Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6699 Bydliště: Praha
Zaslal: út březen 13 2018, 14:58 Předmět:
Takovou zkušenost jsem udělal také, s nějakými žárovkami z Makra, a nebylo to zapatlaným sklem, je to prostě ojebané přes limit. Prvním poznávacím znamením jsou znatelně slabší plechy fastonů.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: út březen 13 2018, 15:29 Předmět:
Jó, jó, zlatý H4. Nebo R2?
No, po pravdě jsem čekal žárovku značky pOsram, ideálně s křáplou baňkou a bílým povlakem v ní. Vůbec nic to nevydrží.
Na tohle se muselo hrábnout rukama. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32742 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út březen 13 2018, 15:47 Předmět:
Na Osramy nešahej - stejně jako u spousty jinejch značek záleží na tom, jakou sérii a jakej typ si vybereš - dělají sice TAKY SRAČKOVÝ typy, ale taky umějí typy STOJÍCÍ ZA TO. Já používám zrovna od Osramu typ Night Breaker Plus a Night Breaker Ultimo, oboje je homologovaný (mají homologační E v kroužku - tuším s číslem 10) a obojí má udávanou vysokou svítivost. Do VW projektorovejch světel jsou jak dělaný, na Philips Silver Star si myslím neztrácejí skoro nic. Jistě, nevydrží celou životnost auta, ale rok až rok a čtvrt ježdění s denním používáním v režimu DLR v potkávačkách je slušná životnost (když počítám cca 9000-9500km ročně s průměrkou kolem 50km/h je to životnost cca 190-200 provozních hodin). A je od nich slušně vidět, navíc když s nima probliknu nějakýho sklerotika nebo kamionéra, rozhodně nemá snahu svoje světla "nesklopit" nebo dokonce mi opřít svoje dálkáče do okna - což mi se staršíma sériovýma Osramkama dělali naprosto s gustem a s jistotou, že nemám čím jim to oplatit.
A to že je H7 špatně vyřešená žárovka je taky pitomost. Pokud někdo usuzuje ze stavu, v jakým jezdí "osvětlená" většina jedničkovejch fábulí, který byly časově druhým v pořadí (po ochcáfce) a co do počtu největším uživatelem H7, tak tam je poruchovost zaviněná nezvládnutou konstrukcí světlometu, ne žárovky. V tom plastovým zgarbu, kterej nouzově a na poslední chvíli vyprodukovala Hella Auto Lights právě pro F1, by hořely jak papírový čerti i jakýkoliv jiný halogenky - tam je špatně vyřešenej odvod tepla od patice a halogenovej cyklus neprobíhá jak by měl. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6731 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: út březen 13 2018, 17:00 Předmět:
No, na H1 nebo H4 rozhodně nemá. Je moc malá, nemá kovový spodek jako H1 a prostě se upeče. Nejlepší byla H4, taky má 65/55W a hlavně se uchladí. Brácha vrazil jiný světlomet místo dvou (jiná maska) kde svítili trvale tlumené a dálkové v druhém reflektoru - klasika. V tom samotném je logicky H4. Takže to připojil a jezdí tak už kolik let a H4 drží, ačkoliv běhají i na obě vlákna, dovolené, hodně nočních jízd.
A halogenový cyklus mi přijde spíš jen jako teorie. 19 let jezdí moje auto s DRL USA, tj 30% dálkových. Jsou původní a na dálkové svítí super.. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: út březen 13 2018, 17:50 Předmět:
H7 má spodek podobnej H4, kterou tak opěvuješ, jen má menší baňku, protože v ní nejsou 2 vlákna.
No a co taková H3? By sis její baničku spletl s bonbónem. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6731 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: út březen 13 2018, 18:24 Předmět:
Má větší patici, H4. A protože je větší, nemůže mít mrňavou parabolu, a protože je světlo velké, je na starých autech, která mají sklo a ne plast a proto taky lépe svítí.. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6731 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: út březen 13 2018, 18:26 Předmět:
Ty led autožárovky jsou k ničemu. Svítí všude jinde než mají a světlo je z plochy, ne vlákna. Takže není rozhraní světlo, tma. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Feb 07, 2008 Příspěvky: 810 Bydliště: Jablonec nad Nisou
Zaslal: út březen 13 2018, 19:10 Předmět:
Par jsem tech LED zkusil, sviti to jako xenon ale misto H4 to nema na regloskopu prakticky zadnou kresbu. Na druhem aute mam H7 + H7, obrys cocka. V coce absultne nevyhovujici ale misto dlakovy je to super. Akorat mi to rusi radiovy prijem. Nastesti kdyz jezdim dalky tak poslouchám vetsinou knizku z flashky.
Založen: Oct 03, 2005 Příspěvky: 1612 Bydliště: nedaleko Humpolce
Zaslal: út březen 13 2018, 19:53 Předmět:
TAKJAN napsal(a):
Taky to je nejvíc nedomyšlená autožárovka.
Nedomyšlený jsou světlomety, kde pak tato žárovka rychleji odchází. No a sračková tuplem.
Já s nima nemám žádnej problém. V Mondeu mk2 (MetalGode!) jsem měnil H7 po 1,5 - 2 letech. Což nepovažuju za žádnou tragédii. Měl jsem udělaný denní svícení tlumenejma světlama. Dával jsem Tungsram (tehdy cca 170,- Kč) a Osram (tehdy cca 220,- Kč). Auto se dovezlo s Narvama, ty mě vydržely asi čtyři roky. Kdoví jak dlouho tam byly před tím, než jsem auto koupil.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32742 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út březen 13 2018, 21:07 Předmět:
TAKJAN napsal(a):
...
A halogenový cyklus mi přijde spíš jen jako teorie. 19 let jezdí moje auto s DRL USA, tj 30% dálkových. Jsou původní a na dálkové svítí super..
Halogenidovej cyklus není o absolutním výkonu na vláknech. Halogenidovej cyklus je o tepelným spádu mezi vláknem, baňkou a paticí = o tepelným výkonu, kterej světlomet jako obal žárovky dokáže od ní odvést a tím ten halogenidovej cyklus udržet v pohybu. Bohužel, když je parabola plastová (polykarbonát) a má minimální tloušťku (aby byla co nejlehčí) plus když je vnitřní prostor světlometu natolik utěsněnej a navíc je v něm zabráněný pohybu vzduchu, je odvod tepla od žárovky vedením doslova minimální a halogenidovej cyklus se nerozběhne, nebo sice probíhá, ale v minimální míře - jednoduše proto, že na žárovce nejsou výrazně chladnější místa, kde by se jodo- nebo bromo-wolframovej cyklus dokázal účinně uplatnit. Nedostatečně chlazená žárovka trpí rychlou degradací vlákna, navíc se při dlouhodobým svícení rychle taví plasty na patici i na samotný konstrukci světlometu. Stačí se zeptat pár lidí ze servisů, co opravujou světlomety - jak vypadá VEVNITŘ konstrukce halogenovýho světla jedničkový fábule po pár letech svícení ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.