Add jarda_k:Nejedná se o nedobíjení,ale o zjištění,zda-li není v alternátoru vadná JEDNA dioda.Dobíjet bude i tak.
Add miroja:Nemohu soudit,ze kterého pramene jsi zjistil,že diody v alternátoru jsou dimenzovány na 80V,ale budiž.
Add joeko1:V každém případě odpoj pouze buzení alternátoru(slabý vodič),stát se může cokoliv.
Jsem se zapomněl přihlásit,tož tak.
Nikdo tady neřeší nedobíjení, ale kontrolu právě toho, že altík nic nedodává a když nic NEDODÁVÁ TAK NERUŠÍ. Když bych chtěl zkontrolovat jestli je vadná některá dioda v můstku tak na to mrknu osciloskopem a mám to spolehlivě.
Asi už trochu odbíháme od tematu, ale kámoš automechanik mi říkal, že se dá občas poznat vadná dioda podle blikání světel. Když je namíří na zeď a když je tam nějaká špatná dioda tak to problikává. Já to ještě nezkoušel, protože mi nikdy žádná dioda nezkolabovala. Asi to bude chtít maximálně zatížit baterku ať má šanci vzniknout nějaký zvlnění. Nedokážu ovšem posoudit míru blikání. A je to potřeba dělat při nízkých otáčkách, aby to oko nestihlo zprůměrovat. Ale co si budem nalhávat, osciloskop je osciloskop. Tomuhle moc nevěřím, protože jsem to ještě v praxi neviděl fungovat.
Ještě mě napadlo vyzkoušet budit zesilovač nějakým galvanicky odděleným zdrojem signálu (discman). Pokud signál bude i tak zarušený, mohlo by to být napájením v autě. Taky jsem dával do auta pár odrušovačů, ale v těch autech byly nějaký starý rádia, který to ještě neměly v sobě. U nové věci se snad už bez odrušovače nevyrábí. Nezkoušel jsi vést analogový signál jinou cestou, nemůže být rušení způsobeno vedením podél nějakého silového vodiče?
Ještě mě napadlo vyzkoušet budit zesilovač nějakým galvanicky odděleným zdrojem signálu (discman). Pokud signál bude i tak zarušený, mohlo by to být napájením v autě. Taky jsem dával do auta pár odrušovačů, ale v těch autech byly nějaký starý rádia, který to ještě neměly v sobě. U nové věci se snad už bez odrušovače nevyrábí. Nezkoušel jsi vést analogový signál jinou cestou, nemůže být rušení způsobeno vedením podél nějakého silového vodiče?
skusal a robilo to bordel...teraz je na rade odrusovac....ale este som sa ku tomu nedostal
Ahoj všichni.
Možná jsem někde něco přehlédl a budu někoho opakovat, nebo to tak máš nainstalované:
Napájecí vodiče vést po straně vedení ostátního napájení, signálové pokládat nejdále od napájecích, nejlépe po druhé straně.
Natáhnout i kostru přímo z baterie a jak už říkal kolega přede mnou, veškéré komponenty audio soustavy napájet z jednoho uzlu.Tuším kolega Toom posílal ten link, hodně užitečná věc - galvanický oddělovač do signálové cesty mezi radio a zes.Běžně ho vede Dexon, Tipa, US Blaster.Ze zkušenosti pomáhá z 80%.
Hodně zdaru!
Založen: Jul 27, 2004 Příspěvky: 4519 Bydliště: 25km na západ od Prahy
Zaslal: čt červen 22 2006, 5:03 Předmět:
Nepostřehl jsem jestli to dělá pořád, teda i na CD, nebo jen při rádiu. Jestli ruší jen rádio, problém může být ve špatné kostře u antény. Pokud anténí úchyt nemá perfektní spoj s kostrou, pak to dělá přesně to co popisuješ. Kdysi jsem to zkoušel tak, že autorádio jsem držel v ruce a bylo připojené jen na plus, repruduktory a anténu. Muselo hrát i bez připojené kostry, kterou si to bralo právě přes stínění kabelu od antény. Nebo to můžeš zkusit přes žárovku, jeden vývod žárovky na plus a druhý na vnější kov od anténího konektoru. Když je to v pořádku, žárovka normálně svítí. Jinak odebrat anténu a očistit okolo matky, kterou je to přitažené k autu.
Vypadá to možná divoce, ale je to léty prověřená zkušenost.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: čt červen 29 2006, 8:17 Předmět:
Ó JÉÉÉÉSUS!
Kdysi mě to u škodofky taky bzučelo a pískalo a vyřešil jsem to pouhým LC filtrem.
ALTERNÁTOR BYL DOBREJ!!! _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Neviem ako vy, ale myslim ze pri akychkolvek otackach nesmie napatie na alternatore prekrocit cca 14 - 14,4V. Alternator by mal uz sam v sebe mat zabudovany odrusovaci clen (jednoduchy kondenzator zapojeny medzi + a hmotu altika). V zivote som nemal ziaden problem s muzikou v akomkolvek aute, dokonca ani v Trabante kde bol origo 12V altik a slusna muzika! Ake mas auto? Ak mas starsie auto, mohlo by to byt aj napr. "fajkami" na sviecky bez odrusovacieho odporu.
Založen: Apr 30, 2005 Příspěvky: 1247 Bydliště: Brno
Zaslal: pá srpen 18 2006, 9:12 Předmět:
Tak to tě obdivuji,já naopak měl nějaký problém skoro při každé instalaci muziky do jakéhokoliv auta. Tahle diskuse mě vcelku pobavila,ale tohle se tu už 100x probíralo. Kolegovi joeko1 bych poradil nic nevymýšlet s alternátorem a elektroinstalací v autě,ale zaoupit ten izolační transformátor do signálové cesty v dexonu za 250kč a má po starostech.
Ono je sice hezký že je nejlepší kostřit zesilovač až u baterky,ale skuste si někdo spočítat na kolik přijde 6 metrů solidního kabelu od baterie k zesilovači,oproti 50cm kabelu na přikostření v kufru. To se ten izolační transformátor s přehledem zaplatí. _________________ Klídek chlapi,to je nulák...
Založen: Jul 27, 2004 Příspěvky: 4519 Bydliště: 25km na západ od Prahy
Zaslal: so srpen 19 2006, 10:37 Předmět:
Zkus to připojit přímo na + svorku na baterce. Tohle pomáhalo, když všechno ostatní selhalo. Jestli to pomůže nazapomeň si hned u baterky dát pouzdro s pojistkou.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.