Rozdělal jsem to trochu a měřil, asi to bude jak říká danhard, protože jinak nevím jak by to mělo fungovat. Reactor nemá magnetickou vazbu na stator, naopak je spíš odstíněn. Podle propojek mi připadalo, že jeden pól cívky vede na přívod pojistky F2.
Provedení odpovídá dolnímu schématu, ale konektor zas hornímu, čili nějaká plichta mezi tím. Je tam sedmipólový konektor z horního schematu, barvy sedí podle dolního.
ohmické odpory:
red/blue - blue 23 ohm
white - blue 2 ohm
red/blue - white 21 ohm
reactor 14 ohm
gray - gnd (napětí pro kmitočtoměr) 1 ohm
Při rozpojeném konektoru jsem měřil napětí na cívkách při běžící centrále. Na vinutí pro kmitočtoměr není žádné napětí. Přitom ale vinutí napájí podle schématu i pilotní žárovku a ta v sestaveném stavu svítí.
Na hlavní cívce stovky V, i přes 400.
Na odbočce pro usměrnění a spodkem hlavní cívky asi 16 V.
Pak jsem zapojil na cívky zdroj střídavého napětí, 16V na cívku pro kmitočtoměr, jak se dalo čekat, skoro šlus, v jiných vinutích se nic neindukuje.
Napětí z trafa 120V připojené na hlavní vinutí, padne asi na 50 V, na odbočce pro 12V (mezi blue a white) asi 3 V. Do cívky pro kmitočtoměr se nic měřitelného neindukuje.
Tak nevím co si o tom myslet, a taky o tom, že nastavování karburátoru nemá na otáčky vliv, ty si drží motor pořád svoje a nanejvýš při zaclonění sání se přibrzdí.
Prvek označený šipkou přenáší pohyb na klapku karburátoru (taky šipka) a současně vede jeho osa do klikové skříně, ale v dosaženém rozsahu otáček se sám nepohybuje.
honda 011.jpg
Komentář:
Velikost:
84.34 kB
Zobrazeno:
113 krát
honda 012.jpg
Komentář:
Velikost:
83.05 kB
Zobrazeno:
111 krát
honda 013.jpg
Komentář:
Velikost:
95.53 kB
Zobrazeno:
103 krát
honda 014.jpg
Komentář:
Velikost:
91.01 kB
Zobrazeno:
110 krát
Naposledy upravil Crifodo dne út říjen 30 2018, 21:19, celkově upraveno 1 krát.
K tomu jsem se zatím nedostal, nebyl čas resp. klid na laborování protože jsem řešil následky větru a tak, ještě se k tomu vrátím, taky jsem asi blbě měřil ty odpory vinutí.
Není ani vyloučeno, že na stroji někdo provedl nějaký zásah jak na motorové tak na elektrické části, než se dostal ke mně. Ten předstih ale vypadá netknutý, rysky sedí proti sobě.
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: út říjen 30 2018, 22:22 Předmět:
Niečo mi hovorí, že napäťová regulácia by mohla byť v obvode RM a RE spolu s diódami D2. Pripomína mi to časť magnetického zosilňovača, ktorého princíp používali aj čsla vojenské centrály 50-tych rokov. _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
dnes jsem odzkoušel výstup z centrály při odpojené cívce reactoru, výstup je ovšem cca 400V.
Po znovuzapojení reactoru bylo tentokrát napětí výstupu ne 360V jako předtím, ale 310V. To je už přijatelnější k 230V, ale celé je to nevyzpytatelné proč se to děje.
Otáčky se nijak ovládacími prvky na karburátoru nastavit nedají, ani se nehnou, jede si to svoje tempo pod stupnicí kmitočtoměru.
helios: tato verze na centrále asi není, je tam zapojen reactor podle 2. verze schematu.
Takže reactor není v sérii se zásuvkou, ale paralelně, a spodní schéma platí. Jinak by při odpojení reactoru v zásuvce nebylo napětí. Do generátoru asi vidět bez rozebrání není, ale řekl bych, že buzení bude konstantní pomocí PM. V opačném případě by na rozpadu byla vidět na rotoru nějaká vinutí nebo aspoň drážky. Takže reactor zajišťuje při chodu naprázdno odbuzování generátoru vlivem reakčního pole jeho kotvy (statorového vinutí) a tím pádem dojde ke snížení napětí. Při připojení zátěže se pak buzení generátoru mění v závislosti na charakteru a velikosti zátěže. Jak už jsi v některém ze starších postů psal...
Demontovat rotor se mi zatím nechce, ale použitelné v tomhle stavu to taky moc není. Při napětí naprázdno přes 300V je likvidační pro jakýkoliv malý spotřebič typu napájecí adaptér. Netuším proč není možné ovládat otáčky a proč se vlastně drží stabilně nízké i přes všechny manipulace s karburátorem.
to je všechno možný, ale jak si mám vysvětlit to, že otáčky se nemění ani při manuálním otvírání a zavírání klapky karburátoru, kromě toho že to zvadne při úplným uzavření?
pomalu se na to chystám, že odmontuju karburátor. Třeba bude v plovákový komoře zalezlej tesařík.
je tam M6A jako vždycky, maže to dobře, celkově to po motorový stránce funguje. Studená centrála chytá na třetí škubnutí, zahřátá na krátký potažení šňůrou.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 2 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.