Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32193 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 15 2010, 22:26 Předmět:
Přesně - TAH-2, 4 KY130/xx do Graetzu a žárovička... A skákejte mi na cara, mně to dobíjí a basta... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
EKKAR vypadá, že tomu docela rozumí. Já tedy zkusím dát nejdříve ten adaptér z aku vrtačky a kdyby to nefungovalo, tak dám to trafko TAH-2. Mám jich doma asi deset, takže není problém. Navíc mám doma plnou krabici různých adaptérů, ale všechny jsou většinou 5,9,12V. Jen ten z akuvrtačky má 14V a našel jsem ještě jeden, který má 18V, ale 1000mA. To už je moc velký proud, ne? Nebo to ta žárovička stáhne a akumulátor v autě si veme jen tolik, co potřebuje?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32193 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út listopad 16 2010, 21:03 Předmět:
Žádný malý trafo nemá při malým odběru napětí, který je na něm vyznačený. Souvisí to s objemem magnetického obvodu, resp. s namagnetovanou hmotou - prostě objem roste s třetí mocninou velikosti a basta. A přenášený výkon i "tvrdost" trafa má právě s tou hmotností dost lineární souvislost. U malých adaptérových traf je vysoké napětí naprázdno pravidlem - a nejen u nich, i ten tolikrát vzpomínaný TAH-2 má naprázdno napětí kolem 32-33V - a těch nominálních 24V AŽ při zatížení 2VA... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Co jsem viděl, tak stabilní napětí na prázdno stejné jako při zatížení mají trafa až tak okolo 100W, možná i více. Ty menší mívají skoro vždycky vyšší napětí naprázdno. Některé dokonce i 2x větší. Stejně když dám tu žárovku a zapojím to nejdříve na aku a až potom do zásuvky, tak by to mělo být zatížené a tím by nemělo teroreticky napětí vyšplhat tak vysoko, ne?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32193 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st listopad 17 2010, 20:17 Předmět:
Akumulátoru ta kratičká špička nevadí - snese i mnohem horší zacházení. Uvědom si, že akumulátor se vlastně vůči jinému zdroji napětí/proudu použitému jako nabíjecí zdroj chová jako velice výkonná Zenerova dioda s extrémně malým dynamickým odporem a s napětím daným momentální elektrochemickou "kondicí". Ten extrémně nízký dynamický odpor "pseudozenerky" je daný tím, že Pb akumulátor má sám o sobě mizivý vnitřní odpor, běžné hodnoty u nejobvyklejšího typu s kapacitou 44Ah se pohybují v řádu TISÍCIN OHMU = takový akumulátor je schopen do zkratu dodat proud v řádu stovek A !!! A čím je akumulátor větší (a tím také jeho celková plocha elektrod), tím více klesá jeho vnitřní odpor a stoupá možný zkratový proud... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Tak já zkouším ten adaptér z akuvrtačky. Je to pro akuvrtačku 14V a na prázdno má dokonce 18V. To je asi ideální. Ale jaký proud pustit do akumulátoru z auta, který má 44Ah? Nějakých 50mA, více nebo méně?
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4513 Bydliště: Košice
Zaslal: so listopad 27 2010, 21:32 Předmět:
bolo by vhodne zmerat odber baterie ked je vsetko vypnute...zalezi od auta ..niektoremu trva aj 2hodiny kym sa uspi.... ale 100mA nezaskodi ..predpokladam ze min odber staly z baterie je okolo30-50mA
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32193 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne listopad 28 2010, 14:25 Předmět:
Jako určitá orientační hodnota maximálního "konzervačního" proudu do akumulátoru se uvádí přibližně 0,005 až 0,01C - tato hodnota by měla pokrýt veškeré ztráty samovybíjením i v těch nejpesimističtějších případech. U nejběžnějšího akumulátoru 44Ah to tedy dělá 220 AŽ 440mA. I ta dolní hodnota by měla každopádně pokrýt odběr všech zařízení "v pohotovosti" a ještě přitom udržet elektrochemické pochody na deskách "ve správné orientaci". _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32193 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne listopad 28 2010, 17:22 Předmět:
Těch 50mA je v pohodě, jenže do 100mA je podle někoho i v normálu klidový odběr auta. Chce to vyzkoušet, vyrovnání klidového odběru elektroniky auta tím zdrojíkem a přechod do fáze (sice minimálního, ale i tak) nabíjení se projeví tak, že stoupne napětí na aku na hodnotu vyšší než 13,5V. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Mám v tom autě centrál a rádio. Možná že ten odběr do 100mA mám, měřil jsem to už dávno, výsledek si nepamatuji. Přeměřím znovu a uvidím. Takže i kdybych měl odběr např. těch 100mA a nabíječka dávala 200mA, tak to stačí? napětí na aku musí tedy stoupnout na více než 13,5V, tedy např. 13,8-14V? Tak vyzkouším a uvidím. Děkuji.
Založen: Oct 01, 2009 Příspěvky: 172 Bydliště: Velke Prilepy
Zaslal: pá prosinec 03 2010, 17:16 Předmět:
varok napsal(a):
Mám v tom autě centrál a rádio. Možná že ten odběr do 100mA mám, měřil jsem to už dávno, výsledek si nepamatuji. Přeměřím znovu a uvidím. Takže i kdybych měl odběr např. těch 100mA a nabíječka dávala 200mA, tak to stačí? napětí na aku musí tedy stoupnout na více než 13,5V, tedy např. 13,8-14V? Tak vyzkouším a uvidím. Děkuji.
Ja som minuly tyzden meral na Toyota Avensis 02' D4-D co ma central, zere 30mA.
Ja na svojom planujem namontovat panel + DC-DC menic na 13.8V.
Mám v tom autě centrál a rádio. Možná že ten odběr do 100mA mám, měřil jsem to už dávno, výsledek si nepamatuji. Přeměřím znovu a uvidím. Takže i kdybych měl odběr např. těch 100mA a nabíječka dávala 200mA, tak to stačí? napětí na aku musí tedy stoupnout na více než 13,5V, tedy např. 13,8-14V? Tak vyzkouším a uvidím. Děkuji.
Ja som minuly tyzden meral na Toyota Avensis 02' D4-D co ma central, zere 30mA.
Ja na svojom planujem namontovat panel + DC-DC menic na 13.8V.
Nechápu, proč by auta s centrálem měla mít odběr v klidu. Předpokládal bych to pouze u dálkového odemykání.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.