to BgDestroy: ad 2) dokaž to , technik na úrovni by měl argumentovat fakty, ne ve stylu "jedna bába povídala" ....
Tak to jsi trochu ustřelil. Bavíme se tu PICech a o AVR o 8-bitových jednočipech, tak tu neargumentuj dsPICema, nebo my vytáhneme AVR32 a ARM9, taky je to AVR a Atmel né?
Tak to by mě zajímalo proč se tak omezujete? Není to škoda? Proč se snažíte z krabičky sirek postavit vrtulník, to má smysl snad jenom z pedagogickýho hlediska, i když tady o tom trochu pochybuju
Jinak to AVR32 je srovnatelný s PIC32, na ARM9 PIC zatím nemá, ale na stránkách Microchipu najdeš zajímavý srovnání s ARM7 a podle nich je PIC32 prý výkonnější , ale tohle jsem si sám zatím moc neověřoval, proto jim zatím věřím
Seriozny vyrobca nejakej rodiny mcu vyda zeroven s cipom aj nejake aplikacne dokumenty, ktore pomozu s navrhom sw a v konecnom dosledku tak podporia predajnost. Ak hladas fft pre AVR, tak si vyhladaj prislusnu AN priamo na strankach vyrobcu.
Založen: Dec 03, 2004 Příspěvky: 441 Bydliště: Krnov
Zaslal: pá prosinec 04 2009, 21:36 Předmět:
už jsem se ktomu nechtěl vracet ale "C" mně jaksi nenadchlo ! nemám nic proti lze vněm rychle vytvořít funkční aplikaci ale vyvolání knihovny pro řetězce či použití mat. vede ktomu že to stojí 500b kodu jen to hvízdne a o to tedy nikdo nestojí - ale jak říkám je to efektivní a rychlé u snadných úkolů ! u něčeho komlexnějšího je snadnější asm lze vněm provést libovolný skok od kudkoliv kamkoliv v ce to nelze ! strukturové programován ípředpokládá jasnou kodovou strukturu !
Vždycky máš něco za něco, zrovna včera jsem potřeboval odmocnit 32-bit číslo v 8-bit mpc, s matematickou knihovnou to byla hračka, navýšení kódu se pohybovalo zhruba v té výši jak uvádíš (pro zájemce to mužu zjistit přesně). Samozřejmě jsem to mohl naprogramovat v asm, ale kolik by mi to asi trvalo času? Daleko víc by mi asi trvalo odladění, abych mohl říct, že to počítá skutečně dobře. A jaké by bylo poté navýšení kódu? Možná podobné.....a to není motivující. Pokud mi nebude stačit programová paměť, optimalizuju program ručně přímo v C, např. najdu části, které by se dali sjednotit.... a to je pro mě mnohem jednodušší. Nebo prostě koupím mpc s větší pamětí.......těch pár korun navíc skousnu........na druhou stranu, pokud víš, že se těch naprogramovaných mpc prodá třeba sto tisíc, pak už se asi vyplatí programovat v asm, to už ušetříš "pár korun × sto tisíc - hodnota tvé práce".
už jsem se ktomu nechtěl vracet ale "C" mně jaksi nenadchlo ! nemám nic proti lze vněm rychle vytvořít funkční aplikaci ale vyvolání knihovny pro řetězce či použití mat. vede ktomu že to stojí 500b kodu jen to hvízdne a o to tedy nikdo nestojí - ale jak říkám je to efektivní a rychlé u snadných úkolů ! u něčeho komlexnějšího je snadnější asm lze vněm provést libovolný skok od kudkoliv kamkoliv v ce to nelze ! strukturové programován ípředpokládá jasnou kodovou strukturu !
PS:omluvte pravopis dík
a k čemu potřebuješ skákat odkukoliv kamkoliv ? snad program má nějakej svůj danej běh a ten jde dodržet v obou jazycích.
V céčku můžeš taky skákat "odkudkoliv" "kamkoliv", samozřejmě je to "odkudkoliv" "kamkoliv" omezeno na takovou oblast, kde to má ještě smysl (je nesmysl skákat z prostředka jedné funkce do prostředka druhé), to samé platí pro asm, nebo alesoň mě nenapadá, proč by to tak být nemělo. A pokud chceš opravdu skákat z prostředka jedné funkce do prostředka druhé, lze to vždy vyřešit tak, aby jsi skoky nemusel používat. Skoky v C používám jen tehdy, pokud mám ve funkci nějaké větvení a chci se rychle v rámci dané funkce dostat někam dál.
Programovanie v jazyku C
Vyhoda C je to ze v nom spravis program rychlo a zdrojak mas prehladny
Nevyhoda po skompilovani zabera program viacej a efektivnost vyuzitia vykonu MCU nie je az tak velka ako u asembleru
Programovanie v jazyku asembler
Vyhoda ked vie clovek tak velmi efektivne vyuztie vykonu MCU
Nevyhoda pri vacssich zdrojakov sa stava neprehladnym
V praxi sa to robi ze narocne casti na vykon MCU sa napisu v asemleri a v C si to nacistas v hlavickovom subore s priponou .h
Pre to treba kombinovat oba jazyky pre dosiahnutie lepsich vysledkov v kratkom case.
úsporu kódu v asm oproti v C bych tu zas tak rozlišoval. Tvoje je částečně pravdivý .. ale prakticky to hodně záleží na uživateli a programátorovi jak jednotlivé jazyky... v obouch se daj spáchat takový prasárny, že to až není hezký. A já osobně jsem zastánce kombinací těchto jazyků...
úsporu kódu v asm oproti v C bych tu zas tak rozlišoval. Tvoje je částečně pravdivý .. ale prakticky to hodně záleží na uživateli a programátorovi jak jednotlivé jazyky... v obouch se daj spáchat takový prasárny, že to až není hezký. A já osobně jsem zastánce kombinací těchto jazyků...
Založen: Sep 19, 2007 Příspěvky: 3698 Bydliště: Praha
Zaslal: út říjen 30 2012, 17:26 Předmět:
eljaro napsal(a):
je snadnější asm lze vněm provést libovolný skok od kudkoliv kamkoliv v ce to nelze
Určitým způsobem to jde, viz funkce setjmp() a longjmp(). Lze tak psát i korutiny. A dále jsou i C++ vyjímky, to je ale trochu mimo oblast mikrokontrolérů.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.