Založen: Dec 25, 2005 Příspěvky: 471 Bydliště: Valašské Klobouky
Zaslal: so prosinec 30 2017, 11:30 Předmět:
Svářečkou - invertorem. Vypnout hotstart, pokud je to tedy možné čudlem na panelu - ale i tak to kolikrát není nutné.
Funguje to pak jako prostý proudový zdroj. Jistý výrobce to pak prodává dokonce jako svářečku/nabíječku. Pokud invertor nemá hlučný větrák, tak pomaličku přidávat od nuly až "nasadí" většinou někde kolem 10A. Prakticky bezpředmětné je pak napětí akumulátoru - 12/24V.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: so prosinec 30 2017, 11:44 Předmět:
Jo. Nechá baterii zapojenou v autě, bude měkká, píchne tam svářečku a může rovnou k autoelektrikáři, protože tam do 15V nebude. Taky se nemusí trefit s polaritou. No a když to zkusí s obyčejnou střídavou trafosvářečkou, zase se se správnou polaritou trefí 20x za vteřinu a opět nenabije nic _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Dec 25, 2005 Příspěvky: 471 Bydliště: Valašské Klobouky
Zaslal: so prosinec 30 2017, 11:58 Předmět:
No že by to někdo zkoušel v autě s připojeným zbytkem elektroinstalace, tak to mňa fakt nenapadlo. Polarita jest to stejné - při prvním otočení polarity prsknou výstupní diody dřív, než to stihne zapojit do zásuvky, pokud to pak nakonec ještě zapne, tak to pleskne komplet.
Dokonce se dají prostudovat návody od starých velkých oblud - rozuměj WTU, KS a jiné kraksny. A tam je dokonce psáno, že se to dá použít jako startovací zdroj - bylo k tomu třeba DO které odpojovalo poťák, tlačítkem se připnul v době startu, kdy bylo včechno zatížené příkonem strartéru a akumulátoru a frčelo to taky - ovšem to bylo poplatné svojí době a vrcholem elektroniky byl odpor v cestě k indukční cívce pro změnu buzení při startu.
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: so prosinec 30 2017, 13:00 Předmět:
S tou svářečkou to fakt není dobrý nápad...Každá nemusí být z principu a ve všech režimech měkká jak blato. Bál bych se extrémního nárůstu proudu do prázdného, zmrzlého aku - který při takovém napěťovém spádu může i explodovat, než se jeho vnitřní odpor zmenší natolik, aby kladl svářečce významnější odpor.
V naprostý nouzi, bez nabíječky i jinýho zdroje bych asi použil jakýkoliv rozvaděčový trafo 220/24V/200-300VA, jednu 20A diodu, zpočátku natvrdo na úplně prázdný aku a až by se trochu začal chytat, tak přes dvě paralelní vlákna z náhradní H4 z povinný výbavy...
Vůbec bych nezkoušel použít nějaký spínaný zdroj, jsou to většinou tvrdý a stabilizovaný zdroje napětí a ne proudu - co je akumulátor jako zátěž stejně shodí na nadproud, anebo shoří úplně.
Felda přece jde úplně normálně roztlačit/roztáhnout, stačí vypnout větrák, vnitřní světlo a hlavní světla, nechat jen zapalování/kontrolky a musí to blafnout i s úplně vybitou baterkou. Tedy přesněji řečeno - i když neotočí motorem, tak musí být schopná ještě aspoň rozsvítit kontrolky a tedy i lehce nabudit alternátor.
Pokud teda zrovna ta Felda nestojí letníma gumama na sněhu
Soudím tak podle předchozích idiotských proklamací o financích okolo 500Kč - kdo nemá cca litr na neznačkový 45Ah aku do Feldy, těžko bude mít čtyřku na zimní gumy, žejo
Jinak se musí ve třech lidech povést ji na dvojku rozdrcnout.
Pokud je ale naprosto a úplně prázdná, že nerozsvítí ani kontrolky, je to v prdeli a ani roztahováním se to nepovede nahodit.
Jednoduše proto, že alternátor, jako jediný potenciální zdroj není aspoň lehce, zbytkem v aku nabuzený.
Zbytková remanence kotvy na to při tahání a tlačení nestačí - podle zkoušení staršího altíku vrtačkou vím, že je schopen se zbytkovou remanencí kotvy chytit až tak nad 3.000 - a to musí být výstup a buzení natvrdo drátem, ne přes regulátor. A přes 3.000 na altíku tažením ani na dvojku nedáte..
Mohu se zeptat, to je takový problém oběhnout sousedy a nabíječku (nebo "baterku") si půjčit? Nabídnout flašku vína, protislužbu nebo jen obyčejné prosím a děkuji?
Tohle je na Hvjezdnou pjechotu ...
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: so prosinec 30 2017, 15:09 Předmět:
Divil by ses, ale třeba u mě v ulici bude mít kromě mě nabíječku snad jen můj soused, kterýmu jsem ji musel udělat poté, co jsem mu několikrát pomohl v zimě nastartovat auto tou svojí.
Je to takový trochu sváteční šofér, jezdí jen couračky, nákupy a tak se mu občas stane, že po 2-3 týdnech, kdy vůbec nevyjede od baráku to auto prostě nenastartuje. Má dvojkovou benzínovou oktávku, nevím, jestli mu něco baterku vestoje vyžírá či ne a ani mě to nezajímá. Ale už se mu to stalo párkrát a nebude určitě jedinej.
Jinak bude mít nabíječku /a to jen náhodou s rozsahem 12V/ počítám jen jeden, který ji má trvale přepnutou na 6V kvůli motorkám. Jinak nikdo.
Soudím tak podle počtu minulých žádostí o pomoc s nestartujícími auty.
Opravdu fungující a opravdu nabíjející nabíječka v garáži - to je dneska luxus skoro stejnej, jako ta vlastní garáž, mnohdy.
Ona totiž nabíječka "Wattman" a podobných "značek", za pár stovek z Tipy či Hadexu buď nenabíjí vůbec, nebo tak maximálně pětinou toho, co je na ní napsáno.
Většinou jsou na velký kastli velkým písmem vyvedený neskutečný ampéry a když se pak podívá člověk na zadní štítek /pokud tam nějakej je/, tak je příkon 50VA. Při pohledu dovnitř to musí být pak jasný každýmu, kdo si umí vygooglovat, co tak asi dovede čtveřice nechlazených diod 1N5401 a rozptylový trafko velikosti asi EI25.
Ale hlavně, že to má akumulátorový krokodýly jako na Tatru
Založen: Feb 11, 2008 Příspěvky: 2120 Bydliště: Praha
Zaslal: so prosinec 30 2017, 17:00 Předmět:
Koukám, že tohle je zase výživné vlákno, autor dotazu se už neukazuje a diskuse jede dál asi jako perpetuum mobile.
Párkrát se to nakopne a pak už to jede
Nic ve zlém. _________________ Když něco nevíte...klidně se zeptejte Co vás nezabije, to vás posílí Jenys
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9713 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: so prosinec 30 2017, 17:30 Předmět:
výhledově postav nabíječku, základ je trafo, 2-4 diody, měřák (A) není nutný návodů na netu je víc než čísel v telefonním seznamu _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Jan 19, 2016 Příspěvky: 1523 Bydliště: Liberecko
Zaslal: so prosinec 30 2017, 18:01 Předmět:
Autor dotazu se opět hlásí, za chvíli jdeme nabíjet. NTB zdroj + žárovka. Podle posledního zjištění aku zcela mrtvé není. Kámoš něco zapomněl v autě vypnout a poněkud mu to vyšťavilo baterku.
Doplňující informace pro zvídavé: Ve městě je nově, zná tu všehovšudy dva lidi, počítaje v to mě, takže na obíhání "sousedů" to zatím není. Logicky požádal o pomoc toho, koho tu zná, tj. mne.
Nějak jste se tu koukám rozepsali dost zeširoka, je vidět, že tazatelův problém rozebíráte opravdu důkladně a ze všech stran, to se cení
Založen: Feb 11, 2008 Příspěvky: 2120 Bydliště: Praha
Zaslal: so prosinec 30 2017, 18:32 Předmět:
To Sinclair: to se teprve uvidí, jestli budou houkat sirény a hasiči, když už jdou konečně nabíjet Hlavně, že se neztratil autor _________________ Když něco nevíte...klidně se zeptejte Co vás nezabije, to vás posílí Jenys
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: so prosinec 30 2017, 18:44 Předmět:
To bude dobrý. Jestli ten ntb zdroj je schopnej aspoň 3A, tak to za pár hodin bude vrkat startérem i v téhle kose.
Zbytek dodělá alternátor, ale je zapotřebí to držet v obrátkách, na nižším kvaltu, než normálně.
Ony to ty 55A alternátory došťouchají, když teda nejede moc spotřebičů zbytečně. S flojdama se přes den obrysovky dají ukecat a větrák taky nemusí jet furt.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.