Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7697 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: so září 29 2018, 18:06 Předmět:
Hele, nevím. Jestli to spíš nebylo šitý horkou jehlou jakože honem honem něco musíme spáchat.
A vývoj pět let? To mi Karle přijde moc, na defakto blbý rádio. Třeba Favorita měli hotovýho za čtyři roky a to byl komplet novej. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Asi tak. A lidi by to stejně nekupovali kvůli hladu po západním zboží. Ty přístroje vypadají slušně, minimálně ve srovnání s těmi, které do té doby Tesla produkovala.
Pokud by to bylo za slušnou cenu, lidi by to kupovali. Viz tehdejší Orava/OTF, která se prodávala velice slušně. Uvnitř to byla Tesla/Philips, ale vzhled se zásadně změnil. Ale tady ten vzhled moc slušný není, rozhodně ne pro volný trh 90. let. Za komančů by možná i někdo zatleskal, ale i koncem 80. let by to v AR neprošlo bez kritiky, zvlášť ta 832 s podle mě nepřehlednou klávesnicí.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34213 Bydliště: Bratislava
Zaslal: so září 29 2018, 19:09 Předmět:
Presne tak, na Orave nezaspali dobu a v 90. rokoch vyrabali velmi slusne televizory - po vsetkych strankach (vzhlad, parametre, spolahlivost). Dodnes ich mnoho ludi ma.
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9689 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: so září 29 2018, 19:40 Předmět:
neradostný to příběh "transformace" leč pravdivý, kdyby jenom Tesla ale...
je zvláštní jak si ceníme domácích výrobků - v záplavě dovozového šuntu
padělků za pár stovek co nepřežijou záruku _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7697 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: so září 29 2018, 20:06 Předmět:
Podobný příklad je Tesla SM 580. Navenek to vypadalo dobře, ale jinak... Vypnutí provázené dosti silným lupancem do repro, nepodsvětlená stupnice ladění, vstupy výstupy jen vpředu (a ještě ty pětikolíky... Já vím, ale v 90. letech to už byla fosilie) a podobně. V AR to docela strhali a prý to bylo celkem drahé. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9689 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: so září 29 2018, 20:14 Předmět:
to byl prostor pro lidovou domácí tvořivost a různá vylepšení často s podporou dobového AR či VTM _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: May 15, 2005 Příspěvky: 753 Bydliště: U Ostravy
Zaslal: so září 29 2018, 21:13 Předmět:
Nevím proč u nás byly takové problémy s inovací, když hned vedle za hranicí v Polsku bylo v té době současně prodeji asi 5 modelů receiverů od jednoduchého Amatora, přes větší přístroje Tosca, AT9100, až po luxusní a dražší modely Merkury a Radmor. Dále tam měli několik řad komponentů pro věže od provedení mini až po věže velké. To vše bylo díky lepší součástkové základně řešeno daleko moderněji a také vzhledněji než zdejší výrobky Tesla.
Pokud jde o polské cívkové magnetofony, tak ty zase naopak nestály za moc, zvláště modely starší i u nás známé, jejichž základem byla mechanika Grundig. Novější větší typy s mechanikou od Thompsona byly sice vzhledově krásné a u nás šly na dračku jak ty oficiálně dovezené, tak i ty pašované, ale po stránce elektronické i mechanické se výrobkům Tesly nemohly rovnat.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32225 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne září 30 2018, 1:34 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
Hele, nevím. Jestli to spíš nebylo šitý horkou jehlou jakože honem honem něco musíme spáchat.
A vývoj pět let? To mi Karle přijde moc, na defakto blbý rádio. Třeba Favorita měli hotovýho za čtyři roky a to byl komplet novej.
Uvědom si rozdíl mezi automobilkou a elektronickým podnikem, kde výroba rádií/receiverů pro vnitřní trh byla v podstatě jen přidružená výroba k výrobě sálovejch počítačů, zavedenejch po celý RVHP - a pak taky mezi samotným vývojem a zavedením do sériový výroby.
Na favořiť silně tlačili komanči, protože i jim bylo jasný, že auta koncepce "všecko vzadu" zahrnující modely (prodejní, nezmiňuju vývojový prototypy a nevyráběný řady) Š1000MB/Š1100MBX, Š100/110/110R a Š105/120/130/Garde/Rapid prostě dál než do půlky 80. let nepřežijou. Navíc auta byl výhodnej exportní artikl a počítalo se u nich se ziskem deviz ve velice výhodným poměru. Proto dostali i "mimo pořadník" přidělený devizy na to, aby zaplatili designéra Bertoneho na návrh kastle a řadu náročnejch měření podvozku a brzd u Porsche, kde na to už tenkrát měli extra speciální výzkumnou základnu. Jedině díky tomu byl favořiť tak dobrej, jak byl - ve svý době, kdyby měl odpovídající protikorozní ochranu a stejně širokou nabídku motorů a vejbav jako měli jinde by byl hodně těžkou konkurencí pro tehdejšího Golfa druhý až třetí generace nebo třeba pro Fiat Uno. Mezi výrobkama ze všech států tehdejšího východního bloku byl ve svý době absolutní špičkou - a taky autem, který do škodovky přitáhlo investory chtivý takovou fabriku vlastnit.
Uvědom si, co bylo ve stejný době jeho socialistickou konkurencí:
- Samara od VAZu, těžká, hlomozdná potvora odpovídající ruským silnicím s motorem jen maličko vylepšeným proti předchozím Fiatům řady 124/125;
- Aleko od AZLK (Moskvič/Iž) - dtto navíc ještě s naprosto nespolehlivým agregátem odvozeným od 30 let starejch BMW 1,8 litru;
- malej záporožec s dvouválcem = půlkou žigula se mimo USSR nikdy nevyvážel, volha (GAZ 24) nebyla v USSR volně prodejná nikomu jinýmu než socialistickým organizacím, k nám se dovážela jen pro soc. podniky a policajty;
- Oltcit Club 11R z Rumunska odvozenej od Citroenu se vzduchem chlazeným plochým 4-válcem 1,1 litru (boxer) a obšlehnutým žabožroutským karburátorem, kterej způsoboval absolutní nenažranost auta přes 10 litrů Superu (!!! na Speciál vůbec nechtěl jezdit!!!) na 100km;
- Jugoslávský Yugo alias Zastava z chorvatskýho Kragujevace, původně odvozená od Fiata 127, auto sice lehký a živý, ale relativně malý;
- polskej Polonez z FSO Poznaň - podobně jako Samara motor ještě z Fiatu 125 zastavěnej do kastle "á la golf" = celej pohon vepředu, tohle auto v podstatě nikdo další kromě Poláků nepoznal, protože jeho vývoz byl silně sporadickej. No a těch pár zoufale pomnohokrát inovovanejch a v tý době pořád ještě smradlavě dvoutaktních trabošů a warťasů z Eisenachu a Cvikova zavíralo výčet.
Proti tomu stál favorit designově navrženej Italem Bertonem, sice s motorem Škoda a s rozvodem OHV původem ze 60 let, ale s 8kanálovou hnilíkovou hlavou = umožňující bez velkejch úprav pozdější osazení vstřikováním a s možností jednoduchý konstrukční změny na jinej agregát = skelet byl už tenkrát navrženej tak, aby byl konstrukčně "přívětivej pro změny", další plus byl podvozek spolunavrhovanej u Porsche - proto se taky favorit tak dobře vypořádával s českýma tankodromama označovanýma za silnice a nebyl stejně hnusně nedotáčivej jako většina jeho konkurentů. Celej vývoj stál tehdejší československej stát šílený prachy, ale hospodářsky se vyplatil, navíc i celá subdodavatelská sféra byla na ten skok ve vývoji celou dobu připravovaná a tlačená do přípravy přechodu "shora" pomocí stranickejch úkolů - prostě to byl vládní úkol a tam se na prachy moc nekoukalo.
Naproti tomu nějaký VKV receivery byly jen vnitrostátní záležitost - a i když samotnej vývoj zapojení, jeho odladění a vychytání much včetně designu pixly mohlo trvat klidně i jen rok nebo dva, ZAPLÁNOVÁNÍ takový produkce do centrálně plánovanýho hospodářství právě to všecko muselo tragicky zdržet.
Já klidně budu věřit tomu, že vývojáři měli tu digitální strojovnu 832A poskládanou z TTL a CMOS logickejch švábů sflikovanou do konečný verze už někdy kolem roku 1980-81 - ono to i odpovídá tomu, že v tý době (začátek 80. let) najížděla výroba potřebnejch prvků v dalších fabrikách koncernu Tesla včetně modernějších typů LED, segmentovek a LCD zobrazovačů v Tesle Vrchlabí, ale NAPLÁNOVÁNÍ VÝROBY bylo takový, jaký tehdá bylo. Neboli "dočkej času ...". Prioritní výroba byly hutě, doly, těžkej průmysl a těžba nerostů, ze který se přes 50% exportovalo na Východ - například produkce Uranovejch dolů tam šla naprosto celá. Podobně válcovny trubek v Chomutově, hutě v Ostravě a okolí i na Kladně. Nějaký VKV Hi-Fi rádia ...? Ty měli soudruzi těžce u prdele ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Naposledy upravil EKKAR dne ne září 30 2018, 9:36, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7697 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: ne září 30 2018, 7:22 Předmět:
Ohledně favorita - mám dona speciální číslo Automobilu a to je jen o něm. Popisujou tam vývoj, co, kdy kde a u koho dělali. Zajímavý čtení.
No a ten Polonez jak píšeš, to byl zadohrab. Nedávno byl na idnes článek. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: ne září 30 2018, 8:11 Předmět:
Polonez má celý šasi včetně pohonu F125p. I interiér má stejnej, liší se od F125p prakticky jen tvary vnějších plechů, základ šasi je naprosto stejný a všecko pasuje.
Táta F125p měl, najel v něm přes 300k s jednou GO kastle a jednou GO motoru. Taky v něm i skončil, vinou něčeho takového, jako Kočka...
Motor celou dobu dostával kvalitní plechovkovej olej Mobil, mělo to konzervovaný dutiny i všelijak možně zabezpečenej podvozek. Nejspíš proto ten motor /jen s výměnou kroužků fakticky/ natočil tolik, aniž by žral olej a netáhl. Ale na to, kolik to auto celé vážilo /14 metráků prázdný/ bylo bohužel i 68 koní motoru 1.5 málo.
Vím to podle toho, že jsem mu často po netu objednával z katalogu nějaký díly. Vesměs to bylo v eshopech vedený jako díl pro Polonez. Až za lomítkem bylo uvedeno F125/124.
Poláci měli za to, že všechny vyvezený Fiaty jsou v r. 2000 už zlikvidovaný, že to nemohlo normálně přežít. To ale nevěděli o mým tátovi
Neležel pod tím víc, než by najezdil, to určitě ne - najezdil v něm od roku 1977 fakt přes 300k. Možná i víc-počitadlo je tam jen pětimístný a po 99999 se vynuluje.
Kolikrát se to vynulovalo, si nepamatoval nikdo
Ale v tom roce např. 2000 už to vlastně bylo úplně jiný auto, složený z ND
Vtip byl v tom, že ND na takový auto byly v Polsku velmi levný. Táta si buď udělal vše sám, nebo pomohlo množství vrstevníků a kámošů. Krom toho byl už od 55 v důchodu, bavilo ho to, to auto byl především dost pohodlnej kočár, ve kterým jsem se i já rád svezl. Vždy to mělo v pořádku všechny pera a tlumiče, takže to mělo téměř vlastnosti Tatry 603 - přes hrbatý železniční přejezd se to jen zhouplo a "přeneslo".
Na delší tehdejší cesty fakt suprauto, táta s tím dával na jeden zátah Luha-Most, když s mámou jezdili k ségře do Čech.
Třebaže na můj vkus byla i verze 1.5 líná jako veš. Jediný, co trochu jelo, byla italská varianta F125, co měla motor 1.6 DOHC. To byla raketa s myslím 130 koňmi, ale sem to dovážel jen Tuzex.
Kotoučový brzdy na všech čtyřech plus kvalitní posilovač způsobily, že po přesednutí z jakýkoli škodovky, jste z Fiata odcházeli s modřinou na čele
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32225 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne září 30 2018, 8:55 Předmět:
Tím hůř pro Polonez v případě srovnání s favořití - já s ním nikdy do styku nepřišel, párkrát jsem na návštěvě u známejch jel jen se starší verzí "poláka" 125p - s tou co měla vzadu ještě svítilny v podobě svisle orientovanejch obdélníčků - a ta měla myslím vzadu ještě bubny podobně jako žigulák. Byl jsem čerstvě "ořidičákovanej", nezkoumal jsem čím to brzdí. Polonez tím v podstatě vypadnul z "třídy" konkurující favořiti = ze skupiny předohrabů. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9689 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: ne září 30 2018, 10:46 Předmět:
nejkrásnější čs.auto byla Š1000 MB, kdyby tomu dali šikmou střechu vzadu á la Š110R coupé vzniklo by lidové porsche RVHP, motor nezničitelný ale slabý plech karoserie, tvarově zakulacený hybrid Š100 v mutaci sport byl méně zdařilý _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: ne září 30 2018, 11:02 Předmět:
Nejhezčí škodovky byly Škoda ÚVMV 1100GT a Škoda 110 SuperSport /Ferat/, jenže moc předběhly dobu, no.
Škoda, že Král původní SS kvůli filmu tak doprasil /tím Feratem/, zničili vlastně originál...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.