Zaslal: so červenec 19 2008, 23:18 Předmět: Škubání
Ahoj lidičky možná to tu asi nepatří ale za zeptání nic nedám,mám fábii 1,4Mpi a stává se mi že když přeřazuji z zpátečky a na jedničku (i naopak) a pak se rozjedu tak v prostoru motoru je slyšet jakoby úder ???no a taky se mi stává že mi škube při jízdě na dvojku nemáte s tím někdo zkušenost??
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32318 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne červenec 20 2008, 12:47 Předmět:
Jsou to 2 závady - rána při změně směru otáčení polonáprav je způsobená vytlučenými silentbloky na reakční tyči přední nápravy, kdy se ta reakční tyč posouvá v dutině silentbloku na druhou stranu, aby se opřela o úchyt na nápravnici. Závada jako taková je velmi nepříjemná, ale minimálně nebezpečná. Homokinetický kloub to nebude - to by dělalo trvale a zvuk by se měnil s rychlostí otáčení kol. Taková závada je VELMI NEBEZPEČNÁ - kloub může prasknout, což vede minimálně k zablokování kola při jízdě - cesta do špitálu nalajnovaná. Ale podle popisu to kloub opravdu nebude.
Cukání při jízdě na dvojku je záležitost motorická - musíš uvést, při jaké rychlosti to dělá, mně to přijde, že se studeným motorem řadíš moc brzy = při nízké rychlosti z jedničky na dvojku a "podtočíš" studený motor - ten se pak elektronika mocí mermo snaží udržet a vyjede z mezí regulace množství vstříknutého paliva a předstihu zážehu do oblasti, kdy už motor není stabilní - takže cukne. Ono se sice říká, že studený motor se nemá "točit", ale zase elektronikou řízený motor s aktivním katalíkem se nedá "dojit" na nějakých 500-600otáčkách - to je prostě režim, kdy takový motor není schopen korektně táhnout. Studená jednička se u škodovky prostě musí vytočit ke 2-2,5 tisícům chca nechca a pak teprve řadit dvojku a plyn přidávat jen opatrně, aby se nezačala dusit a právě nezačala škubat. Teplý motor má daleko lepší silovou křivku, takže "vezme" i nízké otáčky s malým množstvím paliva daleko vstřícněji i bez cukání. Proto pozor na "těžkou nohu na plynu". Pokud ale cuká i teplý, je závada v přicpané trysce některého vstřikovače nebo v zapalovací soustavě - buď jedna z cívek v zapalovací liště, nebo svíčka, tohle by ale dělalo i při jiných "kvaltech" než jen na dvojku, obecně při každém prudším přechodu otáček - diagnostika je nejlepší v servisu na stendu přes servisní konektor. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
ono to spíš jsem zjistil že dělá když je motor zahřán už mě napadlo že by to mohlo být v cívkách na svíčkách či případně ve svíčkách ale ty jsou jako nové nejsou oni rok a jestli je na nich najeto max 4OOO
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32318 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po červenec 21 2008, 19:20 Předmět:
Nech si zkontrolovat zapalovací lištu, jestli všechny cívky dávají i za tepla jiskru, ale pro sichr nejdřív vyměň svíčky - už se to tady probíralo, i zdánlivě dobrá a "správně" zbarvená svíčka může mít problém pod tlakem, může být přerušené jádro a nebo může mít probitý izolátor v místě, kam prostě a jednoduše nevidíš - a tyhle závady se zhoršují s ohřátím, kdy dochází k dilataci kovového pouzdra svíčky a izolátoru. Takže zkus výměnu svíček - a když to nepomůže, pak ten servis a kontrolu zapalovací lišty. Že se mění všechny 4 svíčky najednou Ti snad připomínat nemusím... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34296 Bydliště: Bratislava
Zaslal: po červenec 21 2008, 20:36 Předmět:
Mne Mazda trha, ked sa rozbieham na trojke Ale inak mi to niekedy pri studenom motore trha pri pusteni plynu a brzdeni motorom. Viem, ze mam vadnu lambda sondu (podla diagnostiky), tak myslim, ze to bude tym.
Zdravím taky bych mel dotazek... zaboha se nemuzu zbavit skubani pri sundani nohy z plynu auto vzdy chvilku deceleruje a pak se rozskube hroznym zpusobem.. aby to nebylo snadne tak to dela jen nekdy... ( mam pohon na LPG ) a dela mi to to same at jedu na benzin nebo na plyn.. jinak jedna se o rizeni motronic M1.3. Kabely k svickam sem daval novy, svicky taky.. uz nevim cim by to mohlo byt...Nenapada vas neco?
Marty
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32318 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so srpen 09 2008, 19:52 Předmět:
Co je to za auťák, škodovka? Motronic 1,3 je docela širokej pojem... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32318 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne srpen 10 2008, 18:41 Předmět:
Pažouta přímo osobně neznám - ale připomíná mi to stav, kdy mi motor přisával falešný vzduch prasklým těsněním pod sacím hrdlem - mezi vstřikovacím difuzorem a vlastním sacím potrubím. Zkus výměnu nebo minimálně kontrolu a pečlivé pravidelné dotažení, aby plochy přírub seděly proti sobě. Podle toho, jak se chvěl motor, mi chvilkami (a hlavně při prudších změnách otáček) prostě netěsnilo vstřikování k sacímu potrubí a motor přisával vzduch mimo váhové čidlo - takže černá skříňka měla procesor na rozpacích a vstřikování stříkalo, jak se mu chtělo... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Ja jsem prave pred rokem delal komplet horejsek motoru.. vsude sem daval novy tesneni atd... mam taky prave podezreni na to ze mrska nekde podsava... jenomze zaboha nemuzu najit kde... pry existuje sprej kterej kdyz tam cakas.. a on ho prisaje tak hned poznas podle otacek kde ...
Nevite nekdo o necem takovem:??
Ten motor je hrozna chobotnice zkousel sem jit postupne po hadicich.. mezi vstrikama a sanim sem to taky zkousel pomoci vody . tam se da jeste dostat .... ale zaboha nemuzu nic najit..
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32318 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne srpen 10 2008, 21:29 Předmět:
Klidně může přisávat i hadicí k posilovači brzd - taky jsem se s tím setkal, sice u starého karbcového provedení Favorita, ale prasklá hadice od sání k brzdám a cukání motoru, jakou to může mít spojitost - koho by to napadlo? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
ps: zkousel jsem merit vahu .. a na volnobeh ma ok hodnoty, pri zvysenych otackach vykazuje ze ma min vzduchu nez by mela aspon dle specifikace pro motronic 1.3 mit.. to by sedelo na to, ze nekde podsava...
Ale pokud odpojim lambdu, tak motor bezi jaks taks ok, coz je divny, protoze kdyz by nekde podsaval tak by moc dobre bezet nemel...
Zkousel sem i jinou vahu...
zkousel sem merit vahu pri tech 2 tis ot .. kdy ma mit nejakych 2-2.5V a mela 1.8V . Pri odpojovani hadic a ucpavani prstem hodnota nahoru nesla ... ach jo nejaky ten sprej by asi vazne pomohl....
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.