Založen: Feb 03, 2005 Příspěvky: 129 Bydliště: Ostrava
Zaslal: po květen 07 2018, 14:25 Předmět: Jak zajistit sepnutí od určitých otaček benzinového motoru
Zdravím Vás Bastlíři. Dnes jsme se známým uvažovali jak zajistit aby od určitých otáček vyšších než 2000 u benzinového 6 válcového motoru zajistit nějakým způsobem aby seplo relé ovládající elektomagnet na který by byl připojen předstih který by se tímto dal skokově od určitých otáček změnit.Bohužel jsem na nic nepřišel ale napadlo mě že bych se zeptal Vás zkušenějších jestli by vás nenapadlo jak neco takového realizovat. Uvažovali jsme že by se bral signál bud z indukční cívky , případně přes tlumivku ,z některého svazku za rozdělovačem? Jak ale dále zpracovat pulzy a zajistit aby od určitého počtu pulzu seplo relé ? Neporadili by jste někdo jak by něco takového šlo provést?Díky za případné rady.
Podívej se na aplikace obvodu NE555, tam nějaký snímač otáček najdeš- převodník kmitočtu na napětí.
A když použiješ NE556, druhý obvod zapojíš jako komparátor napětí a je to.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: po květen 07 2018, 15:55 Předmět:
Tohle se dá elegantně řešit jednočipem. Analogová cesta má svoje úskalí, hlavně v rychlosti (popř. způsobu) reakce na změnu otáček. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: po květen 07 2018, 16:07 Předmět:
Taky mě nějak nenapadá důvod, proč tohle dělat.
Kór u šestiválce - to je něco historického či speciálního?
Neměly rozdělovače některých starších, např. čtyřválcových aut /myslím třeba všecky starší Fiaty a jejich klony/ už z výroby zabudovanou regulaci předstihu v určitém rozsahu, ale odvozenou nejenom od otáček, ale i od podtlaku v sacím potrubí?
Protože jenom přesně podle otáček je to podle mě špatně.
Auto může aktuálně jet z kopce, brzdit motorem, ten má v tom momentu sice vysoké otáčky, ale nedává vůbec žádný výkon.
Není ta podtlaková regulace, odvozená od stupně otevření škrticí klapky+skutečných otáček motoru rozumnější ?
Jestli by to nešlo třeba z rozdělovače jiného auta implementovat do rozdělovače toho anonymního šestiválce.
Fakticky se tam asi natáčí /proti odporu nějakých pružin/ celá ta základní deska s kladívkem, beze změny velikosti odtrhu.
Základní předstih je pak daný natočením celého rozdělovače a podtlaková regulace ho v nějakém rozumném rozsahu mění.
Taky mi připadá, že myšlenka měnit předstih podle zatížení motoru je určitě správná, ale už je to myslím hodně dávno vyřešeno i "analogově", u těch starších aut
Naposledy upravil sinclair dne po květen 07 2018, 16:13, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: po květen 07 2018, 16:12 Předmět:
Je pravda, že já to kdysi s jednočipem řešil pro jakousi závodní motorku či co to bylo za experiment. U toho šestiválce si to taky nějak nedokážu představit... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32819 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po květen 07 2018, 16:12 Předmět:
Kombinaci podtlaku a odstředivky na rozdělovači měly škodofky snad už někde od embéčka (1000 Malých Bolestí), jestli to teda nebylo už dřív. Na tuhle vyfikundaci není potřeba chodit se ptát k Talošům ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: po květen 07 2018, 16:14 Předmět:
Ovšem ten rozdělovač měl takový mechanický vůle, že je otázka, jestli to vůbec k něčemu bylo... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: po květen 07 2018, 16:15 Předmět:
No vidíš to, že už je to dávno vymyšlený. A nejspíš i dobře funkční, za ta léta, co se dělaly motory s rozdělovačem.
Jestli bych se teda někoho ptal, tak automechaniků, ne elektroniků.
Založen: Feb 03, 2005 Příspěvky: 129 Bydliště: Ostrava
Zaslal: po květen 07 2018, 16:33 Předmět:
DIKY ZA ODPOVĚDI, JAK PSAL SINCLAIR JEDNA SE O 28 LET STARÉ BMW JEZDICI VÝHRADNĚ NA PLYN. Majitel auta tam má predelano již spoustu věcí, a teď by chtěl nějak předělat i ten předstih. Tvrdil mi že jezdí stále v základním nastavení a chtěl by právě mít možnost to nějak elektronický upravit. Manuálně by si s tím poradil , ale neví jak toho docílit elektronický. Myslí si že by auto jelo lépe, než teď. V novějších autech prý lze montovat univerzální jednotky kde si člověk může vybrat z několika nastavení ale v takto starém autě to nejde.
A nie je škoda takto przniť veterána? Nebol by na každodenné jazdenie a úpravy lepsí nejaký nový, vysoko úsporný, dizajnovo bezcenný, spotrebný automobil?
Založen: Feb 03, 2005 Příspěvky: 129 Bydliště: Ostrava
Zaslal: po květen 07 2018, 17:24 Předmět:
Právě ten člověk, si staré auto drží z důvodu že si většinu věcí vymění a upraví sám v garáži. Nové úsporné auto nechce, protože kolikrát oprava moderního superauta stojí 10 více než poctivého starého auta.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: po květen 07 2018, 17:42 Předmět:
A na jaké úrovni to chce regulovat? Řídit časování zapalování, nebo třeba servem otáčet rozdělovač? _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18864 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po květen 07 2018, 18:15 Předmět:
Odhadl bych to na kolem roku 75 , bylo v amáru . Jen si nejsem jist , zda českým či ruským . Tranzistorová záležitost , při zvyšujících se otáčkách stoupal předstih . Bylo to na motorku . Hledat . Sypači mouder ti nepomůžou , jen nakrandaj .....
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.