Zaslal: út leden 01 2019, 12:18 Předmět: Blikající přední světla (kondenzátor nevyřešil)
Zdravím,
Budu opravdu vděčný za radu. Na autě mi blikají přední světla (jen světla, nic víc) a měnilo se následující: žárovky – baterka – regulátor altíku – kabely – altík = a nic
Flikr se na autě projevuje tak, že při vypnutém zapalování a zapnutých světlech je kužel světla naprosto stabilni. Po nastartování se intenzita mění a je tam viditělný flikr, který je ještě horší při vysoké rychlosti na dálnici.
Důvod je ten, že Ford má smart charging a tak zatížení spotřebičů dává povel ř.j a ta zesiluje nebo ubírá na altíku. Výsledek je tento šílený flikr. (flash ř.j. nepomohl).
Autoelektrikáři to měli 2 a nenašli nic. Nikdo se v autě za 90tis nechce hrabat, jen vyměňovat. Kosterní body byly všechny dotaženy, prostříknuty kiselinkou. Kostření to nebude. Baterka je správná, drahá Banner. Zřejmě to dělá nějaký spotřebič. Motor je velký starý Diesel a má různá prohřívání atd.
Co jsem vyzkoušel:
Do kabelů patice potkávaček H7 jsem paralelně umístil kondenzátor 10 000 uF a je to trochu lepší, ale nevyřešilo se to. Zřejmě se vyhladily propady napětí/proudu ale peaky nad 12V kondenzátor nevyřeší.
Napadlo mě ještě třeba regulátor napětí (ale ten má rezistor a ubere 1,6V z 12ti Voltů a žárovka by svítila méně). Podle internetu ještě existují low drop regulátory se zener diodou. Ale nenašel jsem z 12V na 12V.
Netušíte jak stabilizovat napětí na 12V tak aby žárovka neblikala? Zřejmě jde o oříznutí špiček nad 12V, protože ty propady jsem SNAD vyřešil tím kondenzátorem (nejsem si jistý)...
Naposledy upravil karlikvregu dne út leden 01 2019, 12:34, celkově upraveno 1 krát.
auzo to dělá co ho máme. cca 4 roky. Dělala to Mondea už nová. Přiznám se, že rada "vyřešit původní zdroj problému" mi fakt nepomůže. Bliká to beh ohledu příslušenství.... stojím o radu jak naložit s výchzím napětím u H7 žárovky... najít zdroj flikru se nikomu ani ostatním majitelům Fordů nepovedlo! pročetl jsem DE a GB fóra ...
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12230 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: út leden 01 2019, 13:30 Předmět:
šest let jsem jezdil s firemním "fíkusem", tam to dělalo taky psí kusy . . .
dost často tam praskaly žárovky proti ostatním (škoda) služebním autům u nás . . .
nikdy se na nic nepřišlo, jen se vyměnila žárovka a jezdilo se dál . . .
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3412 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: út leden 01 2019, 13:32 Předmět:
Ano Ford skutečně používá řízení nabíjení podle několika parametrů (včetně počasí - pardon teploty). Co je to za model a rok? Začal bych kontrolou osciloskopem, co do těch světel leze. Většinou je tam PWM okolo 200Hz, kterou žhavé vlákno krásně průměruje. Úkolem je držet napětí na hodnotě 13,5V aby se nezkracovala životnost vlákna.
Může být vadná elektronika dobíjení stejně jako jednotka řízení světel.
Při dané "hodnotě" auta bych asi šel cestou jinou - současný signál bych použil jako řízení cívek relé a žárovky přes pojistky připojil přímo na Aku. Každé žárovce bych dal solo relé a solo pojistku skrze robustnost. Cívku relé pak bude třeba asi taky vyfiltrovat, aby neklapala v rytmu PWM. Pokud se to udělá odpovědně bude investice do jedné hodiny diagnostiky mechanika a s autem to dožije. Otázka je, co udělá detekce žárovek a protože nemám Forda, nemohu ověřit. Jen mi to připomnělo dobu, kdy sme se do Focuse (r.v.. cca 2013) snažili napcat vývojová LED světla a taky blikaly
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6738 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: út leden 01 2019, 14:02 Předmět:
No jo, pokud to dělá modul světel, tak jedině podle Kvíčaly. Hlídání by snad šlo ošetřit diagnostikou.
To jsou ty novodobé kokotiny. Kdo ví, zda to ford dělá i u nich v usa.
@p Kvicala
díky moc za radu! opravdu jsem už zoufalý. Modul světel tohle nedělá. Na fórech je toho plno, je to jedna z prvních věcí kt se v autorizovaném servisu mění a tou to není. Neměnil jsem jí ani já, protože už jsem načetl, že tou to nebývá.
není mi moc jasné jak připojit světla na baterku a přitom je přepínat původní kabeláží, která vede kabelem do světla...
... najít zdroj flikru se nikomu ani ostatním majitelům Fordů nepovedlo! pročetl jsem DE a GB fóra ...
Závada je zřejmě v hardware regulační smyčky: palubní napětí - ŘJ - PWM, k jejímuž odhalení těžko postačí vybavení a schopnosti autoelektrikáře. Pokud nelze postupovat výměnným způsobem, je možná nejschůdnější vyřazení regulační smyčky napájením žárovek palubním (ne PWM) napětím, které navrhl kvicala_r.
A není nějaký způsob jak pracovat s tím SS napětím? Neexistuje třeba nějaký způsob jak ho omezit aby např 11,5 V šlo do žárovky a zbytek (špičky) do odporu?
>TAKJAN> Modul světel je jen část regulační smyčky. ŘJ je také její část a tu neměnil, pouze obnovoval software.
karlikvregu napsal(a):
A není nějaký způsob jak pracovat s tím SS napětím?
Pokud je to PWM, tak to není ss napětí, u něhož kolísá amplituda, ale šířka stejně vysokých impulzů. Nevím, jak stabilizovat šířku impulzů bez znalosti zapojení modulu (a parametrů řídícího signálu). Oproti tomu vyřazení PWM je schůdnější cesta.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 1 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.