Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: út prosinec 19 2017, 19:15 Předmět:
Za Tvejch mladejch let ten, kdo měl řidičák, zpravidla jezdit uměl, takže ani na letňákách nemusel mít vážnější potíže. Teď leckoho nespasej ani zimáky, protože co se dneska na silnicích dá potkat, z toho by člověk blil. No a taky se určitě nesolilo tak extrémně, jako teď.
Nedávno jsem viděl na TyTrubko vídeo, kde ňákej jůťůbr ve filcce na zimákách zapadl na rovině v něčem, v čem jezdím každou zimu, když vydatnějc nachumelí (navzdory globálnímu oteplování; taky jsou tady něco jako hory). Kdyby takovej viděl, v čem jsem jel asi před 12-13 rokama ve shnilý kamarádově škůdce, absolutním vraku (říkal jí Beruška - byla červenooranžová s černejma puntíkama - ty byly asfaltový a maskovaly prohnilý plechy), která měla 3 letňáky a vepředu jeden sjetej zimák - jedu si pro něj v noci na Třemák, protože tam chlastal, a když jsem vyjížděl z Kraskova do prudšího kopce, tak najednou vánice, že nebylo vidět ani na stěrače. Musel jsem ale jet a dojet do cíle. Kdybych zastavil, nerozjedu se, motor chcípne a ještě umrznu. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32819 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út prosinec 19 2017, 19:24 Předmět:
Ono to je jinak - každej povrch vyžaduje jinou hloubku drážek i jinej tvar lamelování (odborně "figur") dezénu. Guma na sucho je nejideálnější "slick" = úplně bez vzorku. Guma na mokro musí mít drážkování tvarovaný tak, aby při jízdě zpod dotykový plochy odvádělo vodu - a když je vody nebo rychlosti moc, spáchá to aquaplaning i na gumě s hloubkou drážek 4mm (ověřeno na vlastní kůži, naštěstí ne na vlastní plechy - ale moc nechybělo). Na sníh je potřeba co nejhlubší drážkování napříč plochou, aby guma dobře hrabala a nezalepovala se - podobně jako na blátě. A na hladkej led je potřeba guma s co největším počtem příčnejch hran = může mít i užší drážkování, ale o to hustší. Přídavek křemene ("silica") zvyšuje tření mezi gumou a podkladem na ploše figur. Rozdíl mezi letní a zimní gumou je v tvrdosti směsi - zimní je měkčí, aby se figury při záběru víc deformovaly a zabíraly právě hranama, ne plochou. Naopak to v létě znamená, že když se ohřeje, může při zablokování "mazat" = doslova se utavuje, jenže to dělá i ta letní, i když míň. Celoroční guma musí splňovat všecky požadavky včetně požadavku na dostatečnou životnost, což jde splnit hodně těžko (jde udělat dobrá guma s vlastnostma výbornýma za každý teploty, ale s životností pár tisíc km - nebo obráceně). Já třeba dával pryč letní gumy dost známý a dobrý značky se zbytkovou hloubkou dezénu 4mm, protože na můj způsob jízdy už nestačily - teda na suchu ještě jo, ale jak trochu namoklo, už jsem musel výrazně ubrat - protože pod půldruhý tuny vážícím autem klouzaly. Takže jsem je prodal a koupil jinou značku, u který si slibuju lepší výkon i při větším opotřebení. Ale i se zkušenostma z doby vzdálený 30 let a víc bych JEDNOZNAČNĚ potvrdil, že skutečně dobrou celoročně použitelnou gumu nelze za přijatelný peníze koupit. Bibendumáci si můžou říkat co chtějí, dokud budou jejich gumy braný jako luxusní tovar a kupovat si je budou jen ti nejnáročnější majitelé aut se bude bezpečnost provozu odvíjet od vlastností gum používanejch většinou majitelů aut - a tou uživatelé žabožroutský značky rozhodně nejsou... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: út prosinec 19 2017, 20:05 Předmět:
danhard napsal(a):
A můžu v létě dojezdit zimáky na 1,6mm ?
Pokud chceš plavat v každý zatáčce, tak možná ano. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: út prosinec 19 2017, 20:12 Předmět:
Tak při 1mm to možná necítíš, ale při 4mm už ano. Asi to trošku víc na tom Trabantu pro tu čtyřicítku na dálnici přifoukneš, že?
Vždyť ta zimní guma je při 30°C jak žvejkačka... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6172 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: út prosinec 19 2017, 20:22 Předmět:
V létě čim víc sjetá, tím líp
Ale já se ptám, jestli nějaký předpis nařizuje že v létě tam mít zimní mít nesmím a když jí tam mám, jaký musí mít vzorek ?
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: út prosinec 19 2017, 20:23 Předmět:
Ne, v létě zimáky mít můžeš. A minimální hloubka vzorku mimo zimu by měla bejt podle letňáků. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Naposledy upravil MetalGod dne út prosinec 19 2017, 20:25, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6172 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: út prosinec 19 2017, 20:30 Předmět:
Ale v předpisu se píše o výši vzorku letních pneumatik, ne o výši vzorku zimních pneumatik provozovaných v létě ?
Jestli to jsou letní, nebo zimní pneumatiky přeci nerozhoduje, kdy je tam máš obutý
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 1 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.