Auto relé používají pouze jeden zapínací nebo přepínasí kontakt, proto je nutno použít 4 ks relé, stačí s zapínacím kontaktem. Na jeden drát z alarmu kde přichází impuls zamykací - polarity zapojíš cívku 2 relé, druhý konec vinutí obou relé zapojíš na plus, to znamená vinutí budou u obou relé paralelně zapojena. Na druhý drát od alarmu, kde přichází odmykací impuls dáš taky paralelně vinutí dvou zbývajících relé a zapojíš taky druhý pol vinutí na plus. Ted si je označíme 1 relé a, druhé relé B, třetí relé C, čtvrté relé D. Na drát č1 od centrálu zapojíč kontakt zapínací , pohyblivý relé a a relé c. Na druhý drát centrálu zapojíš kontakt zapí nací pohyblivý relé b a d. Na závěr pevný zapínací kontakt relé a , a relé d zapojíš plus polaritu. Na kontakt pevný zapínací relé b, a relé c zapojíš zápornou polaritu. Funkce je následující: dálkou zapneš alárm a na zamykacím drátu od alarmu se na krátký okamžik oběví zamykací -. relé AB přitahnou na kratký okamžik a svými kontakty dají na jednotlivé draty + a -, tím zamknou. Když odjistíš alárm totéž udělají relé CD a dají na dráty centrálu + a - ale opačně a auto odemknou. Zdraví Honza
Zaslal: út srpen 08 2006, 12:17 Předmět: Re: centrál
HONZA.S napsal(a):
Auto relé používají pouze jeden zapínací nebo přepínasí kontakt, proto je nutno použít 4 ks relé, stačí s zapínacím kontaktem. Na jeden drát z alarmu kde přichází impuls zamykací - polarity zapojíš cívku 2 relé, druhý konec vinutí obou relé zapojíš na plus, to znamená vinutí budou u obou relé paralelně zapojena. Na druhý drát od alarmu, kde přichází odmykací impuls dáš taky paralelně vinutí dvou zbývajících relé a zapojíš taky druhý pol vinutí na plus. Ted si je označíme 1 relé a, druhé relé B, třetí relé C, čtvrté relé D. Na drát č1 od centrálu zapojíč kontakt zapínací , pohyblivý relé a a relé c. Na druhý drát centrálu zapojíš kontakt zapí nací pohyblivý relé b a d. Na závěr pevný zapínací kontakt relé a , a relé d zapojíš plus polaritu. Na kontakt pevný zapínací relé b, a relé c zapojíš zápornou polaritu. Funkce je následující: dálkou zapneš alárm a na zamykacím drátu od alarmu se na krátký okamžik oběví zamykací -. relé AB přitahnou na kratký okamžik a svými kontakty dají na jednotlivé draty + a -, tím zamknou. Když odjistíš alárm totéž udělají relé CD a dají na dráty centrálu + a - ale opačně a auto odemknou. Zdraví Honza
Zaslal: st srpen 09 2006, 15:55 Předmět: Re: Centrál
HONZA.S napsal(a):
Tak to máš tu nejhorší variantu, která existuje. Jablotron zamyká a odmyká - polem na jeden na dva dráty každý zvlášt. To znamená že ty musíš s relé postavit přepínače polarity. Kup dvě přepínací relé auto na 12V. Večer se pokusím něco namalovat. Nejlepší by bylo kdyby jsi mi poslal na mejl janskrceny@seznam. cz schema toho tvýho centrálu s popisem, oskenuj. Já večer když bude čas něco vymyslím a pošlu zpět. Zdraví Honza
Tak tad yv tom případě snad stačí to relé jedno ne?? Zamysli se nad tím, na jednu stranu to ovládá plus a na druhou mínus, takže stačí přehodit polaritu jan pro jeden směr... Jak jednoduché...
musí být dvě, protože alárm jablotron po jednom drátě zamyká a po druhém odmyká. Impulsy jsou krátké i když se dají nastavit prodloužení na asi 3sek. Tyto dráty nejsou silové, mohou spínat max relé. Kdyby jsi dal přepínací kontakt tak v klidu relé by to stále zamykalo nebo odmykalo a i v klidu by tam tek proud, takže na každý drát od alarmu musí být jedno relé se zap. kontaktem, jedno bude spínat + a jedno -.
No tady ale přeci nikdo nepotřebu spínat žádné silové napětí... Jak jsem pochopil, tak se jedná o ovládání centrálu s řídící jednotkou a u takovéé stačí ty slabé impulsy, co jdou z jednotky alarmu... takže stačí jen ten jeden impuls přepólovat do plusu, za použití toho jednoho relé...
Takze jestli jsem to pochopil spravne. Krabicku od centralu zapojim na baterku- napajeni.
Pak vezmu draty zamykani, odemykani a dotku se plusu na baterce???? Kdyz nic, tak se dotknu minusu...[/quote]
Hlavne to udelkej kazdym dratem zvlast, ne obema naraz ...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.