Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6090 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: út květen 08 2018, 19:56 Předmět:
Keď nemám tempomat, tak nie je čo riešiť. Tak?
Ale nebudem to robiť, nemám potrebu. Len ma to zaujímalo.
Ekkare, prosím, ako to radíš? Trošku podrobnejšie. Ja som prevodovku bez synchra nezažil. Keď vchádzam do dediny alebo mám čas sa hrať, snažím sa otáčky motora priblížiť otáčkam prevodovky. Zaradenie je plynulejšie, nemusím toľko trápiť spojku. Akur. je to matura s tým plynom, hovno-hovno-húúú.
A ešte ak by mi niekto dokázal popísať rozdiel v subj. pocite komfortu za volantom jedničková Octavia vs jedničková Fabia alebo jedničková Octavia vs štvorkový Golf.
Dík
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út květen 08 2018, 21:23 Předmět:
Ekkar by tě mohl naučit řadit s meziplynem, ale to bys musel přijet - to na dálku dost dobře nejde. Zkus se podívat na tohle a pak uvidíš ... A Burnse nebij, ten se utříská sám - ííí-kvá na to má tak akorát. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Proste zkombinuj praci se spojkou a plynem tak, aby spolujezdec nepoznal, ze jsi podradil (on to pozna podle zvuku, ale auto nesmi skubnout).
A pokud budes ultra-precizni s plynem, tak jde radit i bez slapani na spojku (rozhodne nezkousej)
Aspon na starym Escortu (1.6 zetec) to po chvilce treninku slo
EDIT: celkem vtipne reseni od Jaguaru, jak na downsizing V8 => V6 - staci zaslepka, blok ocividne zustal
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st květen 09 2018, 9:50 Předmět:
PixelOrgy napsal(a):
....
A pokud budes ultra-precizni s plynem, tak jde radit i bez slapani na spojku (rozhodne nezkousej)
Aspon na starym Escortu (1.6 zetec) to po chvilce treninku slo
To jde ve starších autech, který nemají blokovanou převodovku od spojky. U těch moderních, který mají mechanickou blokovací "západku", vystavovanou táhlem od spojky při jejím vypnutí, bez vykopnutý spojky nepřeřadíš. Ale ve starších autech, který synchronizaci vůbec neměly nebo ji neměly na všech kvaltech, případně v autech se závodníma převodovkama bez synchronů, tam řadit bez spojky normálně jde. Kdo to umí, ten u takovýho auta potřebuje spojku jen na rozjezd - a pak už může řadit bez ní. Příkladem je třeba vejtřaska ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 02, 2016 Příspěvky: 361 Bydliště: Český ráj
Zaslal: st květen 09 2018, 16:06 Předmět:
Omluva za OT
Co je "starší auto"? Všechna naše firemní auta řazení bez spojky podporují. (Partner 1.9D, Room 1.4TD, Caddy 1.9TD, Ducato 2.3TD) Osobně jsem se s mechanickou blokací nesetkal, vlastně mě překvapilo, že se to vůbec používá.
Golf IV a Octavia I ( a Audi A3 I a Seat Toledo II a VW NewBeetle) jsou technicky zcela identická auta, takže rozhodovat se lze jen podle toho, jaká kastle komu sedí.
Jo a taky už to jsou 15-20 let staré vraky, takže všechny drobné niance a "naladění podvozku" a "zpracování interieru" se dávno sjednotily díky opotřebení a dílům z AutoKelly...
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6090 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: čt květen 10 2018, 11:05 Předmět:
Golf je komfortnejší než Octavia? Tipoval som to opačne.
Pixele, 293000 km.
Pozrel som niečo o ASR a zhodnotil som, že je dobre ho mať. Takže z momentálneho výberu zostala Fabia combi 74 kW a možno Laguna 1,8. Ale to už je veľké. Zase ak tá Fabia silne hrozí piestnymi krúžkami, tak o čom to.
Nekupujem, len pozerám. Aspoň už viem, čo chcem.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt květen 10 2018, 14:58 Předmět:
Hrozba stíracích kroužků u fábule 74kW je nejhorší v tom, že není poznat jinak, než po najetí pár stovek kilometrů - na první pohled je nerozpoznatelná, prosakující volej se nad pístem spálí a katalyzátor zlikviduje zbytky, takže na koncovce vejfuku není nic poznat (třeba šáde když žrala volej, tak měla vejfuk černej a mastnej jak od kolomazi). Pozdější reklamace jsou obzvlášť v bazarech těžce problematický - to ví každej. Navíc ani znaleckej posudek nedokáže často rozlišit, jestli stíráky byly poškozený předchozím majitelem, nebo kupcem těsně po koupi a když se bazar bude držet svýho tvrzení, že motor olej nebral, je to na soud a jen těžce předpověditelnej výsledek. Proto je lepší vybírat auto, kde je vysloveně uvedený, že kroužky byly měněný - pokud se prokáže opak, je to jasnej podvod na zákoše a důvod k odstoupení od smlouvy.
Všecky vostatní vady jsou poměrně dost zřetelný a s troškou zkušeností se dají rozpoznat i laikem, nebo relativně snadno a rychle bez velkýho rozebírání ověřit v servisu. Podpálený ventily u haťapky se poznají podle kompresních tlaků = změření je otázka pár minut na dílně v servisu, stačí sundat kryt, vytáhnout cívky a vyšroubovat svíčky. Vadný vstřikovače nebo vyhrkaný šály na klice jsou slyšet, ojniční pánve a zalepený hydroštely taky (obojí vydává pro sebe typický klapání resp. cvakání), vada škrticí klapky nebo falešnej vzduch v sání se projeví nestabilitou volnoběhu - všecko je nutný kontrolovat NA ČERSTVĚ NATOČENÝM STUDENÝM MOTORU, protože ohřátí spoustu těch vad aspoň částečně eliminuje - takže v počátečním stádiu nejsou slyšet. Poznat jsou i na obvodu přidřený písty u koncernovejch jednačtyřek (zvoní - následek nadměrnýho vytáčení za studena). Načnutý těsnění pod hlavou je rozpoznatelný podle šlehačkovitýho šlemu na spodní straně plnicího víčka voleje (voda ve vaně) nebo podle mastnejch fleků na hladině chladicí kapaliny v expanzní nádobce (opačnej průnik voleje do chlazení).
Vady na brzdách, čepech, ložiskách kol, tlumičích a obecně na pojezdu jsou rozpoznatelný už při zkušební jízdě, elektrika - ovládání se taky dá vyzkoušet hned na místě. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6090 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: čt květen 10 2018, 22:16 Předmět:
Katalyzátor to vari v zdraví ustojí? Myslel som si, že ho to odrovná. Pokiaľ by nebol iný problém, než že na jedno natankovanie doliať pol litra oleja a ten sa po roku mení (tak mi to hovoril opravár a asi dám na neho), tak to v pohode.
Spomenul som, že ma raz motor prekvapil plechovým klepotom. Riskol som jazdu a asi v polke dediny niečo zabúchalo, ako keby niečo spadlo a potom sa unormálnil. Deň predtým som ho umýval, i spodok i blatníky, možno to má súvislosť.
Ja som asi dotazy vyčerpal, tak ďakujem za rady a informácie. Až na to dôjde, budem múdrejší.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6090 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: ne květen 13 2018, 19:06 Předmět:
Tento pekáč sa tu suší stále. Niečo tam asi nepasuje.
V minulom príspevku som myslel túto Lagúnu. Ale mám malú garáž (striešku), pršalo by mi na svetlá.
Hlásim pauzu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne květen 13 2018, 20:55 Předmět:
Duvsan napsal(a):
Tento pekáč sa tu suší stále. Niečo tam asi nepasuje.
...
Nepasuje tam právě to, že to je 74kW a majitel se nezmiňuje o spotřebě voleje, přitom u tohohle podtypu motoru je to nejčastější závada. Buď je hloupej, nebo hloupýho dělá - protože každej normální fábulatik se "stokoňkou" už musel za dobu jejího vlastnictví slyšet minimálně jednu stížnost případně dotaz na spotřebu voleje - třeba že se ho na to zeptali v servisu nebo nějakej další fábulatik se stejnou motorizací. Pokud bych tohle auto kupoval, vysloveně bych chtěl mít v kupní smlouvě napsáno, kolik motor sežere mezi výměnama voleje, respektive jestli ho je potřeba mezi výměnama doplňovat a kolik. A pokud by mi to prodávající odmítnul napsat a podepsat, hodil bych mu to pod nohy a šel do pryč. Protože na to, že volej nežere jsou jejich majitelé dost pyšný a chlubí se s tím - tudíž pokud by to byla pravda, nebál by se to podepsat do smlouvy. A takový auta jsou - protože je jejich majitel dobře zajel a při provozu je nikdy nenechal přehřát. Ale většina "stokoněk" tak šetrný zacházení nezažila, takže buď už jsou po opravě (překroužkovaný) - a pak se zase majitel nebude zdráhat napsat o tom do smlouvy, anebo opravený nejsou - a to je ten případ, kdy se bude prodejce kroutit jak červ nad plamenem a o spotřebě voleje se nebude vůbec chtít zmiňovat, natož njakej přesnej údaj psát do smlouvy a podepisovat to.
Koneckonců, kontakt na prodejce tam máš, můžeš se ho přímo optat.... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.