Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32767 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 19 2018, 22:19 Předmět:
Crifodo napsal(a):
...
12 V, 24 V jsou jasný, ale od čeho je odvozeno 27 V palubní letadlová síť.
Od stříbro-zinkovejch akumulátorů, nevadí jim zmrznutí, proto se do letadel používaly přednostně. Jeden šestičlánkovej Ag-Zn akumulátor má nominální napětí 13,7 - 13,8V, dva v sérii jsou těch 27 a pár desetin voltu ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9713 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: út listopad 20 2018, 20:34 Předmět:
polskej maluch F126p (kerej za vlády Edy měl zmotorizovat stát) sice startovací baterii 12V měl ale za velkejch mrazů (tenkrát běžně -20°C) se motor roztáčel konopným špagátem s dřevěnou příčkou-ručkou namotaným na řemenici klikovky někdy to i chytlo, jo až po vojně jsem přišel na to že stačilo do palivové hadičky stříknout injekci (cca 50 ml) etheru, motor 3x zakuckal a bafnul _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9713 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: út listopad 20 2018, 21:11 Předmět:
malá auta se dala roztlačit na start se zařazenou dvojkou, stačili na to dva chlapi (pokud na náledí neprokluzovala hnací kola) _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18430 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: st listopad 21 2018, 13:35 Předmět:
12V je nouzově společný i s tříčlánkem LiPol. Jestlipak víte, kolik ampérhodin je potřeba na nastartování benzínový Citroen Xsara? Pouhých 3,3Ah. Součastný Lipolky dokážou dát trvale proud 45 (špičkově 75) C, což je 150 (spičkově 245) A. Kámoš to odzkoušel na letišti, když tak dlouho nabíjel modely z autobaterky, až i světla auta byly mrtvý. _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32767 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st listopad 21 2018, 14:14 Předmět:
Eště míň. Osobně jsem viděl nastartovat Sierru dvoulitr z už částečně vybitýho NiCd "desetičlánku" s kapacitou 2200mAh nominálně. Nejvíc ze všeho záleží na co nejmenším vnitřním odporu baterky. Celková kapacita je míň důležitej parametr. Jedním startem se odebere pár stovek ampérsekund, hlavní je, aby byla schopná dát poud nutnej k točení startérem ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9713 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: st listopad 21 2018, 18:33 Předmět:
šak i malá garážová nabíječka 12V/5-10A dopomohla roztočit studený motor a podpořila slabou baterku, zkrátka se neodpojila od svorek, pojistka trafa byla na primáru a ta převážně proudový šok vydržela _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8084 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: st listopad 21 2018, 19:47 Předmět:
No hlavně že už moc nejsou auta s plusem na kostře. Kdybych takový auto škrábnul svým autem s mínusem na kostře, mohl by vzniknout zkrat!! _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9713 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: st listopad 21 2018, 20:15 Předmět:
hlavně nezapomeň že (algebraicky) dva mínusy davaj plus _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Dec 02, 2011 Příspěvky: 2676 Bydliště: Jaroměř
Zaslal: st listopad 21 2018, 21:42 Předmět:
Zkrat by vzniknul jen v případě,že by obě auta do sebe ťukly např.světlem a to by navíc museli svítit před nárazem oba.Pokud se jenom škrábne barva a plech o plech,vznikne součet napětí baterek obou aut mezi jejich pojistkovkama.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18430 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: st listopad 21 2018, 22:15 Předmět:
mi-ro napsal(a):
No hlavně že už moc nejsou auta s plusem na kostře. Kdybych takový auto škrábnul svým autem s mínusem na kostře, mohl by vzniknout zkrat!!
Toho Tvýho velkýho aljašskýho medvěda by byla mnohem větší škoda než šunky s plus na kostře. Tedy pokud by to nebyl nějakej veterán. _________________ Jirka
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.