No, Dolpi, já nevím, říkáš:
Potřebuji vědět, jaký výkon musím dodat, aby měl odporový drát stálou teplotu 35°C. Jde mi jenom o vzoreček.
Vzoreček neznám, neznám míru vlivu okolního prostředí.
Ale, má-li mít drát teplotu 35 stupňů, což to vzít dle pomocného režiséra Tlapáka opačně:
Je-li prostor uzavřen, jak píšeš jinde, udržuj teplotu okolí drátu 35 stupňů přes snímač teploty, což je zase nějaký odpor, nejlépe termistor, v regulační smyčce.
Anebo udržuj teplotu odporového drátu přes snímání jeho odporu tak, aby odpovídal hodnotě při teplotě 35 stupňů. V uzavřeném prostoru by periody měření odporu mohly být docela dlouhé.
Pouštět tam proud bez měření účinků nevidím dobře. Víš, teorie je krásná, ale reálné výsledky obvykle překvapí.
Napríklad vo vákuových senzoroch tlaku sa udržiava konštantná teplota snímacieho vlákna spätno-väzobným obvodom, viď obrázok na:
https://en.wikipedia.org/wiki/Pirani_gauge
A dokonca sa z toho obvodu dajú vyjadriť aj vzťahy medzi odporom a napätím alebo prúdom a teda aj medzi teplotou a výkonom. Jediný problém je, že ten spätno-väzobný obvod meria odpor celého drôtu. Takže ak sa nejaká časť bude viac ochladzovať, iná bude o to viac hriať.
Založen: Nov 21, 2012 Příspěvky: 718 Bydliště: Most, Praha, Lanžhot
Zaslal: po říjen 22 2018, 5:18 Předmět:
Otázka je, jak těch 10W zahřeje. Když si představím jak hřeje 10W wolframová žárovka když si k ní dám ruce - tohle že by mě mělo hřát v zimě po celém těle? Ehm , možná leda tak do rukavic. Záleží především jak dobře bude ta bunda izolovaná od okolí. Pokud bude hodně dobře izolovaná, aby to topení bylo znát, tak pak už ani není přitápění potřeba. ... Spíš pomůže, když si user dá před procházkou zahřívací stravu s vysokým GI indexem.
Připojuji se k původnímu dotazu od Dolphi.
On ten požadavek je trochu víc zašmodrchaný,než by se mohlo zdát.
Pro rc modely lodí a jiný modely hledáme "schopný,funkční a elektricky nenáročný" udělátko,který je schopný s co nejnižší elektro náročností/,jelikož modely lodí a i letadla,třeba,jsou vcelku limitovaný velikostí aku,co do nich jde nacpat,/ který je schopný s co nejmín dodaný elektriky slušně a třeba i líp vyvolat kouřový efekt při zahřívání dotyčný kapaliny.
Budto kalafuna,nějaký olejíčky a podobně.Vše v uzavřené nádobě.
Nejmín jsme se dostali na 8A při použití odporovýho drátu při zahřívání namočený skelný motanice pro kamna.
Ale objevila se i možnost indukčního ohřevu,elektrický nebo magnetický,ALE elek. náročnost i 15A a moc velký zástavbově do lodičky.
Takže kdo by něco věděl?
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 5088 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: ne listopad 04 2018, 9:59 Předmět:
Drôtik z poistky by sa na to nedal použiť? Ten sa prepáli napríklad už pri 1A, tak pokiaľ by sa žhavil na hrane... _________________ Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32207 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne listopad 04 2018, 15:44 Předmět:
Je potřeba si uvědomit, že ohřev na nějakou teplotu je vlastně přivádění tepla do místa, který samo o sobě má nějakej odvod tepla. Drát v izolačním obalu se na 300°C ohřeje menším proudem, než když ho nechám na vzduchu a když ho ponořím do nějaký kapaliny, bude odvod tepla tak velkej, že než se celej objem kapaliny ohřeje, poteče drátem proud že by utáhnul naviják s džípem na konci (málem...). Pro "dýmostroje" se nejlíp osvědčujou uspořádání, kdy je topným vinutím ohřívaná malá komůrka nebo tenká kovová trubička, prostě obecně nějaká mechanická sestava, která sama o sobě má relativně malou tepelnou kapacitu, aby její ohřátí na požadovanou teplotu netrvalo věčnost - a navíc izolovaná od okolí, aby dodaný teplo z ní co nejmíň utíkalo pryč. A do týhle komůrky/trubičky se tlakem přisune dýmotvorná kapalina, která se tam bez přístupu kyslíku změní na čmoud. Potřebnej příkon energie se pak spočítá jako energie potřebná na odpaření požadovanýho množství dýmotvorný kapaliny za vteřinu plus nějaký to % ztrát. Ohřívat relativně velkou nádobku malým topným tělesem je nesmyslný, pokud potřebujeme médium odpařovat - protože výparný teplo je skoro vždycky větší, než měrný teplo samotný kapaliny - takže energie potřebná pro ohřátí malý kapky dýmotvorný kapaliny k varu a vypaření ohřeje kapalinu ve větším množství najednou jen o zlomek stupně ...
Jako praktický uspořádání bych volil buď trubičku, nebo mističku umístěnou v modelu na nehořlavý a od zbytku modelu odizolovaný podložce, omotanou topným odporovým drátem nebo podloženou topným meandrem. A do týhle žhavený části pomalu přikapávat nebo přivstřikovat dýmotvornou kapalinu pomocí pomalýho čerpadýlka učuněnýho z nějaký minizubovky nebo z injekční stříkačky, stlačovaný motorkem s regulovatelným chodem přes šroubovicovej převod.
Viděl jsem i "modýlek" parní lokomotivy (zahradní železnice - rozchod to mělo snad čtvrt metru), která měla v "kotli" malým motorkem poháněnej měchovej mechanismus, kterej v závislosti na rychlosti jízdy proměnlivě vyfukoval z komína čmoudík generovanej podobným odpařovacím bázmekem. Stojící mašinka kouřila asi jako velký cigáro odložený na popelník - tenkým proužkem dýmu. Když se rozjela, zvedlo se dávkování čmoudivý kapaliny, takže množství kouře se zvýšilo - a přidal se měch, kterej začal pulsovat, jako by pulsoval skutečněj parní stroj výfukovou párou z válců. Modelovej dojem to teda dělao náramnej, akorát ta pracnost na výrobu musí bejt děsivá ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32207 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne listopad 04 2018, 19:42 Předmět:
No, ani já bych si do modelu žádnou samovolně probíhající reakci nedával - obzvlášť ne tu spouštěnou vzdušným kyslíkem. Vždycky než někdo začne na podobnou pýčovinu myslet bych se ho voptal A CO BUDEŠ DĚLAT, AŽ SI TO PŘI DOPLŇOVÁNÍ NACMRNDÁŠ NA MODEL? Laky proti poleptání povrchu modelu rozlitým palivem existujou, elektrický akumulátory jsou běžně z principu hermetický a otevřený nalejvací baterie snad v modelech používají jen vyznavači maximodelů (neboli případi, co si doma postaví model letadlový lodi velkej asi jako rybářská pramička). Ale lít si do modelu něco, co se samo na vzduchu začne rozkládat a pravděpodobně i za vývinu nějakýho tepla dýmit, to je myslím dost vo hubu ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.