1)
2) spousta "takyservisů" automobilistům tvrdí, že olej vypouští a namísto toho olej odsává trubkou vsunutou do plnicího otvoru a jedním z kanálů (kterými má olej vytlačený nahoru k ventilovým vahadlům u OHV nebo přímo k vačkám u OHC stéct zpátky dolů do vany) prostrčenou ke dnu vany. V takto "ošetřených" motorech zůstane 90% svinstva, které se usadilo u dna vany, protože při vypouštění ho teplý olej rozvíří a pak strhne ven, kdežto odsávání se dělá většinou na studeném motoru - "prováděči" přitom tvrdí, že tak vysají z motoru víc starého oleje. Bodejť, protože mazací kanály jsou prázdné. Jenže studené svinstvo zůstane ve vaně - a po namontování nového čistého filtru a ohřátí motoru se opět zvíří a krásně za.se.re ten nový filtr - takže další výměnnou lhůtu auto jezdí nikoliv s plnoprůtokovým, ale s plnězacpaným filtrem...
V tomto smere nemas absolutne pravdu, olej sa vysava cez mierku oleja, cez kanal sa v zivote do vane nedostanes muselo by ist dole ventilove viko. Aspon u modernych motorov nie, myslim, ze ani v starych skodovkach to nebolo mozne. V podstate aj tento sposob je pouzitelny, casto-krat aj nutny,na niektorych vozidlach vypustaci sroub ani nenajdes (Mercedes). Pokial sa vysatie urobi pedantne tak je porovnatelne s vypustenim cez sroubu.
V podstate servisakov aj chapem, ze olej odsavaju, eliminuju totiz riziko problemov s vypustnym sroubom. Pri starsom aute nikdy nevie ake hovado pred nim olej menilo a ako dotiahlo vypustny sroub. Casto sa stane, ze po uvolneni ide zavit do vecnych lovist a servisak ma o robotu navyse, ktoru mu nik nezaplati.
Co sa tyka tvorby kalov a usadenin, tak pokial nieco take mas v olejovej vani tak olej na ktory jazdis je absolutny sunt, ktory treba akurat vyhodit. Vsetky aspon trosku lepsie oleje obsahuju prisadu proti tvorbe kalu. Olej je v motore od toho aby necistoty ktore nepoberie filter rozpustil a absorboval. Ak ich mas usadene vo vani tak v kratkej dobe ti upchaju saci kos.
Taky zastávám názor, že je lepší vypustit spodem přes vypoušťák, a taky to tak dělám, i když jeden z mechaniků v mém okolí jednoznačně prosazuje odsávání vrchem. Jeden z důvodů, tak jak tady bylo psáno je, že toho odsaje víc. Nenapadlo mě teda že by se olej odsával na studeném motoru. No a kudy to tedy v servisech odsávají? Přes měrku ((tam mě ten otvor připadá dost malý, to by musela být hadička jako používají třeba akvaristi), nebo jinudy?
Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3357 Bydliště: Brno
Zaslal: po listopad 19 2018, 23:52 Předmět:
S tím odsáváním jsem se setkal u dvojí výměny oleje u mé Laguny II v naftě. Poprvé mechanik zahlásil že je strhaná hlava tak ať si koupím výpustný šroub a teď tak to uděla horem. U druhé výměny se šroub nepodařilo vyšroubovat a tak proběhl stejný způsob. Setkal jsem se s touto metodou vlasně poprvé až u Laguny a nevím nevím, nejsem mechanik, jestli má tento systém vysátí oleje vrchem pozitivní dopad pro motor a taky pro ten nový čistý olej. Mechaník tvrdí že je toto lepší způsob. Měním olej a filtr při 10 tisících a liji tam zn. Elf co doporučuje Renault.
určitě klasicky vypouštět, zvláště je li na výpustním šroubu magnet, to tam bývá spousta bordelu . . .
magnet jsem na vypoušťáku oleje z motoru u svých aut neviděl (nebyl náhodou magnet na vypouštěcích šroubech převodovky u řady Š120?). Ale určitě nebude na škodu když tam ten magnet je. Která auta tam mají magnet z výroby?
Založen: Feb 11, 2008 Příspěvky: 2120 Bydliště: Praha
Zaslal: út listopad 20 2018, 16:49 Předmět:
Ano, magnet byl, možná i je ještě, ale u převodovek. Důvod to má ten, že v převodovkách dochází k většímu mechanickému opotřebení na ozubení a piliny by se dostávaly do ložisek, jelikož tam není filtr, magnet je přidrží.
Co pamatuju, tak zátka motoru má jen z druhé strany prohlubeň, převodovka v zátce magnet. _________________ Když něco nevíte...klidně se zeptejte Co vás nezabije, to vás posílí Jenys
Mně to odsávání přijde nešťasné v tom, že je strašně jednoduché neodsát všechno. Není to zrovna metoda pro nezodpovědné. Když se ale dole povolí ten vypoušťák, tak to prostě vylítně všechno, včetně toho bordelu na samém dně.
Založen: Jan 21, 2010 Příspěvky: 565 Bydliště: Cheb
Zaslal: pá listopad 30 2018, 22:29 Předmět:
To snad není pravda. Z jednoduchého úkonu tady vznikla kovbojka.
Takže úplně jednoduše. Vypustit starý olej spodem přes zátku ve vaně. Nalít cca o 0,5l oleje méně, než je doporučeno. Nastartovat motor a nechat cca 1-2 minuty běžet. Vypnout motor, po cca 2 min. vyjmout měrku, zjistit hladinu oleje a pak dolít tolik, aby hladina byla cca v polovině mezi spodní a horní ryskou (min - max). Myslím, že není problém to pochopit.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32499 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá listopad 30 2018, 22:41 Předmět:
Satame, vono to je poměrně přesně zodpovězený tady:
Jindra2 napsal(a):
Fabia 1,2, 44 kW, vyrobeno 6/2009.
Neboli že u haťapky se měří volej za studena, na rozdíl od jinejch motorů - důvodem je relativně velkej objem voleje zachycenej ve filtru a hlavním mazacím kanálu motoru - trvá minimálně půl hodiny, než to všecko steče zpátky do vany, takže těsně po nastartování motoru je v něm voleje zdánlivě míň než předepsaný množství - a tím i za tepla. Právě tím svým postupem bys milou Hádku Tří Pístů dokonale přelil ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3514 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: so prosinec 01 2018, 7:35 Předmět:
Ale nepřelil. Po dvou minutách po vypnutí motoru zhruba v půli mezi ryskami, po celodenním stání pořád spolehlivě pod horní ryskou.
Co je tohle za vědu _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.