Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6661 Bydliště: Praha
Zaslal: po říjen 27 2014, 20:05 Předmět:
Rozdíl je v tom, že se na 12V lépe koupí hotový regulátor, aspoň předpokládám, jinak samozřejmě 35W jako 35W, protože předpokládám, že 55W alternátor prostě nedá, dále pak bude při 12V menší proud v obvodu, čímž méně trpí konektory a tak. Dnes se tak nějak všechno auto moto dělá na 12V, kdyby 6V přinášelo nějakou výhodu, používalo by se 6V. Ale ať si tazatel vybere. Také nevím, jestli se vůbec dá koupit 6V halogenka, má přece jenom proti obyč. žárovce nějaké to procento účinnosti k dobru. Ale nechci tady zavádět žádný flamewar, možných řešení je celá řada, jde hlavně o to, jaký výkon v jakých otáčkách dá alternátor, zda je tedy s čím dál pracovat. Také bychom mohli začít řešit problém, že úpravy budou nehomologované a to bychom se už vůbec nikam nedostali.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: po říjen 27 2014, 20:40 Předmět:
Tak do flame máme snad dost daleko, tohle je normální technická debata.
Mě osobně zajímá, co se stane při dvojnásobné zátěži. Od toho se dá dovodit další postup. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Je to simson elektronik .
Jsou dvě velikosti jader, 35w a pak nějaká větší .Asi 45 w ? Nebo 25w a 35w.
Tu větší mám a na ni to chci namotat .
No na webu s díly na simsony jsem našel halogen 12v/35w .
Také jsem se zapoměl zmínit ,že původní reflektor chci dát pryč a místo něj dám upravený ze staré škodovky.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6661 Bydliště: Praha
Zaslal: út říjen 28 2014, 11:38 Předmět:
Myslím, že při přetížení alternátoru dojde k přesycení jádra, což omezí proud, který už dále neporoste a větší výkon tak z alternátoru nepůjde dostat. To je i důvod, proč se může používat zkratový paralelní regulátor. Proto by bylo nutné pro větší výkon zvětšit průřez jádra cívky, pokud je dostatečná rezerva v šířce magnetů v rotoru. Pokud je tam místo a tazatel má k dispozici více cívek, mohl by je rozebrat, udělat větší jádro a novou kostru a tak uživit i tu 55W žárovku. Jaké má Simson magnety v rotoru a jestli jim v případě přesycení jádra hrozí odmagnetování nevím, ale vzhledem k vzduchové mezeře v magnetickém obvodu si myslím, že toto nehrozí.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.