém někde v ní. Jinak skrz motor vede jedna hřírel. Od rozvodu skrz blok a pohání olejové čerpadlo ale nevím jak je uložená.
Mimochodem o víkendu jsem přetěsňoval vanu a opruz strašnej.
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: po prosinec 11 2017, 19:47 Předmět:
Předložná hřídel, pohání olejové čerpadlo a kdysi na tomhle bloku motoru u starších 1,8 a 1,6 objemů i rozdělovač. Ten už je pryč, ale střeva zůstaly. Blok úplně překopali až u pozdější typů. Uložení je kluzné.
Vrtule větráku je v pořádku, visko spojku sem vyměnil před měsícem a ložisko větráku co drží ve společném držáku větráku, altíku a servopumpy je taky v pořádku. Visko spojku někdo měnil v roce 2005, Behr jako z výroby - origo díl s číslem. Ale utekl z ní olej, takže už nefungovala.
Jak říkám, nápady mi už došly. Zbývají už jenom rozvody.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: út prosinec 12 2017, 5:50 Předmět:
Nejdřív bych se zaměřil na to, na jaký straně motoru jsou vibrace silnější, do jakýho směru se chvěje, jestli je to stejný se sepnutou i rozepnutou spojkou. K tomu můžeš zneužít mobil a jeho akcelerometr.
Neloudí při tom motor divný zvuky, jako např. klepání, nebo cvakání? Je prdění z vejfuku rovnoměrný?
Jako sorry, ale pokud je spalování v pořádku, pokud správně pracujou ventily, tak aby něco výraznějc rozechvělo poměrně velkej motor při relativně nízkejch otáčkách, musí to bejt docela velký a těžký, ne?
Jestli jsem to dobře pochopil, větrák máš hnanej motorem, ne? Nemůže házet on? _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Jun 13, 2004 Příspěvky: 5713 Bydliště: Břeclavsko
Zaslal: út prosinec 12 2017, 8:07 Předmět:
Ještě je možnost, že při určitých otáčkách se motor trefí do rezonance kastle a ta se pak rozvibruje. To by se dalo jednoduše ověřit když povezeš plné auto lidí.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6618 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: út prosinec 12 2017, 12:29 Předmět:
Větrák psal, že přes viscu, takže v téhle zimě si jen tak prokluzuje. Nic jednoduššího, než sundat na zkoušku. Má opačný závit!! teda moje, ale to asi všechny.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: út prosinec 12 2017, 15:14 Předmět:
Viscu?! To je co? Vica Kerekésová , nebo viskózní spojka?
Je možný, že to bude tak, jak píše Jezevec. Stejně bych ale zdroj chvění zkusil najít mobilním klepometrem. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Co tam mám přesně hledat? Zvýšené otáčky ukazují rezonanci kolem 10Hz, výrazné vibrace jsou v ose X a Z. Osa Y byla rovnoběžná s klikovou hřídelí. X je kolmá vodorovně na osu otáčení klikovky a Z je kolmá svisle.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.