Založen: Mar 29, 2009 Příspěvky: 4039 Bydliště: Olomouc
Zaslal: ne červenec 19 2020, 20:13 Předmět:
PotPalo napsal(a):
A to sa ako počíta táto suma? Spočítajú sa tí čo teraz cestujú zadarmo a vynásobí sa cenou za lístok? Akurát sa zabúda na to, že mnohí by vôbec nikam necestovali, keby za to mali platiť, takže žiadny príjem naviac by sa nekonal. Akurát by jazdili prázdnejšie vlaky.
To jeden takto myslel že si zdvihne zisky o 100% a zdražil všetko o 100%. Akurát že mu to potom nikto nekupoval a namiesto +100% mal -100%.
Lze to v ČR vzít také tak, že je to dotace všem dopravcům.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7723 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: ne červenec 19 2020, 20:25 Předmět:
petula napsal(a):
...Praha - Zurich, který vyjel z Prahy v 8 ráno a cesta do Dolní Kubice ... Za Dolní Kubicí...
Je to Česká Kubice. Dolní je Dvořiště, což je silniční hraniční přechod do Rakouska.
Vlaky z Prahy do Mnichova jezdí i nyní, po stejné trase. Praha - Plzeň bez zastavení, pak Holýšov (proč ne větší Stod vědí jen na MD, kteří tento vlak objednávali), Domažlice a dále do Německa. Například Ex 360.
Asi to není taková tragedie jak tenkrát, ale celkem slušně použitelné spojení. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Experti by im po brainstormingu za účasti PČR mali znížiť rýchlosť, max takých 30-40km/h vidím ako optimum. Vedie to predsa k záchrane životov
Je to vážny problém, bo hronadná doprava sa chce preferovať pred individuálnou, no argumenty bezpečnosti už asi použiť nepôjdu.
Je zvláštne, že v SR až tak často tieto mimoriadky niesú.
Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2040 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: st červenec 22 2020, 14:20 Předmět:
xsc napsal(a):
Tohle je mnohem větší průser, protože ta trať zabezpečená je a Elephant není stará Regionova.
Nevím, jak je to řešeno, ale cožpak trolej "nepozná", že v nebezpečné vzdálenosti je na ní navěšen další vlak a neodpojí ho ?
Bojím se mimochodem u nás sednout do vlaku, neboť úsek Stará Paka - Jaroměř má být "bezobslužný...
Založen: Jun 20, 2005 Příspěvky: 869 Bydliště: Hospoda u Třebíče
Zaslal: st červenec 22 2020, 14:53 Předmět:
dvorak napsal(a):
Nevím, jak je to řešeno, ale cožpak trolej "nepozná", že v nebezpečné vzdálenosti je na ní navěšen další vlak a neodpojí ho ?
Bojím se mimochodem u nás sednout do vlaku, neboť úsek Stará Paka - Jaroměř má být "bezobslužný...
To opravdu nepozná, protože trolej je napájena do celého mezistaničního úseku (pokud tam není spínací nebo napájecí stanice, případně tunel) a těch vlaků se tam v jedné koleji běžně pohybuje nekolik (záleží na počtu oddílů autobloku mezi stanicemi) a jestli se začínáš bát jezdit vlakem, tak porovnej počet nehod na kolejích se silnicí a bát se přestaneš. I strojvedoucí je tvor omylný.
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: st červenec 22 2020, 16:08 Předmět:
Co tak zavést:
červená trvale svítící - jeď na vlastní riziko a rozhled
červená blikající - opovaž se!
Jinak už fakt nevím.
Nesesralo se něco v nějakém tom centrálním mozku ČD/SŽDC, co to celý řídí?
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: st červenec 22 2020, 16:18 Předmět:
Ta blikající červená snad už kdysi byla. Nebo to bylo jiný světlo? Nemyslím tím přejezd. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2040 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: st červenec 22 2020, 19:30 Předmět:
Znamená to tedy, že i na elektrifikované trati mohou jet vlaky proti sobě ? (přepokládám oba elektrické)
Kdysi jsem od někoho slyšel, že elektrická lokomotiva si za sebou vypíná proud nebo že některé úseky tratí jsou bez proudu, co je na tom pravda ?
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7723 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st červenec 22 2020, 20:52 Předmět:
dvorak napsal(a):
Znamená to tedy, že i na elektrifikované trati mohou jet vlaky proti sobě ? (přepokládám oba elektrické)
Kdysi jsem od někoho slyšel, že elektrická lokomotiva si za sebou vypíná proud nebo že některé úseky tratí jsou bez proudu, co je na tom pravda ?
Tak předně - Regionova není elektrický vlak; má to motor z autobusu. Vlastní zabezpečení nemá co do činění s napájením elektrifikované trati.
A ne, lokomotiva si za sebou proud opravdu nevypíná.
Ano, jsou úseky (krátké) bez proudu. Typicky na místech, kde se stýkají dvě napěťové soustavy. Často je na těchto místech tzv. stahovačka, kdy se stáhne pantograf (pro šotouše "sběrač") a úsek se projede setrvačností (výběhem). Tyto úseky jsou ale krátké, max. desítky metrů. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.