Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Peugeot 306, 1,4, spotřeba
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33071
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út březen 20 2018, 16:47    Předmět: Citovat

Každopádně ten pažout se určitě na cestě motoricky chová úplně jinak než felcka - na rozdíl od starýho škodováckýho 1,3 OHV nadčtvercovýho motoru to bude skoro určitě čtvercovej nebo dokonce podčtvercovej OHC/DOHC a 16V k tomu, navíc jeho klika je skoro tutově 5x uložená proti 3 ložiskům škodovácký "ohavy" - takže pažout se bude určitě chtít daleko víc "točit" než ta felcka ... A s točkama poroste spotřeba, než si zvykneš, určitě budeš mít spotřebu klidně o litr vejš.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1998

PříspěvekZaslal: út březen 20 2018, 16:56    Předmět: Citovat

Taky bych to tak videl... co pozoruju, tyhle malorazky jsou jinde, nez ve meste dost uzrany.. Ja mel s 4.2l V8 mimomesto/dalnice spotrebu 10-11l/100km, a skoro to samy znamej s 1.2HTP
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33071
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út březen 20 2018, 17:34    Předmět: Citovat

Jseš vedle jak ta jedle. Právě ve městě tyhle "malorážky" jak píšeš, žerou jak zjednaný - protože mají strááááášně dlouhý kvalty (neboli Brusel a spotřeba!!!) a po městě s nima musíš jezdit na 2500RPM s trojkou ve špajzce, protože na čtyřku při předpisový "pade" po městě tyhle motory zoufale podtáčíš ... No a na dálnici pak samozřejmě žerou taky, protože zas kvůli emisím mají kat hned u hlavy, kratinký mezisvody atd - a aby se tohle všecko při vysokejch točkách na dálnici nespálilo během 20 kiláků na troud, musejí omezovat teplotu výstupních plynů buď pozdním vstřikem vyšší dávky paliva, nebo celkově nadměrnou dávkou paliva. Nejúspornější jsou při jízdách "na pětku" po běžnejch "jedničkách" a "dvojkách" při rychlostech mírně překračujících limity pro cesty mimo obec - tachometrovejch 80 až 100-110km/h. Po městě při "couračce kolem komína" není problém mít spotřebu 10 a víc, hlavně když se poskakuje po půl kilometru a mezi jízdama se hodinu stojí = motor se nestíhá ohřát. Na tohleto mají dlouhozdvihový víceválce s objemem 3 a víc litrů obrovský plus - po městě jedou prakticky na lehce zvýšenej volnoběh a přitom mají pořád dost krouťáku na případný nouzový zrychlení. "Malorážka" s případným turbem všecko žene otáčkama a pak se nikdo nemůže divit, že spotřeba změřená "metodikou €U" se v praxi nedá absolutně dosáhnout a je spíš směšným slibem výrobců než reálným údajem ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ronoda



Založen: Dec 12, 2017
Příspěvky: 801
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: út březen 20 2018, 18:12    Předmět: Citovat

A4 2.6 šestiválec 110kW, celá nádrž vyjetá po Pardubicích a blízkém okolí -
spotřeba 7,5 - 8 litrů. Desetiletá zkušenost
--------------------------------------------------------------------------------------
-Název vlákna je i Moto technika, tak dotaz. Nezvládá někdo z vás na 100%
Power Commander 3 ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2445

PříspěvekZaslal: út březen 20 2018, 19:04    Předmět: Citovat

Tomu teploměru se asi nedá moc věřit, já mám u citroena při normální jízdě ručičku na čárce uprostřed mezi 60 a 90 st. od začátku, a spotřeba 6,5 . Podívej se na koncovku výfuku, u mě je po letech čistá bez sazí. To napoví, jestli je směs bohatá. Jiné chrakteristiky má motor s mono vstřikováním (8v) a MPI (16v).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7979
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út březen 20 2018, 19:36    Předmět: Citovat

Ekkare,dik za rozbor feldy 1,3,ale jak jsem psal na zacatku,ja mel uplynulych 12 let 1,6...
Takze stavy typu trikrat spatne ulozena klika u me skoncily v roce 2006,kdy jsem poslal do huti stodvacu.
Na ten termostat mam podezreni i proto,ze pazout sice zacne rychle vlazit,ale doopravdy topit dokaze jen pri poskakovani v kolone.

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1998

PříspěvekZaslal: út březen 20 2018, 20:27    Předmět: Citovat

Jj taky bych to tak videl. Pokud by byla k ruce diagnstika, tak jeste mrknout co si mysli snimac teploty
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33071
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st březen 21 2018, 0:32    Předmět: Citovat

pepik9 napsal(a):
...Jiné chrakteristiky má motor s mono vstřikováním (8v) a MPI (16v).
Tomu říkám rozlišení - mono vstřikování je 8-ventil a MPI je 16V - větší HLOD už jsem dlouho nikde nečet. To jako chceš říct, že filcka 1,3 z roku 1992 s jednobodovým vstřikem (motor stejnej se vstřikovým favoritem) je 8V (což by bylo správně), ale její o dva roky mladší sestřička 1,3MPI = s 4-bodovým vstřikem BOSCH a se zapalovací lištou místo jednoduchýcho zapaltrafa a rozdělovače je 16-ventilová? Kde by těch dalších 8 ventilů jako sebrala? Když obě dvě byly OHV?
Michal22 napsal(a):
Ekkare,dik za rozbor feldy 1,3,ale jak jsem psal na zacatku,ja mel uplynulych 12 let 1,6...
Jo, sorry, překouk jsem se - ale ta VW 1,6 55kW ve feldě stejně byla stará litinová potvora původem z jedničkovýho golfa - soused ji měl v krátký felcce a jediný na co si ji chválil, byla velká pružnost a stabilita i ve vyšších rychlostech. Jinak těžká, přední náprava s ní dost trpěla - o komůrkovým atmosférickým 1,9SDI už ani nemluvím. To byla generace VW motorů produkovanejch ještě před hromadným zavedením tlakově litejch hnilíkovejch bloků u VW - tu technologii mimochodem VW "ukořistil" při vstupu a následný privatizaci Škody AZNP v roce 1991. Do tý doby jela všecka výroba VW na litinový bloky, jejich produkce právě končila motorama montovanýma do filcek - všecko pozdější z produkce VW už mělo a má bloky z hnilíku. Přitom zároveň platí všecko co jsem napsal o geometrii spalovacích prostorů - nadčtverec vs. podčtverec. Starší motory vesměs s nadčtvercovým profilem se prostě chovají jinak. Nejhorší je, že motoráři automobilek tlačení z Brusele k co nejmenším spotřebám se k těm nadčtvercům v posledních letech znovu vraceli - spolu s oturbováním byl delší zdvih jediná cesta jak dohnat krouťák při omezení spotřeby. Že přitom dlouhým prohoříváním válce plnýho ochuzený směsi narůstá i spalovací teplota a tím i produkce NOx-ů nikomu nevadilo, když dokázali spáchat oblbovací softy pro měření - tam motory jely na bohatší směs s úplně jiným složením vejfukovejch plynů ... Prostě ekologie na papíře nade vše, ale v reálu spotřeba i emise úplně někde jinde...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2445

PříspěvekZaslal: st březen 21 2018, 16:35    Předmět: Citovat

Bavíme se o Peugeotu, a tam to rozlišení ve většině sedí. Necpi sem svojí felicii, ty hlode.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
honzasl



Založen: Oct 16, 2008
Příspěvky: 174

PříspěvekZaslal: čt březen 22 2018, 7:01    Předmět: Citovat

Michal22 napsal(a):
Honzasl- vida, napadá mě teď, že jak je zima, tak se teploměru nechce přes 70. Mohl by tedy mít termostat (potažmo o něco menší zahřátí motoru) takový vliv na spotřebu?
Ale když jej máš, jak ti to jede ve vztahu k otáčkám? Mě se zdá, že to má strašnou díru do necelých 3000/min. Pak už to jede slušně.


Termostat má na spotřebu ten vliv, že studené to houby jede a tak člověk má tendenci jet o kvalt níž a víc to točit a pak to víc žere.

Nevím, čemu se v automobilovým slangu říká díra, ale je to prostě atmosférický benzín ze starých časů, takže když už potřebuju někoho předjíždět (a to bejvá hodně málo), tak podřadím na 3 a na trojku to umí jet 20-100 km/h a krásně reaguje na plyn. Když potřebuju výkon, musím točit. Otáčkoměr nemám, mám tam krásné velké hodiny a řadím podle zvuku a tachometru.
Můj jízdní styl je, vzhledem k tomu, že jezdím hlavně kolem komína vysloveně defenzivní, nikam nespěchám, nepřejíždím ani slimáky, protože ti nikdy nejedou daleko. Vzhledem k tomu, že i na 50 km dlouhé cestě do HK jsem schopen se zastavit na pumpě se vyčůrat a koupit si gumový medvídky, tak minutky a sekundy fakt nehoním. Pokud to jde, vždy jedu na 5 od 50 km/h.

Mám nově i Kangoo 1,2 16V, ten se od Pažouta liší trochu těžšími kvalty a má otačkoměr, tak jsem se naučil jezdit "na konstantní otáčky", tj vždy 2500, tj. v obci za 4, mimo obec za 5, když potřebuju zpomalit, tak řadím dolů.

PS:
Trochu to připomíná jízdu s naším traktorem Z 10111 s turbem, tam jsem byl poučen, že se jezdí na konstanních 1800 otáček a podle požadované rychlosti volíš kvalt. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund