Zaslal: ne duben 30 2006, 15:19 Předmět: Bliká kontrolka mazání a pípá nějaký pizo repro (přesunuto)
Úplně to sem až tak nepatří, ale přesto se ptám? GOLF III 1,9TD při rychlosti nad 120 km začne pípat nějaký piezo repro a bliká kontrolka mazání. Nikdy před tím to nedělalo. Nemáte podobnou zkušenost
Zaslal: ne duben 30 2006, 16:30 Předmět: kontr. oleje
Takže: předpokládám že oleje máš dost
původ závady:
-nízký systémový tlak oleje při vysokých otáčkách (olej.čerpadlo vadné nebo ucpané
-špatný - hustý olej čerpadlo jej nestíhá tlakovat
-špatný(viskozita) olej někdy stačilo vyměnit za méně kvalitní a bylo po problému
-nabourané tlakové čidlo oleje
Asi bych zkusil podívat se na ten olej e nechal si změřit provozní tlak oleje
a budeš vidět odkud vítr vane. A nebo pokud si troufneš sundej vanu apodívej se na koš olejového čerpadla pokud je zanešen je to jasné
Pozor na ty oleje. Třeba není moc pravda že syntetika je nejlepší. Do některých se vůbec lít nesmí. Zkus zjistit jaký olej doporučuje výrobce. Nemáš někde podřený kabel od čidla a nápor větru ho příitlačí na kostru? _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Mar 28, 2004 Příspěvky: 85 Bydliště: Kolín
Zaslal: po květen 01 2006, 12:04 Předmět: Re: kontr. oleje
libor22 napsal(a):
původ závady:
-špatný - hustý olej čerpadlo jej nestíhá tlakovat
Libor
s tim bych si dovolil nesouhlasit je to opacne cim ridci olej tim mensi tlak oleje a naopak. Samozrejme pokud nejde o hustotu vazeliny......
jeste bych doplnil vseobecne:
>syntetiky a polosyntetiky ridci ale lepsi mazaci schopnosti- nove motory
>mineraly hustejsi konzistence a tim padem vhodnejsi pro opotrebovane motory.
Zduraznuji jen vseobecne voditko.
Založen: Nov 26, 2005 Příspěvky: 1602 Bydliště: jizni cechy
Zaslal: po květen 01 2006, 15:31 Předmět:
Bracha ma neco podobneho, auto delsi dobu stalo. Je mozne, ze by kvalitni (plna syntetika) treba zvodnatel? Nebo co Myslite, olejovy filtr? Tedy kdyz se delsi dobu nejezdilo. Brzo to zkusime a uvidime.
Založen: Apr 30, 2005 Příspěvky: 1247 Bydliště: Brno
Zaslal: po květen 01 2006, 15:41 Předmět: Re: kontr. oleje
paran napsal(a):
libor22 napsal(a):
původ závady:
-špatný - hustý olej čerpadlo jej nestíhá tlakovat
Libor
s tim bych si dovolil nesouhlasit je to opacne cim ridci olej tim mensi tlak oleje a naopak. Samozrejme pokud nejde o hustotu vazeliny......
.
Ehm,s tím bych si dovolil zase nesouhlasit já,u Golfa je čidlo jedno na olej filtru,a druhý navrchu na hlavě,to kontroluje olej právě při vyžších otáčkách motoru. Při velké hustotě oleje jej čerpadlo málo nasává a nedotlačí jej ač nahoru k vačce. To samé ovšem platí i u přílíš řídkého oleje. Obecně Golfy jsou dost citlivý na olej,alespoň benzíňáky. _________________ Klídek chlapi,to je nulák...
Založen: Nov 26, 2005 Příspěvky: 1602 Bydliště: jizni cechy
Zaslal: po květen 01 2006, 15:51 Předmět: Re: kontr. oleje
DjRix napsal(a):
paran napsal(a):
libor22 napsal(a):
původ závady:
-špatný - hustý olej čerpadlo jej nestíhá tlakovat
Libor
s tim bych si dovolil nesouhlasit je to opacne cim ridci olej tim mensi tlak oleje a naopak. Samozrejme pokud nejde o hustotu vazeliny......
.
Ehm,s tím bych si dovolil zase nesouhlasit já,u Golfa je čidlo jedno na olej filtru,a druhý navrchu na hlavě,to kontroluje olej právě při vyžších otáčkách motoru. Při velké hustotě oleje jej čerpadlo málo nasává a nedotlačí jej ač nahoru k vačce. To samé ovšem platí i u přílíš řídkého oleje. Obecně Golfy jsou dost citlivý na olej,alespoň benzíňáky.
Cili zcela hypoteticky. Kdyby byl olej v poradku a jen spatne pracoval olejovy filtr, tak by to take pipalo ze? Diky
Založen: Apr 30, 2005 Příspěvky: 1247 Bydliště: Brno
Zaslal: po květen 01 2006, 16:17 Předmět:
Toto vpodstatě nastat nemůže,výrobci s tím počítají a pokud se ucpe olejový filtr,tak je buď přímo ve filtru,nebo v motoru přetlakový obtokový ventil,který při nárustu tlaku nad určitou mez vyřadí filtr z okruhu mazání. Pokud by tam toto nebylo a filtr se ucpal,tak s největší pravděpodobností exploduje a nahodí ti celej motor olejem. Zubový čerpadlo v motoru totiž dokáže olej tlačit klidně i 40ti barama. Na to tam je jiný přetlakový ventil,který při ucpání systému mazání olej hned za čerpadlem vrací do vany,na Š120 klasická porucha,většinou to bývá kulička pod pružinkou,ta se unaví a klesne tlak při kterém tento ventil otvírá. _________________ Klídek chlapi,to je nulák...
Založen: Nov 11, 2005 Příspěvky: 1064 Bydliště: Hradec Králové
Zaslal: út květen 02 2006, 9:44 Předmět:
Pokud se jedná o výměnu oleje, držel bych se přesné specifikace oleje dle předpisu výrobce vozu, samozřejmě k přihlédnutím k tomu, co bylo v motoru předtím.
Tou specifikací mám na mysli normu výrobce vozu, kterou má olej splňovat (např. VW 506.00, VW 506.01 apod.) To se zjistí z příručky vozu, je dobré konzultovat se spolehlivým značkovým servisem (zda praxí nedošlo ke změnám) a s vlastníky stejného auta.
Zaslal: út květen 02 2006, 12:04 Předmět: Re: kontr. oleje
libor22 napsal(a):
Takže: předpokládám že oleje máš dost
původ závady:
-nízký systémový tlak oleje při vysokých otáčkách (olej.čerpadlo vadné nebo ucpané
-špatný - hustý olej čerpadlo jej nestíhá tlakovat
-špatný(viskozita) olej někdy stačilo vyměnit za méně kvalitní a bylo po problému
-nabourané tlakové čidlo olej
Libor
V podstatě OK,ale zkus filtr už jsem to měl dvakrát.
si nejaky chytry , aj ten prispevok MS 303 ziari tvojim prehladom o komunikacii v aute ...... hlavne ze tu mudrujete _________________ Codec
mkservis@mkservis.sk
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.