Třeba to nebude nějaký černý zásah do SW. Já mám v nastaveních položku "volnoběh", tak bych mohl jezdit jak s Wartburgem. Určitě to mají i další auta.
Start/Stop mám taky, a funguje to dobře. Startování netrvá ani půl sekundy po povolení brzdového pedálu. A když jsem ve střehu, povolím a zas stlačím brzdu. Motor zůstane vrčet, takže není problém vyrazit.
Naposledy upravil Bernard dne so říjen 13 2018, 19:49, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6648 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: so říjen 13 2018, 19:47 Předmět:
To asi nejde, vše je software, alternátor komunikuje po busu. Už v mém 19tiletém vehiklu to bylo připravené.
U felicie jsme měli diodu na výstupu z pomoc. usměrňovače do vstupu regulátoru, čímž se oblbnul o 0,6V nahoru. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Vsadím boty, že někdo už vykoumal, jak tu rekuperaci softwarově vyřadit. Akorát je to zásah do SW v záruce a blábláblá nikdo to nechce dělat kvůli případnýmu neprojití STKčkem kvůli neoriginální úpravě - i když tohle zrovna na STK nikdo nekontroluje, páč nemají jak ...
S tou STK EK je to asi tak, ze stačí slabšia baterka v koncernovom TSI, z toho dôvodu si RJ pridvihne volnobezne otacky aby vladala dobijat. Vo finale letis z emisii z dôvodu nedovolených volnobezných otáčok. Technik na EK ti k tomu povie prd, pokial sa mechanik nevyzna tak meni cidlo za cidlom a otacky neklesnu a neklesnu ..... .
Založen: Jun 26, 2009 Příspěvky: 1295 Bydliště: Hlohovec (Sk)
Zaslal: so říjen 13 2018, 21:25 Předmět:
Bernard napsal(a):
Start/Stop mám taky, a funguje to dobře.
nechapem ako toto moze niekto napisat, ak je to mozne tak tento system vypinam aj na firemnych a pozicanych autach....
si predstavte ze v manuali od oktavky je napisane ze po jazde s vecsou zatazou je potrebne chvilu nechat motor bezat pred vypnutim (hlavne koli turbu) a co spravi start/stop ak ho nevypnes? pokalse Ti turbo = kupis dalsie auto a to je ECO !!!!
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6137 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: so říjen 13 2018, 21:38 Předmět:
Koktávku 1 1,6MPI mám 9 let a ještě jsem baterku ani nedobíjel
Tedy jednou, na dovolený jsem nechal něco svítit, za 5 minut jsem to z půjčené nabíječky ožil, nastartoval a za 20km už ok.
Teď mi to nějak cukalo, ale asi to bylo benzínem. Jak často se mění svíčky ?
... po jazde s vecsou zatazou je potrebne chvilu nechat motor bezat pred vypnutim ...
Ponechat motor po skončení jízdy v chodu záleží spíš na intelegenci řidiče, ne na systému Start/Stop. Ale já v příručce takovou instrukci nemám, i když je motor s turbem.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6189 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: so říjen 13 2018, 22:28 Předmět:
To se tak nějak všeobecně traduje, že motor s turbem se má, v případě zastavení po vysoké zátěži motoru, nechat chvíli vydechnout na volnoběh.
Ale tuhle mě pobavil chlapík v autobazaru, když jsme si udělali krátkou projížďku v autíčku s 3,2 VR6 a on pak chtěl, abych to nechal chvíli běžet na volnoběh kvůli vychladnutí turba. Nevím, jak to pomohlo chladnout turbům v ostatních zaparkovaných autech - v tomhle se rozhodně zahřát nemohlo, když jsme nepřekročili šedesátku a hlavně když v něm žádné turbo není
Založen: Dec 02, 2011 Příspěvky: 2676 Bydliště: Jaroměř
Zaslal: ne říjen 14 2018, 9:59 Předmět:
TAKJAN napsal(a):
To asi nejde, vše je software, alternátor komunikuje po busu. Už v mém 19tiletém vehiklu to bylo připravené.
Asi nějakej luxusní model,tohle nemá ani moje XC60(r.v.2009 s pětiválem D5 o obsahu 2.4l).Možná bude na nějakym busu komunikovat ten regulátor,ale altík ne,protože má jenom budící vstup,GND na obalu a výstup asi tak 25mm² lanem.Startuje se tlačítkem,ale stopstart naštěstí nemá.Baterku jsem v XC60 zatím nenabíjel,ty ostatní baterky několikrát,jedna se povedla oživit i potom,co se před rokem vybila na 4.5V.Používám nabíječ s výstupem 100Hz(trafo s U0 asi 19V a můstek bez kondenzátoru),kterej se ovládá tyristorem v mínusu baterky.Pak je dobrej i nabíječ s dvoutyristorovym usměrňovačem (z konců vinutí tyristory do 1 pólu,střed trafa druhej pól baterky).Vychvalovanej nabíječ s pulzujícím proudem a "trochou záporný půlvlny"(dvoucestný usměrnění a diody překlenutý odporama asi 180-330R na 5W) jsem nezkoušel.Snad někdo použil i nabíječ s UC3906,kde se ale děliče nastavujou na konkrétní baterku podle napětí,kapacity a dalších veličin.To by znamenalo po každý změně baterky přeštelovat nabíječ nebo dát do něj víc odporů a jumpery.
S nabíječema který nemaj vyhlazenej výstup se mi podařilo dosáhnout životnosti baterek 5-7 let,víc ne( obvykle se jim pak šlusne 3.článek(někdy pátej) od mínusu).
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8014 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: ne říjen 14 2018, 11:24 Předmět:
danhard napsal(a):
Koktávku 1 1,6MPI mám 9 let a ještě jsem baterku ani nedobíjel
Tedy jednou, na dovolený jsem nechal něco svítit, za 5 minut jsem to z půjčené nabíječky ožil, nastartoval a za 20km už ok.
Teď mi to nějak cukalo, ale asi to bylo benzínem. Jak často se mění svíčky ?
Já vždycky začínám Adventem.
Snad nějak kolem 60k ale 100k asi nebude žádnej problém. Chápu výměnu oleje, filtrů, pneu ale svíčky nějak moc neubývají. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32320 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne říjen 14 2018, 12:09 Předmět:
Podle škodifky je životnost svíček 60 000km - aspoň tolik udávají v servisní dokundamentaci jako jejich výměnnej interval. Výrobci svíček k tomu dodávají NEBO MAXIMÁLNĚ 4 ROKY - protože i pouhým stárnutím degradujou izolační vlastnosti použitý keramiky a svíčky staršího data už nemusejí bejt tím pádem tak těsný i elektricky pevný, jako novější. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6648 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: ne říjen 14 2018, 12:16 Předmět:
A nejhorší je, když se opotřebí tak, že jiskřiště spadne do válce. Já měním častěji, sice 8 kusů, ale zase brisk za 63,-. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6137 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: ne říjen 14 2018, 14:29 Předmět:
Safra to je vehikl
Motor jsem našel pod plastovým deklem, ale ke svíčkám se nedostanu, jen k tý krajní a nemám tu správnou trubku.
Jdu si přečíst příčurku.
Zlatá Felda, co se měl před tím
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: ne říjen 14 2018, 14:42 Předmět:
Až to Václave budeš měnit, dej tam místo svíčky úspornou žárovku. Prý svítí víc a líp to pojede. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.