Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6184 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: so leden 20 2024, 14:53 Předmět:
Tu knížku nemám a neznám, takže těžko se k ní vyjadřovat. Legrační je už to zkomolené jméno autora.
Třeba Wiki tvrdí
citace:
The real Christie suspension was used only on a few designs, notably the Soviet BT tanks and T-34, the British Cruiser tanks, including the A13s: Cruiser Mk III, Cruiser Mk IV, Covenanter, Crusader, Cromwell and the Comet, as well as some experimental Polish and Italian designs. Post-T-34 Soviet tanks, while remaining outwardly similar, have actually used torsion bar suspension, as did the German tanks with Heinrich Kniepkamp and Ernst Lehr's Schachtellaufwerke (interlaced running gear) suspension.
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 5112 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: so leden 20 2024, 17:11 Předmět:
Môžete mi niekto vysvetliť, čo je na tankoch a primitívnej vojne vtipné? _________________ Prichytené vrchnáky na PET fľašiach ma štvú, tak fľaše odovzdávam zásadne bez nich. (Mysleli to dobre ale dopadlo to ako vždy.)
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom. Ide im iba o zisk.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32300 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so leden 20 2024, 17:32 Předmět:
tomasjedno napsal(a):
Tu knížku nemám a neznám, takže těžko se k ní vyjadřovat. Legrační je už to zkomolené jméno autora.
Třeba Wiki tvrdí
citace:
The real Christie suspension was used only on a few designs, notably the Soviet BT tanks and T-34, the British Cruiser tanks, including the A13s: Cruiser Mk III, Cruiser Mk IV, Covenanter, Crusader, Cromwell and the Comet, as well as some experimental Polish and Italian designs. Post-T-34 Soviet tanks, while remaining outwardly similar, have actually used torsion bar suspension, as did the German tanks with Heinrich Kniepkamp and Ernst Lehr's Schachtellaufwerke (interlaced running gear) suspension.
Ale je tak oficiálně vydaná: https://www.databazeknih.cz/knihy/encyklopedie-tanku-243609
Každopádně se tím ale furt potvrzuje, že Koškinova konstrukce byla unikátní nejen ve svý době, ale i spoustu let po válce a navazovala na ni prakticky celá ssovětSSká konstrukční škola včetně podvozků těžkejch tanků (zavěšní kol na vlečenejch kyvnejch ramenech), i když ty nevyužívaly samotný velký pojezdový kola, ale využívaly menší kola a obvykle trojici vratnejch kladek v horní části. K velkým pojezdovým kolům bez vratnejch kladek se pak zpětně vrátily konstrukce T-54/55 a tenhle směr pak držely a dál držej obě konkurenční konstrukční kanceláře v ruSSácku v podstatě až do dneška - respektive do roku 1991, kdy jim po oddělení Ukrajiny "vypadla" produkce z Charkova a zůstal jim jenom Tankograd u Sverdlovska ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6184 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: so leden 20 2024, 23:04 Předmět:
No a kdes tam teda našel, že by T-34 měl mít podvozek Christie s odpružením torzními tyčemi? Já jsem si stáhl anglický originál vyd. 1994 (z něj byl zřejmě ten český překlad z r. 1997) a našel jsem u toho jen ty vinuté pružiny.
Môžete mi niekto vysvetliť, čo je na tankoch a primitívnej vojne vtipné?
Vtipnej je jenom místní Brouk Pytlík, jak se musí vyjadřovat úplně ke všemu ,včetně věcí kterým vůbec nerozumí.
Jinak Ukrajinci mají můj obdiv, jak si dokaží poradit s tím co mají. Poslal jsem jim pěkný příspěvek na výrobu takových hraček, ať se ta zatracená záležitost pohne ke zdárnému konci.
No a kdes tam teda našel, že by T-34 měl mít podvozek Christie s odpružením torzními tyčemi? Já jsem si stáhl anglický originál vyd. 1994 (z něj byl zřejmě ten český překlad z r. 1997) a našel jsem u toho jen ty vinuté pružiny.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 2 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.