Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

ovladani autoradia - zmena odporovych urovni
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
timemaster



Založen: Dec 05, 2008
Příspěvky: 34

PříspěvekZaslal: po březen 15 2010, 23:46    Předmět: ovladani autoradia - zmena odporovych urovni Citovat

Ahoj, podobne tema jsem nenasel i kdyz jsem se snazil hledat snad hodinu. Doufam,ze se tedy nebudu opakovat.

Mam v aute ovladaci tlacitka na volantu pro ovladani autoradia, s origo autoradiem vse ok, pak jsem si ale poridil jine,ktere ma vstup pro ovladani z volantu, ovsem je mezi auto a radio potreba jeste nejaky interface. Tady nastal problem, pro me auto uz bohuzel takovy prvek nebyl k dispozici,takze jsem vzal podobny pro novejsi modely. Mam ale problem, moje tlacitka generuji jine odpory nez na ktere je staveny ten interface mezi radio a auto. Dokazal by mi zde nekdo poradit jak sestavit potrebny mezikus ? potreboval bych proste z 130ohmu udelat treba 1K atd.. vzdy je presne dany vstup a vystup. Predstavoval jsem si,ze by to mohlo fungovat na zpusob diodoveho voltmetru - rozsvitila by se dioda (jedna, ne cela rada nizsich) a na te by byla uprava na spravnou hodnotu vystupu..ale to je takove krkolomne reseni.. mel by nekdo lepsi napad ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18714
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út březen 16 2010, 6:31    Předmět: Citovat

Kromě odpovědi kup si originál , jenom rozdělat nová tlačítka a správné hodnoty implantovat .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kevin_mitnick



Založen: May 20, 2007
Příspěvky: 1789

PříspěvekZaslal: út březen 16 2010, 7:36    Předmět: Citovat

dej sem typ tech radii (origo i noveho) a tabulku hodnot na styl vol+ z volantu 180 ohm, vol+ nove 1200 ohm a tak dale, pak snad neco vymyslime...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
timemaster



Založen: Dec 05, 2008
Příspěvky: 34

PříspěvekZaslal: út březen 16 2010, 9:08    Předmět: Citovat

nj, ver,ze bych opravdu radsi koupil original, zacvaknul ho do auta a nazdar, ale bohuzel takova moznost nebyla..mozna kdybych mel skodovku Smile mene znamenjsi znacky co nevyrabi 5 ruzne pojmenovanych aut ze stejnych dilu bohuzel takove moznosti rozsireni nemaji..

nicmene nad tim rozebranim jsem premyslel, jenze jak je to ve volantu,tak je to pruser, musel by se nejspis sundata vykuchat airbag, atd Sad nevim no, mozna kdybych byl automechanik,tak to budu mit za 10 min dole a za pul hodky zase zpet,ale mam spis pocit,ze si strelim airbag do xichtu Smile

BOBOBO napsal(a):
Kromě odpovědi kup si originál , jenom rozdělat nová tlačítka a správné hodnoty implantovat .


Naposledy upravil timemaster dne út březen 16 2010, 9:22, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
timemaster



Založen: Dec 05, 2008
Příspěvky: 34

PříspěvekZaslal: út březen 16 2010, 9:15    Předmět: Citovat

Diky, za snahu, omerim v prubehu tydne, mel bych stihnout zitra. Zatim tu mam info,ktere se tyka urovni, na ktere bych to potreboval dostat.

Mode 1k Ohms
Vol+ 150 Ohms
Vol- 60 Ohms
Track 300 Ohms
Mute 2k Ohms

takhle to ocekava ten interface mezi radio a auto

jedna se o radio pioneer f900bt, ale to je asi nepodstatne, ten interface je externi krabicka, je to sice origo pioneer,ale da se dobre pouzit i pro sony autoradia se vstupem dalkoveho dratoveho ovladani..

jinak stare autoradio je nejaka matsushita, tady jsou stranky, kde je zapojeni konektoru toho stareho autoradia - jsou to CN702 a CN701. Jen v tom zapojeni neni to ovladani z volantu (nevim proc,mam pocit,ze se to delalo akorat do meho auta a moje stare autoradio tam taky uplne presne neni..ale nemyslim,ze to vadi, v tom konektoru jsem drat od toho ovladani nasel a pokud mackam knofliky na volantu,tak se tam proti zemi meni odpor)

http://miata.fosketts.net/index.php?title=Miata_Audio_Pinouts

kevin_mitnick napsal(a):
dej sem typ tech radii (origo i noveho) a tabulku hodnot na styl vol+ z volantu 180 ohm, vol+ nove 1200 ohm a tak dale, pak snad neco vymyslime...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: čt březen 18 2010, 22:09    Předmět: Citovat

Já bych to tak složitě neřešil, kuchnul bych ten volant a vyměnil odpory.
Taky záleží co máš za auto, potažmo za volant... Báglu se nemusíš bát, akorát nesmíš se sundanym bagem zapnout zapalování (většinou zůstane svítit kontrolka a musíš na diagnostiku).
Já jsem do volantu naimplantoval i tempomat Laughing



volantcc.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  volantcc.jpg
 Velikost:  165.79 kB
 Staženo:  62 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
timemaster



Založen: Dec 05, 2008
Příspěvky: 34

PříspěvekZaslal: čt březen 18 2010, 22:17    Předmět: Citovat

Jo to vypada moc pekne Smile tempomat mam uz na radiuci pace,takovou peknou hlavu s cudlikama.. ale s tim volantem fakt nevim jak to sundat, ale mas pravdu,ze pak by to bylo nejjednoduzsi.. Sad jen i pokud bych to kuchnul, tak kdovi jestli to tam bude udelane tak aby se to skutecne dalo rozberat a vymenit.. chce to jeste nejaky vyzkum


frantajetel11 napsal(a):
Já bych to tak složitě neřešil, kuchnul bych ten volant a vyměnil odpory.
Taky záleží co máš za auto, potažmo za volant... Báglu se nemusíš bát, akorát nesmíš se sundanym bagem zapnout zapalování (většinou zůstane svítit kontrolka a musíš na diagnostiku).
Já jsem do volantu naimplantoval i tempomat Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: čt březen 18 2010, 22:22    Předmět: Citovat

Vždycky jde všechno rozebrat Laughing
Akorát to někdy nejde nazpět složit Wink
Snad všechny auta maj volant rozebíratelnej zezadu. Budou tam dvě až čtyři nevímjak zamaskovaný dírky přes který se dostaneš ke šroubum.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
timemaster



Založen: Dec 05, 2008
Příspěvky: 34

PříspěvekZaslal: pá březen 19 2010, 12:31    Předmět: Citovat

Prosimte, ty knofliky co mas na te fotce, to je nejaka vlastni vyroba ?
frantajetel11 napsal(a):
Já bych to tak složitě neřešil, kuchnul bych ten volant a vyměnil odpory.
Taky záleží co máš za auto, potažmo za volant... Báglu se nemusíš bát, akorát nesmíš se sundanym bagem zapnout zapalování (většinou zůstane svítit kontrolka a musíš na diagnostiku).
Já jsem do volantu naimplantoval i tempomat Laughing


me se podarilo rozebrat volant a sundat ovladaci packu Smile bez toho aby vystrelil airbag, opravdu to neni tak slozite, dva srouby a bylo.Akorat jsem kazdou chvili troubil Smile takze ted to mam pekne pohodlne na stole..
packa se trochu komplikuje..
umi udelat celkem 4 knofliky, pri mereni na konektoru radia jsem zjistil toto:

1. drat
VOL+ 250ohm
VOL- 900ohm
MODE 30ohm

2. drat
pokud se stiskne posledni 4. tlacitko,tak se spoji s tim prvnim
tedy pri 4.tlacitku + VOL+ napriklad je i na druhem dratu 250ohm atd..

pokud se k nemu nezmackne nic,tak jsou proste spojene..

ze vedou dva jsem zjistil az dnes pri hlubsim zkoumani.. nicmene kdyz to ted mam cele venku, asi spise zkusim rozebrat tu packu nebo ze bych udelal uplne jine ovladani jako to tady ma kolega ? vypada to pekne, bral bych hned.. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: pá březen 19 2010, 12:44    Předmět: Citovat

Ty tlačítka co jsem fotil nahoře jsou origoš. Akorát byly původně jenom na rádio a bylo jich 6. Já k tomu dělal kodér/dekodér po dvou drátech. Takže ve finále tam těch tlačítek je 12 a umí to právě rádio i tempomat. Jinak původní zapojení těch tlačítek ti posílám na obrázku. Ale ty hodnoty odporů se můžou lišit (záleží co máš za rádio). Ale ten princip - ovládání po dvou drátech a to že těm dvěma drátům přiřadíš určitym tlačítkem určitej odpor, ten by měl bejt stejnej. Nějak jsem nepochopil ty tvý výsledky měření těch odporů? 250 ohm atd... proti čemu to měříš? Jeslti máš ten konektor do rádia dvoupinovej, tak ti to vždycky přiřadí ten odpor tlačítku... Nebo ne?
Edit: teď jsem vyčet, že to měříš proti zemi... Takže si myslim, že blbě. Měř pouze odpor PŘÍMO NA TĚCH DVOU DRÁTECH !!!
Edit 2: Proč jsi to nedal do vlákna autorádia??? Confused Laughing
Edit 3: Až to budeš dávat nazpět tak vyndej pojistku od houkačky Laughing



tlacitka audio.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  tlacitka audio.JPG
 Velikost:  29.36 kB
 Staženo:  50 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
timemaster



Založen: Dec 05, 2008
Příspěvky: 34

PříspěvekZaslal: pá březen 19 2010, 13:23    Předmět: Citovat

No bezva, diky za tip, zkouknu to. Totiz nevim presne co ocekava ten interface - ta redukce mezi origo ovladanim na volantu a autoradiem. Sice to ma dva vstupni draty, ale kdyz jsem je meril,tak jeden z nich je zem. Jinak hodnoty z packy jsem meril jak proti zemi tak proti sobe a hodnoty vychazely dost podobne, resp. musel byt zmacknuty ten 4. knoflik jinak tam nebylo nic mezi nima. ted to bude chtit asi par pokusu s tim interfacem, co po me vlastne chce na vstup.

Ja nasel toto:
odkaz na stranky jsem daval do nejakeho z minulych postu..

Mode 1k Ohms
Vol+ 150 Ohms
Vol- 60 Ohms
Track 300 Ohms
Mute 2k Ohms

kdyz jsem pripojil jen ten jeden 1. vystup z te packy - na kterem jsou proti zemi ty hodnoty,ktere jsem posilal jako namerene,tak radio dokonce neco delalo. Vol+ se choval jako cudlik track a vol - jako mode.. takze hodnoty z tehle tabulky s nejakou odchylkou docela odpovidaji..

BTW: do autoradia jsem to nedal protoze jsem nevedel co z toho bude,takze radsi zatim do dotazu, pokud by to slo presunout do autoradii az tu bude nejake pekne reseni, tak to bude bezva.. Smile

frantajetel11 napsal(a):
Ty tlačítka co jsem fotil nahoře jsou origoš. Akorát byly původně jenom na rádio a bylo jich 6. Já k tomu dělal kodér/dekodér po dvou drátech. Takže ve finále tam těch tlačítek je 12 a umí to právě rádio i tempomat. Jinak původní zapojení těch tlačítek ti posílám na obrázku. Ale ty hodnoty odporů se můžou lišit (záleží co máš za rádio). Ale ten princip - ovládání po dvou drátech a to že těm dvěma drátům přiřadíš určitym tlačítkem určitej odpor, ten by měl bejt stejnej. Nějak jsem nepochopil ty tvý výsledky měření těch odporů? 250 ohm atd... proti čemu to měříš? Jeslti máš ten konektor do rádia dvoupinovej, tak ti to vždycky přiřadí ten odpor tlačítku... Nebo ne?
Edit: teď jsem vyčet, že to měříš proti zemi... Takže si myslim, že blbě. Měř pouze odpor PŘÍMO NA TĚCH DVOU DRÁTECH !!!
Edit 2: Proč jsi to nedal do vlákna autorádia??? Confused Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
timemaster



Založen: Dec 05, 2008
Příspěvky: 34

PříspěvekZaslal: pá březen 19 2010, 13:33    Předmět: Citovat

No takze jak to vypada interface tedty ocekava nejaky odpor proti zemi. Hodnoty toho co ocekava jsou vypsane v te tabulce kterou jsem posilal a hodnoty toho co mu muzu dat jsem posilal ja. Vypada to,ze se to puvodne asi chovalo jako nejaka klavesnice,ale interface vyzaduje urcity odpor na jednom dratu a podle toho udela knoflik. Ta packa je pomerne jednoduse provedena, po rozebrani tam vidim normalni velke odpory (zadne smd) takze muyslim,ze bych se pokusil toto predelat tak aby to na jednom dratu posilalo vsechno co je treba. Vzhledem k tomu,ze packa umi jen 3 tlacitka + jedno ktere pripoji vystup tech 3 tlacitek k druhemu dratu, bych asi vollil zpusob,ze za tech 4 knoflik pridam nejaky konstatni odpor, ktery doufam, ze pri secteni s hodnotou tlacitka zmacknuteho bez toho 4. knofliku da zbyle 3 tlacitka a budu jich mit tim padem taky 6.. s tim ze se druhy vodic natazeny z volantu do konektoru origo radia zatim nepouzije..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: pá březen 19 2010, 13:55    Předmět: Citovat

Hele tak teď jsem to teda nepobral vůbec... Jestli je jeden z těch drátů spojenej na kostru je v podstatě jedno. Důležitej je odpor, kterej tam "uděláš" zmačknutim tlačítka. Taky nějak nechápu jak jsi to myslel s tim čtvrtym tlačítkem a potom se šesti tlačítkama Laughing . Nakresli schéma jak jsou ty tlačítka zapojený, to bych vážně chtěl vidět Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
timemaster



Založen: Dec 05, 2008
Příspěvky: 34

PříspěvekZaslal: pá březen 19 2010, 15:36    Předmět: Citovat

jj to jsem cekal, fakt se to blbe popisuje .. Sad

tady je zapojeni, podle me je to takhle.

Pokud merim mezi zemi a out1 dostanu podle zmacknuteho knofliku 3 odpory,ktere jsem tam vepsal..

Pokud merim mezi out1 a out2, dostanu odpor jedine tehdy, kdyz mam sepnuty SEL a jeste k tomu nejaky knoflik z tech trech (VOL+, VOL-, MOD)

bylo to kreslene na rychlo,ale snad staci Smile


EDIT: takhle to neni presne zapojeni, je tam odporovy delic, ale zatim jsem to nemel rozkuchane tak abych videl jak presne to tam je udelane vcetne hodnot.. takze tohle je akorat nakres toho jak to funguje na venek pri mereni

EDIT2: tak jsem to kuchnul uplne a je to skutecne jak kreslim, s tim rozdilem,ze tam jsou fyzicky odpory akorat dva 250,900 a ten treti se udela seriovym zapojenim tech dvou - tech 31 v obrazku je blbost,ale na zapojeni to nema vliv..



pc.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  pc.jpg
 Velikost:  12.37 kB
 Staženo:  45 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: pá březen 19 2010, 20:58    Předmět: Citovat

timemaster napsal(a):

Pokud merim mezi out1 a out2, dostanu odpor jedine tehdy, kdyz mam sepnuty SEL a jeste k tomu nejaky knoflik z tech trech (VOL+, VOL-, MOD)

Podle toho obrázku: když máš seplej SEL, tak mezi out1 a out2 máš 0 ohmů a je úplně jedno jestli ještě mačkáš něco dalšího...
Pak mi furt neni jasný, proč tam furt pleteš ten třetí drát - jestli je jeden z těch vývodů kostra (out2?), tak tam furt budeš mít DVA dráty.
Takže si myslim, že by to mělo bejt takhle. Ten odpor u tlačítka SEL bude buď 300 ohm (TRACK), nebo 2k (MUTE), záleží jakou u toho chceš funkci.



audioodpory.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  audioodpory.jpg
 Velikost:  8.77 kB
 Staženo:  46 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.25 sekund