Zaslal: út březen 02 2010, 9:35 Předmět: 12F675 -konfigurace AD
Ahoj,
potřeboval bych poradit s konfigurací A/D převodníku i se schématem.Jedná se o automatický rozsvěcování světel u auta (relé by mělo sepnout při 13,5V).
Pkud je použit AD převodník,je u něj potřeba povolit přerušení ?
Co nastane když program dojde do konce -myslím tím ,že v hlavní smyčce počká na naměření těch 13,5V a pak dojde do konce.Nastane reset ?
Jde mi jen o konfiguraci.Míšu to v mikropascalu,takže stačí napsat Delay_ms(1000); a je to.
Já s tím nemám moc moc zkušeností.Jsem spíš programátor Win32 než elektrotechnik....
Založen: Mar 22, 2005 Příspěvky: 1170 Bydliště: OV
Zaslal: út březen 02 2010, 11:48 Předmět:
Nastavení A/D převodníku je v katalogovém listu.
Přerušení není třeba.
Nějak jsem nepochopil ten konec programu.
Žádný program nemůže dojít na řádek END, jinak je to špatně napsaný program. A ten tyristor je taky na pováženou.
Jinak co se stane, když napětí na aku nedosáhne oněch napětí 13,5V i při nastartovaném motoru a bude potřeba už vyjet?
Já se chystám řešit ten samý problém (automatické rozsvěcení světel po nastartování). Určitě to bude s PIC, avšak je důležitý algoritmus vyhodnocování napětí na aku.
proč nemůže dojít až na end; ? Když jednou dosáhne 13,5V je zbytečný aby program běžel dál(PIC se může nějak zastavit -uspat ?).Zapojení bude napájený po zapnutí klíčku,světla vypnou po vypnutí.V tyristoru vidím větší spolehlivost než v tranzistoru,nebo je to blbost ?
Napětí 13,5V mají běžně prodávaný zařízení,ale lze to programově upravit (do určitý míry).Moje auto několik sekund po startu dosáhne 14,3V,a pak si je drží.
Založen: Jun 26, 2007 Příspěvky: 464 Bydliště: Vysočina
Zaslal: st březen 03 2010, 16:44 Předmět:
toto jsem též řešil a to snímáním zhasnutím kontrolky mazání. Po zhasnutí jsem nastavil prodlevu 3s na ustálení chodu motoru (starej diesel), pak šup a už to svítilo. Ke zhasnutí došlo vypnutím klíčku, tedy ani za jízdy probliknutí již na funkci nemělo vliv. Nebyl s tím nikdy problém ... teda nevím jak nyní, protože to auto již 2 roky nemáme. Pro využití jsem k tomu přimlasknul i nastavitelnej cyklovač .... jediné, co vím, že si to manželka moc chválila ... _________________ Žádnej učenej z nebe nespadl ...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.