Zaslal: po září 10 2018, 14:02 Předmět: Exide Premium 12V 64Ah zatěžuje alternátor
Zdravím, mám menší problém s autobaterkou, byla v octavii I benzín a vytavil se tam spoj v pojistkovce co je na baterce a jištěná 110A pojistkou. Vyměnil jsem celou pojistkovnici za dobrou, dal novou 64ah exide a po třech měsících opět natavený spoj u pojistky. Tak jsem začal proměřovat a co nenaměřím, po nastartování leze do aku 28A a poklesne napětí na 13,2V. Po výměně aku za jinou, co máme jako záložní na starty, po připojení a změření do ní leze 0,5 az 1A a voltáž 14,1V. Což je už v pořádku. 5ekněte mi někdo co s tou baterkou je, protože když ji změřím digitálním měřákem na aku, tak je uplně ok startovací proud psanej 640A změřenej 688A. Takže co? Jak ji mám reklamovat? díky za vysvětlení alešák
Vypadá to, že máš "Tvrdší" baterku, než na kterou je to stavěný (má nižší vnitřní odpor) a ještě k tomu není plně nabitá - její připojení k "systému" auta nejspíš nevyhovuje.
Všechny připojovací místa zkontroluj (dotáhni šrouby, očisti kontaktní místa). Baterku dej plně nabit, nebo podnikni pár delších jízd - baterie se Ti dobije alternátorem. Potom změř dobíjecí proud znovu.
baterka má ted 12,38V a když jsem ji ted proměřil znovu digitalním měřákem, napsal dobrá dobít, tak asi to bude tím, že není plně nabitá, předtím jak byla v autě a nějakej čas se nabíjela, tak se neustálila voltáž a měřák naměřil že OK. Ted co je pár hodin venku, měřák naměřil, že je nabitá pouze ze 72%, tak ji hodím přes noc nabít a uvidíme. Ale stejně 28A do baterky? Kolik je schopna taková baterka když je vybitá do sebe pustit Ampér?
Když je vybitá, tak do ní leze tolik, co je schopna dát nabíječka - má omezení proudu. Jakmile se blíží baterie stavu nabití, proud klesá. Pokud použiješ nabíječku, co nabíjí stálým napětím s omezeným proudem a je správně seřízená, tak při nabité baterii to bude i "skoro nic".
Pokud Ti proud neklesá, je baterie kaput.
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3413 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: po září 10 2018, 19:42 Předmět:
Nech tu baterku přes noc a změř napětí, pak totéž udělej se zapnutými světly. Obojí měř přímo na svorkách baterky.
To fakt vypadá na jeden článek ve zkratu a pak do ní altík cpe, jako do vybité...
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6732 Bydliště: Praha
Zaslal: po září 10 2018, 20:13 Předmět:
Podle mě té baterce nic nebude, kdyby měla zkratovaný článek a alternátor do ní pral, co dá, tak vyvře takovým fofrem, že by byla do týdne bezpečně kaput a nejspíš vařila tak, že by se z ní odvětráním doslova valil elektrolyt. Změřit napětí na svorkách při běžícím (a pokud možno aspoň na 2000ot - diesel, 3500 ot - benzín vytočeném) motoru to ale každopádně chce. Alternátor nějakých těch 80 - 140 A podle typu dá a do vybité baterky ten proud prostě teče. Pak ještě stojí za úvahu změřit odběr odstaveného auta, jestli baterku příliš nevybíjí a tím nabíjecí proud nedosahuje po každém startu delší dobu nezdravých hodnot. Ale 28A krátce po startu se mi nezdá nijak moc, to je normální. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6266 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: po září 10 2018, 20:23 Předmět:
Kvicala_r napsal(a):
To fakt vypadá na jeden článek ve zkratu a pak do ní altík cpe, jako do vybité...
Tak to ani náhodou, to by naprázdno neměla 12,38 V ale cca 10,5 V.
Ta baterka je dost vybitá a je úplně normální, že do ní alternátor pere. A jestli to svorka jištěná 110 A nevydrží, tak je chyba v té svorce.
To je u Škodoviek klasika . Máš uhnitý spoj na prívode k poistke . Špatne zlisovaná svorka alebo zhnilý vodič pod zlisovanou svorkou .
Ten vodič bude určiťe niekde roztopený jak čokoláda. Pozri vodič alternátor-poistkovka .
Baterke určite nič nie je .
Tak baterie po nabití přes noc konstantním proudem 6A a odpocinku do ted, má baterie stále napětí 13,2V a při měření startovacího proudu dig. měřákem měřák naměřil po několika měřeních 761A podotýkám 64Ah má psaných EN640A, to že naměřím o cca 20A víc je jen k dobru výrobce. Že by tam byl hustší elit? K tomu, že po startu do baterky leze víc proudu, vím, ale to auto mi tady vrčelo minimálně hodinu a lezlo do ní 28A stále a po přidání otáček 40A. Připojil jsem naší startovací AKU a hned byl proud 0,5A až 1A voltáž se taky zvedla o 1 volt na 14,2V. Tak nemůže být problém v autě. Ta 110A pojistka je tam trochu předimenzovaná, uplně dostačující by byla nějaká 60A.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6266 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: út září 11 2018, 12:23 Předmět:
alesak1188 napsal(a):
při měření startovacího proudu dig. měřákem měřák naměřil po několika měřeních 761A podotýkám 64Ah má psaných EN640A, to že naměřím o cca 20A víc je jen k dobru výrobce. Že by tam byl hustší elit?
Humorná úvaha. Skutečný tzv. startovací proud (CCA) se měří podle standardních metodik, a každá obsahuje 1) plné nabití před měřením 2) hluboké záporné teploty 3) měření doby, po kterou je ta baterka schopna ten proud dávat. Což je spojeno s dost podstatným vybitím té baterky odběrem několika kW výkonu po desítky s.
Ten tvůj měřák může tak maximálně oměřit vnitřní odpor a podle toho zhruba odhadnout, kolik by to asi tak mohlo dát podle standardní (tipuju že podle americké SAE) metodiky. Když mu podstrčíš nabitější nebo teplejší baterku, naměří víc.
Ta tvoje baterka má ve specifikacích 640 A měřeno podle EN50342-1.
Víc si o tom můžeš přečíst třeba tady.
P.S. Elektrolyt se píše s tvrdým Y, na rozdíl od našich elit.
Naposledy upravil tomasjedno dne út září 11 2018, 12:42, celkově upraveno 1 krát.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.