Vyhoda dnesnej doby je ta, ze netreba mat 100V rozvod, otrasny zvuk a tahat 3km dvojlinku, napriklad posilnovne v Stavangeri v Norsku su dialkovo riadene aj ozvucovane z Kodane v Dansku, rad by som videl ten vysledok pri pouziti 700km dvojlinky
Sice jsem s Ekarem mudrlant a podle všeho 100V technice nerozumíme . Ale jen vloni jsem zabudoval cca 100 IP karet do rozhlasových 100V ústředen. Dokonce některé hrají i v posilovnách a mohou být řízená i z opačného konce světa a bez dvojlinky A jinak zvukově je dnes 100V uplně někde jinde než v minulosti.
Ked je k dispozicii napajanie pred 3km, preco by nemohlo byt aj po 3km Ja som sa predsa nevyjadroval k vyznamu 100V rozvodu, ale k otazke, ci sa da nahradit zelezne trafo malym spinanym - da, za urcitych podmienok Zvuk2000, ukaz nejake to moderne zelezne trafo, aky ma pouzitelny frekvencny rozsah
Založen: Feb 06, 2007 Příspěvky: 4509 Bydliště: vých.slovensko
Zaslal: st leden 06 2016, 16:40 Předmět:
Sendyx napsal(a):
Do cca půlky 70. let se v ČSSR používalo značení z nějaké podnikové normy, podle které se plechy mj. dělily dle ztrát na TN (ztráty do 1,6W/kg, asi při 50Hz a 1T) a DN - tuším 1,6 až 3,6W/kg. K tomu existovala nějaká tabulka barev, ale hodně plechů se dodalo jen mořených, bez barvy.
Od roku cca 1978 platila ČSN 42 0230 "PLECHY OCELOVE TENKE PRO ELEKTROTECHNIKU VALCOVANE ZA TEPLA, TECHNICKE DODACI PREDPISY", kde je nový systém, tj. pruhované plechy Et a Eo (orientované). Po revoluci se zrušila.
Jeden žltý pruh = slabšia kvalita (dynamoplech)
Dva žlté pruhy = lepšia kvalita (transformátorový plech) _________________ Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12403 Bydliště: Ostrava
Zaslal: st leden 06 2016, 18:55 Předmět:
Nikoliv.
Staré značení - jednolitá barva, žlutá byla třeba TN1,1
Nové značení - tzv. původní dynamoplechy jdou poznat podle nemořeného povrchu, hnědé a nebo červené pruhy. Tzv. původní trafoplech má vždy mořený povrch a pruhy žluté nebo oranžové. Žluté pruhy - 3x má Et 1.3, 2x má Et 1,2 a jeden pruh má Et1,1. _________________ Curvetraceristé všech zemí spojte se!
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3390 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: st leden 06 2016, 19:15 Předmět:
PeteBurns napsal(a):
Ked je k dispozicii napajanie pred 3km, preco by nemohlo byt aj po 3km Ja som sa predsa nevyjadroval k vyznamu 100V rozvodu, ale k otazke, ci sa da nahradit zelezne trafo malym spinanym - da, za urcitych podmienok Zvuk2000, ukaz nejake to moderne zelezne trafo, aky ma pouzitelny frekvencny rozsah
Takže podle toho Tvého tvrzení může být celá 100V technika vyhozena, protože napájení máme a tahat se může pak jen audio - nebo ještě lépe vyhoďme dráty a zaserme pásmo nějakým bezdrátem..
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7992 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: st leden 06 2016, 19:48 Předmět:
Víkendové 100V ozvučování dlouhých tratí a okruhů dělám už 20let a to máme během sezony skoro každý víkend co dělat. A tak si celou dobu si lámu hlavu a vymýšlím, jak to zjednodušit a ušetřit si práci. Bohužel (bohudík) stále taháme PK a ozvučujeme pomocí pasívních tlakových systémů. Máme už několik vychytávek které vylepšují ozvučení a usnadňují práci ale jinak stále klasika. Uvažovali jsme o použití bezdrátů ale legislativně prakticky nelze. Navíc každý přijímač by musel mít buď velký akumulátor nebo připojení na síť. Hrozilo by nebezpečí zarušení modulace, odcizení přijímače a zesilovače. Pravděpodobně by byly i další problémy. Prostě jiné řešení není. Takže 100V technika stále žije a bez trafáků by to nešlo. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Naposledy upravil mi-ro dne st leden 06 2016, 23:12, celkově upraveno 1 krát.
Žije určitě a více než si mnozí myslej. Krome toho co jsem uvedl výše tak stále se používá ve školách, podniky, nádraží, stadiony. Nově se nim ozvučují vlaky.
Zvuk2000, ukaz nejake to moderne zelezne trafo, aky ma pouzitelny frekvencny rozsah
Třeba tady: Krome tohoho že je ústředna 5ti zonová, má navíc DVD, FM a AM tuner, přehrávač MP3 pomoci flasch nebo SD. výstupní výkon 240W, digitální plánovač řízený DC77.............
No nevím teda. Po UIC kabelu se 100V nepřenáší. V každým vagónu je "ustředna" ze zesilovačem.
A jak je to po samotném vagónu? To je u každého reproduktoru vlastní zesilovač, zvlášť když je u něj možnost regulace hlasitosti, nebo je to naopak 100V klasika?
No nevím teda. Po UIC kabelu se 100V nepřenáší. V každým vagónu je "ustředna" ze zesilovačem.
A jak je to po samotném vagónu? To je u každého reproduktoru vlastní zesilovač, zvlášť když je u něj možnost regulace hlasitosti, nebo je to naopak 100V klasika?
Přesně tak. Každý vagon má svoji malou 100V ústřednu 30W. Má prioritní mikrofonní vstup a jiné. Mimochodem napájení 230V AC nebo 12V DC (Šamponek by skákal radostí - je tam TL 494 ). Ale nevím pro kterého dopravce se to dělalo. Až budu mít tuto malou ustřednu opět na stole mohu vyfotit.
V Každým vagonu je "ustředna" s přidělaným pseudotelefonem (vlaková četa může po celým vlaku podat hlášení z kteréhokoliv vagonu). Vlastní rozvod po vagonu nemusí být ve 100V režimu, protože jde o max 30m dlouhý vagón, těch repráků tam zase tolik není a regulace hlasitosti se dělá řazením odporu k repráku. (v žádným regulátoru co mi prošel rukama jsem si trafa nevšiml). Ústředny jsme měli od SEPSA, teď je většinou dělá Regonik. průběžný signál z UIC kabelu (vagony jsou spolu propojeny už kulivá dveřím, dálkově ovládaným světlům a tý komunikaci, nově též i povely pro lokomotivu z řídícího vozu). Tento kabel rozvádí po celým vlaku audio, který si jednotlivé ústředny zesílí (mají k dispozici 24V/48V z baterie, která jsou dobíjené rotačními generátory, nebo CZE - výkonový zdroj 3KV/24V)
http://www.regonik.sk/produkty/vlakova-rozhlasova-ustredna-vru250c-sru250c-rru250c
PS: Až šampón objeví SG3525, tak na TL-ka zapomene
Arabane určitě máš vtomto daleko větší přehled. Ale já nepsal že 100V ve vlacích je něco běžného. Ale že NOVĚ se i montuje. Opět nevím který doprace ho má. Ale já ty ústředny už na stole měl a bylo mi řečeno že jsou použité ve vlacích
Já se bavím jen o produktech, se kterýma se setkávám u vozů, co máme ve "správě". Railjety a Pantery neděláme. To dělá Majlont. Tam je možná už něco jinýho. Taktéž Pendolína - o tom už nemám přehled a ze "Syslama" se teprve seznamuju, protože přechází pod nás. Ty ústředny, co jsi měl Ty na stole - Od jaké jsou firmy?
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 2 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.