Zaslal: út srpen 12 2014, 18:22 Předmět: Reproduktory do auta - Známé velké značky vs specializované
Dobrý den
Zajímá mne jestli reproduktory do auta známých masovějších značek jako například Blaupunkt, Pioneer, Clarion nebo třeba Sony a Panasonic jsou horší než značky méně známé a specializované na takovou audiotechniku. Namátkou třeba Hertz, Infinity, JBL, Powerbass, MTX a spoustu dalších, je jich hodně...
Jednou jsem se totiž bavil s jedním člověkem, který prodává autorádia a reproduktory a ten vyloženě zavrhoval značky reproduktorů jako třeba Clarion apod., prostě větší firmy které dělají třeba i ty autorádia. naopak doporučoval ty specializované, které vyrábí jen reproduktory a zesilovače.
Tvrdil mi že reproduktory větších značek co dělají i zdrojové jednotky jsou šmejdy a že je to jenom marketing, kde člověk platí za značku a že špatně hrají.
Vyzdvihoval v nižší cenové hladině (konkrétně to byly reproduktory koaxiální 3-pásmové 130 mm, do 2.000 Kč) značky jako Powerbass a ty Infinity...že dobře hrají například
Ptám se jestli měl pravdu, nebo jen hnojil jedno a vyzdvihoval druhé, na kterém měl větší marži
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12263 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: út srpen 12 2014, 19:35 Předmět:
F7R napsal(a):
reproduktory do auta známých masovějších značek jako například Blaupunkt, Pioneer, Clarion nebo třeba Sony a Panasonic jsou horší než značky méně známé a specializované na takovou audiotechniku. Namátkou třeba Hertz, Infinity, JBL, Powerbass, MTX a spoustu dalších
mám pocit, že v tom máš nějaký zmatek . . .
Clarion není značka, ale sra*ka
a JBL je velmi známá a dobrá značka . . .
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32856 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út srpen 12 2014, 19:57 Předmět:
Tak tos měl číst, co mi na shodné označení Clarionu s Tvým odepsali na jiným webu... Já přitom přesně popsal kterej Clarion a proč tak označuju - ne, šáhnul jsem jim na jejich BOHA a byl jsem vodvařenej... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19887 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út srpen 12 2014, 20:40 Předmět:
Se součástkovou základnou, která je už přes dvacet let k dispozici, může sestavit špičkové rádio v chatrči i čínský rybář, když zrovna neberou.
Proto se rádia dnes už předhání vlastně jen ve vybavení funkcemi leckdy zbytečnými, v možnostech, které častěji odvádí uživatelovu pozornost od řízení - na místě spolujezdce by měl sedět strojník od rádia, který bude listovat v různých úrovních menu tam, kde dřív stačilo stisknout navyklým pohybem tlačítko nebo otočit knoflíkem třeba i encoderu.
To podstatné, tedy výkon, zkreslení a kmitočtový rozsah, se navzájem typ od typu nijak slyšitelně neliší. Samozřejmě při poslechu na stejné reproduktory. Rozdíly jsou snad jen v citlivosti, ale ty jsou i kus od kusu v jedné sérii téhož typu a podstatnou roli hraje anténa.
Proto pokládám za zbytečné řešit značkové či neznačkové rádio (stejně nakonec zůstane v jediném nastavení a většinu funkcí a přístupu k nim uživatel postupně zapomíná... za co že to vlastně zaplatil tolik?...).
Řeč je o reproduktorech.
Nerozumím tomu, jak správně posuzovat kvalitu reproduktorů v autě, v prostorově i materiálově omezených podmínkách, kde i opravdu dobrý reproduktor lze snadno instalovat blbě, navíc v každém typu jinak blbě, a naopak levnější reproduktor může ve stejných podmínkách poskytovat paradoxně lepší služby a pro uživatele příjemnější zvuk?
Jsou výrobci, kteří si pohrají se zvukem reproduktorů pro konkrétní umístění v konkrétním vozidle, jsou "výrobci", kteří to od nich nějak oprásknou a nechají to namontovat kamkoli.
Ne, že by zde platilo doslova čím blbější sedlák, tím větší brambory, ale vyloučené to není. Výsledek je vždycky známý až po instalaci.
Naposledy upravil Hill dne út srpen 12 2014, 20:41, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4362 Bydliště: u HK
Zaslal: út srpen 12 2014, 20:41 Předmět:
bohužel je to o subjektivním dojmu posluchače s určitým placebo efektem a tak říct, že ta či ona značka (myšleno v segmentu známých značek) hraje líp či hůř je duchařina. Kdysi jsem dělal záruční servis pro jednu firmu která didávala auto hifi pro naší republiku. A jedna ze značek byla z levnějšího segmentu najednou děsný průšvih muselo se z celé evropy stáhnou několik desítek tisíc kusů rádií protože výrobce vyráběl i značkové rádia a ulehčil si práci . že nezměnil design, jen přetisknul logo. Rozdíl byl je v ceně cca 5000Kč.
Založen: Nov 26, 2006 Příspěvky: 1165 Bydliště: Praha
Zaslal: st srpen 13 2014, 2:37 Předmět:
Netvrdím že je to pravidlo nebo obecné tvrzení, ale když pomineme situaci, kdy porovnáváme neporovnatelné kategorie, tak se skutečně stává celkem často že značky pro běžného spotřebitele méně známé mohou nabídnout za obdobný peníz více. Přeci jen doba, kdy dnes známí masoví výrobci si své jméno zasloužili je už dávno pryč. Dnes lze kvalitu čekat pouze u vysoce specializovaných firem. Jenže platí že když o něčem nevím tak se těžko můžu shánět že? Kolik lidí zná například značku Sony nebo Panasonic a kolik zná např. Dayton nebo Morel? Kolik lidí je ochotno utratit peníze za nějaké lepší reproduktory než jen ty největší spotřební křápy? A proč by to také dělali když výsledek jen obtížně poznají pokud si v autě neprovedou vhodné akustické úpravy typu kvalitního zatlumení dveří, o kterém opět nemají ani šajnu? Konečně - co je to vlastně ta kvalita? Pro většinu lidí je to jen aby to dělalo co nejvíc duc-duc-duc-cink. Bude člověk, který požaduje toto spojkojenější reproduktory, u kterých se kvalita projevuje jiným způsobem, tedy kvalitním, kultivovaným neuhučeným projevem a kvalitním podáním detailů?
Tohle je nekonečný boj. Každý to vidí jinak a jednotný mustr všeobecně přijímaný všemi neexistuje.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19887 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st srpen 13 2014, 6:07 Předmět:
Ano, toto podepíšu.
Samotný prostor pro cestující v autě je akusticky jeden obrovský problém: je malý a navíc každý z cestujících včetně řidiče má jiné poslechové podmínky. Ani ty však nejsou stabilní, záleží také na tom, kolik cestujících zrovna jede, jak se rozsadili, kolik z prostoru který zabral a jakým oblečením zatlumil, zda jsou pootevřená okénka...
Objemy "ozvučnic", v nichž lze instalovat reproduktory, jsou pevně dané a rovněž omezené. Jejich tlumení výrobce možná vyřešil, častěji však se zabýval pouze potlačením mechanických hluků motoru, převodovky a běhounů pneumatik, pokud to neřešil společně s firmou, která pro ten který model bude dodávat reproduktory už v základní výbavě nového auta.
O hluku ventilátoru topení či klimatizace nemluvě.
Samozřejmě, lze si s tím vyhrát, ale pořád zůstane otázka, zda jde o poslech skutečně kvalitní, nebo jen o to, aby to dělalo tuc-tuc i venku, nebo o to, aby bylo především rozumět dopravnímu hlášení. Totiž ani tu srozumitelnost není jednoduché zajistit, zvlášť, když vestavba reproduktorů byla podřízená tomu tuc-tuc.
Pokud jde totiž o odstup (bez přihlédnutí k ostatním parametrům), je pravda snadnější jít do vyšších akustických tlaků, ale spíše by se mělo jít do odstranění hlukového pozadí, což v autě naráží na fyzikální hranice.
A přiznám se, že vylepšování akustiky u starších aut mi připadá jako celkem neužitečná práce: vozidlo po záruce má celkově vyšší a stále rostoucí hlučnost, je opět nutné to řešit komplexně, tedy včetně výměny silentbloků, dorazů plastů, vyčištění lopatek ventilátorů atd atd.
Založen: Jun 21, 2005 Příspěvky: 641 Bydliště: Opava
Zaslal: st srpen 13 2014, 7:03 Předmět:
Vždy jsem byl spokojen s Panasonicem a tak jsem koupil 165mm repro do dveří-jo, basy to umí ale středy mají takový hrb, že to rve uši. Hrůza. Pak jsem do plata, nasrán touto zkušeností, odmítl kupovat značkové repra a koupil konkrétně repra tyto VTREK VT-6931. Hrají za ty peníze skvěle, že až lituju, že jsem si kulaté od této firmy nekoupil i do dveří. Tedy, pokud nemáš absolutně tichého Lexuse či jinou super značku, necpi peníze zbytečně do značek, které berou tuneři
Ještě bych se zeptal jako laik co je lepší?
Dvoupásmový reproduktor nebo trojpásmový triaxial
To je otázka do pranice. Určitě je lepší mít kvalitní dvoupásové soustavy než nekvalitní trojpásové. Navíc u dvoupásových se snadněji dělá, a počítá, výhybka. A pokud se používá zapojení s výhybkou před zesilovačem, tak si myslím, že šest zesilovačů není větší výhra než čtyři. Už kvůli spolehlivosti a rozměrům takového vynálezu.
Jestli to my lidé s hudebním hluchem nemáme jednodušší
Založen: Nov 26, 2006 Příspěvky: 1165 Bydliště: Praha
Zaslal: pá srpen 15 2014, 0:15 Předmět:
Bacha - u těch třípásmových jsem už několikrát narazil na to, že to bylo ve skutečnosti dvoupásmo, ale opticky se to tvářilo jako třípásmo!
To co jsem psal přetím tak tam bych zdůraznil, že jsou i seriozní a skutečně značkové firmy, které vyrábí velmi kvalitní reproduktory do auta. S takovými lze dosáhnout i v rámci možností velmi slušných výsledků z hlediska kvality přednesu, ale většina lidí je nezná. A i kdyby je znala tak většina z nich by je stejkně nacpala prostě jen do díry, další věci neřešila a tím pádem by byl jejich potenciál z větší části pohřben.
Myslím si že má cenu řešit akustiku i starších aut pokud to nejsou nějaké plečky.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.