Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: čt leden 11 2018, 22:43 Předmět:
Jednoznačně jak píše elektrosvit. Na štítku je pouze 380V, to jest hvězda a každá vodorovná trojice jedny obrátky. Číslo potřebnýho přepínače lze najít na stránkách Obzoru, začínat bude devítkou a možná i ve dvou provedeních, i jako reverzační na oboje otáčky a s mezipolohou mezi směry, na dotočení a základní nulou jako vypnuto. Myslím, že takovouhle potvoru kdesi mám, ale to bylo na cirkulárku, přepínání otáček podle průměru pily buď dvoupól, nebo čtyřpól. Je pěkně dlouhej, nejmíň osm paketů.
Převinutý být může, ale většinou se motor převíjí na to samý provedení, jako měl před spálením. Ono to někdy ani jinak /konstrukčně/ nejde, počet drážek/pólů na statoru je danej a málokdo v navijárně je ochotnej vymýšlet nový šablony na míru na jiný statorový cívky.
Naposledy upravil sinclair dne čt leden 11 2018, 22:49, celkově upraveno 1 krát.
Tiež som v tomto smere precíznejší, info som ale už posunul známemu, ktorému som vec pred pár dňami k motoru sľúbil tu zistiť, žiaľ EB nefungovala, treba už len dúfať, že motor previnutý nebol.. Vzhľadom na podklady, ktoré mi dal, však dostal infomácie správne, za neprofesionálny zásah do motora = zmenu jeho parametrov a ich následné viditeľné nevyznačenie, tu nemôže nikto - treba už len dúfať, že má doma ističe v poriadku.. Skúsim ho ešte informovať.. Ďakujem.
Ano, jenže v obou případech jde o jednorychlostní motory, kdežto tento, pokud ho někdo nepřevinul jinak, je dvojrychlostní. A spojování do hvězdy nebo do trojúhelníka nemá až tak nic společného s výkonem, ale s napětím, na jaké je napočítáno vinutí každé fáze. Když je motor navržen na Y/D 400/230 V, tak spojen do D by v běžné trojfázové síti se sdruženým napětím 400 V shořel vždycky, byť by byl sebevýkonnější.
Díky za obrázek. Ještě by mohlo připadat v úvahu Dahlanderovo zapojení, jenže to podle mě umí změnu jen ze 2 pólů na 4. (Resp. asi na dvojnásobek z původního počtu, tj. ze dvou na čtyři, ze čtyř na osm, atd.) Zas tak znalý motorář nejsem. Takže motor z úvodu vlákna bude, pokud není předělán, dvojvinuťový. Tomu by odpovídaly relativně malé štítkové výkony oproti jednorychlostním motorům se stejným počtem pólů téže osové výšky: Aby se dvoje vinutí do statorových drážek vešla, musí mít vodiče menší průřez. Pak nimi může při dané proudové hustotě protékat menší proud a motor tak má menší moment a tudíž i výkon.
Ak si dovolím polemizovať (len pre vylúčenie chybného záveru!): pre Dahlanderovo zapojenie by na štítku bol zrejme vyznačený aj trojuholník? - ten tam však nie je..
Ak by to predsa len Dahlanderovo zapojenie bolo, pri pripojení RST ku ABC a súčasne nepremostení opačnej strany svorkovnice by asi vznikla zaujímavá situácia..
(založenie vlákna do pôvodnej sekcie malo pre mňa svoj význam, vzhľadom k úcte k prispievajúcim = k ich ochote, množstvu a rozsahu príspevkov a vzhľadom k užitočnosti vlákna je presunutie do tejto sekcie určite na mieste, ďakujem)
To by tam snad vyznačili. Díval jsem se i do Siemens katalogu a Dahlanderovo zapojení je použito vždy jen pro přechod ze 2 pólů na 4 a ze 4 na 8. Pro přechod ze 4 na 6 už je motor dvouvinuťový. A ze 2 na 6 je stejný případ. Odkaz na katalog je zde.
Co by se stalo u této varianty Dahlandera (existuje i Y/YY) při absenci propojek si neumím představit. Bez propojek jsou vinutí spojena do trojúhelníka a přívody bys vlastně připojil do jejich středů, ne na kraje. Dál se v tom radši nebudu babrat. Kdyžtak mě někdo doplní.
EDIT: Ještě jsem se podíval do chytré knížky: Dahlanderovo zapojení umožňuje změnu počtu pólů doopravdy jen v poměru 1:2. Ostatní poměry (včetně 1:2, ale Dahlander je levnější) lze realizovat pomocí dvou samostatných vinutí.
Založen: Nov 05, 2010 Příspěvky: 6012 Bydliště: okr. Vyškov
Zaslal: so leden 13 2018, 10:35 Předmět:
Jak jsem psal, motor bude skoro na 100% v původním štítkovém zapojení, tedy dvě samostatná vinutí Y-Y.
Přepínání Y/D u motoru se štítkovým výkonem 180/250W nemá žádný smysl, tedy nepřipadá v úvahu. Převinutí na jiné parametry je krajně nepravděpodobné. Původnímu stavu nasvědčují i dvě barevně odlišené trojice přívodů pro jednotlivá vinutí, tedy pokud nebyly měněny. Kdyby motor přesto někdo převinul na běžný jednorychlostní, měl by připojeny pouze tři fázové vodiče.
Takže motor preskúšaný, ide o spomínaný dvojrýchlostný motor, pripojením troch fáz buď na jednu stranu, alebo na druhú stranu svorkovnice. Ešte raz pekne ďakujem.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.