delam neco spatne? zkousim vylepsit jednu autobaterii, 55Ahodinovou, v zime skoro netocila, ted lepsi, nabijel jsem jen v aute nebo obcas Lidl dobijeckou, nez jsem si sehnal kapacitomer a ten ukazal 16Ah kapacitu pri dobiti Lidl nabijeckou, je to tim, ze ta nabijecka sleduje napeti a baterie je mekka, takze napeti dosahne nejakych 14,6V a nabijeni koncilo, plovak v hustomeru furt dole... takze jsem se docetl, ze Lidl nabijecka je jen DOBIJECKA, nenabije do plna, uz ji nepouzivam.... ze str 3 tohoto tematu jsem si ubastlil Ekkaruv desulfatator a s nim mam pozoruhodlne vysledky: trafo jsem mel na stejny proud, ale vyssi napeti, tak bylo odmotano na 14,1V, nabijeci proud je okolo 1,13A, vybijeci 0,13A, pomer by mel byt splnen... z 16Ah kapacity jsem se dostal na 32,87Ah a zkousim dal, kapacitomer mam nastaveny na vybijeni 2A na 10,5V, druhy test byl 35Ah... otazka je, zda desulfatuju a ozdravuji baterii nebo ji jen nabijim na 100 procent, desulfatator vypinam pri plovaku na 1,28, napeti je v tu chvili 15,8V, desulfatace je nejucinnejsi v rozmezi 12,5 az 13,2V, po prekroceni tohoto rozmezi jen nabijim??? Hodilo by se neco, co by desulfatovalo porad v tomto rozmezi, ponizit napeti trafa na nucene setrvani v nejlepsim pasmu desulfatace??? Nebo se ten cas setrvani v tomto pasmu bude prodluzovat??? pri 15,8V bateriie bublinkuje, nevari, elektrolyt se neztraci
priklad 2: stejnym desulfatorem jsem se pokousel vylecit baterii do trakturku 10Ah kapacita, meli ji na dvore, 8V naprazdno, 2roky na ni prazilo, dest, snih...prvni test 0,8Ah, druhy 1,2Ah, treti 3,1Ah, ctvrty 6,1Ah, paty, zatim posledni test 8,5Ah... slusne, ne?
je to po dvou testech, zkousim treti, protoze nabijeni desulfatorem trva dyl nez hustota vyleze na cirka 1,300 Bé, napeti je ke konci tech 15,6 az 16V max... dodam, ze byla bezudrzbova, ale nevedel jsem, jak je na tom hladina a hustota, takze vyvrtat dirky pro hadicku hustomeru - hladina OK, hustota stoupa a stoupa, ted v prubehu 3 cyklu ma 15,4V, hustota 1,275 Bé, nabijim od vcera 02:22h proudem tech 1,3A takze jeste nemuzu vypnout, nejsem jeste minimalne na tech poslednich 35Ah...
Treti pokus je s dolivaci baterkou 72Ah, stari taky nevim, po vyndani z auta a dobiti Lidl dobijeckou mela 32Ah, hustomer mlcel, musel jsem dolit po 5mm do kazdeho clanku, po jednom cyklu dle Ekkaroveho desulfatoru vylezla na 55Ah, zatim na ni jezdim, nez skoncim testy s tou predeslou
ohledne PeteBurns: specialne pro Tebe udelam test s tou 10Ah jen na desulfatoru a pak jen vybit a nabit nejakou hloupou trafo nabijeckou - myslim, ze bublinky budou ruzne a dokaze to bohulibou cinnost desulfatoru, ja tomu verim a nejen ja
PS: udelalo by baterce dobre pripojit ji pouze na zdroj desulfatacniho napeti? Pouze 12,5 az 13,2V do ni ladovat? vim, ze ji takto nenabiju, ale budu ji nucene drzet v tom pasmu nebo jen vyuzivat desulfatorovy nabijec s tim, ze po vybiti to bude nabijet , pak chvili desulfatovat a pak opet nabijet do plna 10,5V - 12,5-13,2V - 16V max
toto je asi odpoved pro me: Desulfatace má nejlepší účinek při nabíjení akumulátoru. Stejných výsledků však lze dosáhnout desulfatací plně nabitého akumulátoru v udržovacím režimu, tj. při 13,5 – 13,8 V (u 12 V akumulátoru). Pokusy desulfátovat plně nabitý akumulátor při napětí menším než 13,3V (při pokojové teplotě) nepřinesly vůbec žádné zlepšení po několik týdnů, po zvýšení napětí na 13,6V ale ihned nastalo zvyšování hustoty cca 0,01 / den.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3 ... 45, 46, 47
Strana 47 z 47
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.