Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1219 Bydliště: Pardubice
Zaslal: ne červenec 16 2023, 9:05 Předmět:
U Octavie 1 se podle roku vyskytuje buď starý systém elektronického tachometru (el.snímač rychlosti na převodovce přímo připojený do panelu přístrojů) nebo současné řešení signálu rychlosti vozidla posílaného po sběrnici CAN z řídící jednotky brzd (ABS).
Jelikož zmiňujete,že majitel měnil snímač rychlosti vozu, tak má ještě původní systém, a výměna nepomohla, tak se v tom trochu víc pohrabeme a něco změříme.
Ještě upozornění na začátek - je třeba zkontrolova,jestli při výměně neztratil pohyblivou část snímače otáček. Snímač jde totíž neopatrnou praví rozloupnout a může vypadnou impilsní kroužek nebo náhon snímač z převodovky.
Měření: Snímač rychlosti vozu G22 pinout:
1: +12V SW/GN (po zapnutí klíčku) pojistka F7
2: VSS GN (signál rychlosti vozu)
3: GND BR (ukostření)
Na elektrofóru snad nemusím popisovat jaz měřit napájení snímače (jen upozorňuji,že je třeba změřit plus i mínus).
Podklady jsem dal do přílohy. Podrobnosti kdyžtak můžeme probrat později.
Octavia I typy panelu přístrojů.JPG
Komentář:
Škoda Octavia-I typy a rozdělení panelů přístrojů.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32367 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne červenec 16 2023, 9:37 Předmět:
Milan_F napsal(a):
EKKAR napsal(a):
bla bla bla
Zase slintáš hovna a ani nevíš o čem. Viz výše.
Ano, teď vidíš, jak má ochcáfka "mechanicky poháněnej tachec" přímo od člověka, kterýho takový opravy živí. Pak kdo tady verbálně exkremetuje ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18763 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: ne červenec 16 2023, 11:02 Předmět:
Právě jsem tam nahlédl a bez demontáže vícero věcí bude nepřístupný . Jen jsem tam kouknul pod kapotu při zapojování altíku jinde . Info předám , děkuji .
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32367 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne červenec 16 2023, 12:03 Předmět:
rnbw napsal(a):
Vtedy bolo ABS priplatkova vybava, takze musel existovat aj iny system snimania rychlosti.
Ano, byl i jinej než přes ABS - formou elektronickýho snímače v převodovce na výstupním hřídeli, jak jsem napsal už na začátku. Žádná sériová ochcávka z novodobý produkce už neměla mechanicky snímanej tachometr a počítadlo km - vždycky jen elektronický.
BOBOBO napsal(a):
Velice děkuji Jiří. Jen nejsem chytrý z toho barevného schema ... TP jest
Chrochták ALH 1,9 bez turba s výkonem 66kW = ten nejslabší, ale o to univerzálnější, s Boschovou rotační stříkačkou, žádná zbytečná elektronika = bez sebemenšího ušklíbnutí sblafne i friťákovej olej a podobný ňamky a ani se nezapotí. A bude tady klidně ještě 100 let ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32367 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne červenec 16 2023, 23:22 Předmět:
Změř jeho tlak a bude ti jasný, že tam je spíš na vozdobu, ty nádhero - tyhlety traktůrky jely prakticky stejně s turbem i bez něj ... I proto sblafnou všecko na co přijdou a přesto přesevšecko vydržej milión km jen za to, že je budeš pravidelně oblažovat aspoň trochu kvalitním motorovým olejem. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7744 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: po červenec 17 2023, 6:33 Předmět:
I kdybys napsal špalek přes půl stránky, tak to nic nemění na faktu, že tebou zmíněný motor je přeplňovaný a tedy osazený turbodmychadlem. Kašpare. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.