Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Bezkontaktne zapalovanie...
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: čt březen 25 2010, 21:51    Předmět: Citovat

Ještě typ motoru a výrobce a fotku CDIčka Wink pokud možno ze strany popisků a pokud je indučka zvlášť tak i tu.

Pak nás třeba něco napadne.



Pokud by jeden z magnetů zeslábl, tak záleží který, každopádně by to pouze změnilo to že by to začalo dávat jiskru ve vyšších otáčkách. Aby se změnila doba zážehu, tak bu muselo dojít posunutí celého magnetu v rotoru vůči jeho poloze na klice - tedy třeba ustřižené woodruffovo pero nebo odlepený a posunutý magnet.

A to co je na fotkách, tak 100% to dává za 1otáčku 2jiskry (po 180°).

Nevim jak je to pravděpodobné, ale kdosi se už setkal s tím, že se protočila klika - tedy ta osa, ale to se mi zdá jako hoodně moc nepravděpodné - tím spíš na straně kde je pouze rotor.

A to schema, trošku hledej, je na internetu jedno místo kde je dané a najdeš tam i zajímavý odkaz. A vzhledem k tomu, že mě to hledání a všechno okolo stálo hromadu času a úsilí přio hledání, tak tě taky nechám hledat, ale máš to hledání velice snadné Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kbulda



Založen: Oct 23, 2007
Příspěvky: 1540
Bydliště: u Mělníku

PříspěvekZaslal: čt březen 25 2010, 22:09    Předmět: Citovat

Všimněte si, že na statoru je ryska u levé cívky nahoře.
Slabá ryska je i na rotoru u výřezu vpravo.
Dingo7
Co je ten výstupek na ststoru vlevo dole těsně u hřídele kliky ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: čt březen 25 2010, 22:20    Předmět: Citovat

Tady jsem ti čmárnul na rotoru a statoru dvě místa šipkama, které když se setkají, má dojít k zážehu - tedy vzniku jiskry. A pokud to tak skutečně je, že ta jedna čára označuje HÚ a ta za ní předstih(jak jsou tam namalované majitelem), tak to nesouhlasí(znovu jsem koukl na šipku rotace rotoru) a k zážehu by tak dle té fotky docházelo malý kus ZA horní úvratí. I když nastartovat by to jít mělo bezproblému. Na CDIčku se nemá co pokazit - tedy ne tak aby došlo k zážehu v jinou dobu.
Takže problém bude někde jinde a ne v CDI nebo cívkách. Spíš bude rotor v nepořádku - i když to se mi nezdá, že by se ty plechy nebo celý magneto posunulo. Woodruff pero vypadá taky nestřižené a už tedy zbývá jen a pouze to že bylo hýbáno - tedy namontována do jiných děr statorová deska.



Naposledy upravil Dingo7 dne čt březen 25 2010, 22:47, celkově upraveno 8 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: čt březen 25 2010, 22:30    Předmět: Citovat

A bejvá dobrým zvykem výrobců, že statorová deska, pokud je pohyblivá pro mírné doladění, že je iznačena ryskou, viz foto a zrovna tak je označeno ryskou i místo kam ta statorová deska dosedá. Ale to na fotce nikde nevidím.




A předpokládám, že ono CDI bude přesně toto:

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: čt březen 25 2010, 23:02    Předmět: Citovat

Tady máš ještě část manuálu od husky WR určitě z něj pochopíš co mám namysli

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: pá březen 26 2010, 11:57    Předmět: Citovat

Jinak toto je z jakéhosi motocyklu Hercules a vypadá to setsakramentsky stejně Laughing bohuže vnitřní zapojení CDI tam nemají.








I když má to ještě jednu variantu




Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
heldybeldy



Založen: Apr 25, 2005
Příspěvky: 488
Bydliště: Spišská Belá

PříspěvekZaslal: pá březen 26 2010, 20:11    Předmět: cdi Citovat

CDI je zrejme oznacenie pre kazde tyristorove ci kondezatorove zapalovanie. V mladosti som take vmontoval do "fichtla"neskor do 350-ky(s menicom).Nasiel som nieco z HONDY, co by to mohlo byt v tej krabicke...


electronic-motocycle-ignition-cdi-honda-c-90.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  electronic-motocycle-ignition-cdi-honda-c-90.jpg
 Velikost:  41.9 kB
 Staženo:  101 krát


_________________
Sebestačnosť = sloboda...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
heldybeldy



Založen: Apr 25, 2005
Příspěvky: 488
Bydliště: Spišská Belá

PříspěvekZaslal: pá březen 26 2010, 21:22    Předmět: Citovat

Posielam dalsie fotky, s tym CDI mas pravdu, je to presne ono. Problem je uz pravdepodobne vyrieseny, asi strihnute(alebo prikratke) pero, mohlo sposobit pootocenie magnetov. Este to budeme skusat, a vyskusame aj pomocou stroboskobu priebeh predzapalu. Na tie iskry som bol pozriet, a vyzera to tak ze ich hadze dva na otacku. Na tom zapalovani bol uz ulomeny vodic na kostru, tak to kamarat vyriesil ako to vidno na obrazku, biely vodic...


mog8.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  mog8.jpg
 Velikost:  46.73 kB
 Staženo:  69 krát


mpg7.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  mpg7.jpg
 Velikost:  61.09 kB
 Staženo:  87 krát


mpg6.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  mpg6.jpg
 Velikost:  260.87 kB
 Staženo:  65 krát


_________________
Sebestačnosť = sloboda...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: pá březen 26 2010, 22:21    Předmět: Citovat

Tak dej pak vědět jak to dopadlo. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
heldybeldy



Založen: Apr 25, 2005
Příspěvky: 488
Bydliště: Spišská Belá

PříspěvekZaslal: st březen 31 2010, 9:54    Předmět: Citovat

Dingo7 napsal(a):
Tak dej pak vědět jak to dopadlo. Wink

Tak, motor bezi ako ma (po vymene pera), len sa chcem vratit k problematike snimacej cievky. To zjednodusenie (jedna cievka) asi velky prinos nebude. Mozna to bude vhodne do nejakych kosaciek alebo elektrocentral,kde sa pracuje s konstantnymi otackami. V motorkach a inych, kde je motor zatazeny v celom rozsahu otaciek by bolo vhodnejsie zapojenie so snimacou cievkou zvlast, kde by sa dala zrealizovat regulacia predstihu v podstate v celom rozsahu otaciek. Viem ze na trhu existuje cip ktory to riesi, ale naco to robit zlozito...

_________________
Sebestačnosť = sloboda...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: st březen 31 2010, 12:13    Předmět: Citovat

Dyť už jsem ti psal, že u 2taktu není regulace předstihu tak přínosná jako u 4taktu(respektive u 2taktu je ten regulační rozsah daleko menší), proč myslíš, že to výrobce montoval minimálně 10let do závodních motorek? Kdyby se to neosvědčilo a nebylo to "ideální", tak tam dá něco jinýho.
Nesnaž se bejt chytřejší než inženýři co tyhle věci vyvíjejí.
Kdyby to stálo zaprd, nenamontují to tam.
Já jsem to taky nejdřív nechápal jak to může fungovat a vůbec fungovat správně, ale protože to zapalování z WR250(pro WR360 je totožné) mám tady na zkušebním stavu, tak mi je jasný, že to je "vychytaná" věc - v jednoduchosti je síla.

Každopádně co vím, tak těhle druhů zapalování s jednou cívkou v poměru se snímací cívkou navíc, je minimum.

A pokud jsi ještě nepátral po těch stránkách, tak tohle ti napoví nejvíc - je tam adresa toho "cizáckýho" webu se spoustou schemat a informací a to jednocívkové cdi máš tu:

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
heldybeldy



Založen: Apr 25, 2005
Příspěvky: 488
Bydliště: Spišská Belá

PříspěvekZaslal: st březen 31 2010, 15:03    Předmět: Citovat

Tak to nemozem suhlasit, ze u dvojtaktov ma predzapal mensi vplyv ako u stvortaktov. Ved uz aj Trabanty mali odstredivy regulator. Dneska vyrobcom len malo zalezi na spotrebe paliva, v prvom rade je zisk. Do fajnovejsich masiniek si ludia davaju napr. toto: http://imfsoft.cz/hardware/produkty.asp Velkost predzapalu je vsak komplexnejcia velicina a zalezi aj na "podtlaku" v sani. Najblizsie budem riesit CDI do asi 50rokov stareho traktorika, tak potrebujem sa rozhodnut, ci zo samostatnou spustacou cievkou alebo bez, alebo ponecham kladivko. Inak, podarilo sa Ti zmagnetovat ten magnet?


predstih.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  predstih.jpg
 Velikost:  41.16 kB
 Staženo:  47 krát


_________________
Sebestačnosť = sloboda...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.31 sekund