Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32300 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so listopad 01 2008, 17:34 Předmět:
Přesně tak, to o té chybějící zásuvce se říkalo i o šádynách - a přesto ji měly, přesně ve stejném místě, jak píše Hill o Traboších - schovanou za palubovkou, umístěnou směrem nahoru v prostoru nad řidičovým levým kolenem. Kdo o ní nevěděl, neměl šanci ji najít. A také samozřejmě starší typ s malým průměrem. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 06, 2007 Příspěvky: 4509 Bydliště: vých.slovensko
Zaslal: so listopad 01 2008, 18:36 Předmět:
zdenoeddie napsal(a):
No jedna sa o feliciu, a ani nie tak moju (skor nasu, ja si auto este dovolit nemozem), a mam to osvedcene to pipatko na nasej povale, odkedy je tam tak za tie 5 ci 6 roky tam boli asi 2 mysi, co inak kazdy rok ich tam bolo desiatky urcite (mama kazdy den vynasala pasce, boli tam 3, a kazdy den aspon jedna "pouzita")
Tie dve asi neboli muzikálne orientované, alebo boli úplne hluché. _________________ Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6184 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: ne listopad 02 2008, 11:21 Předmět:
jasin napsal(a):
Dvě minuty stačí. Sto vteřin 10A = deset vteřin 100 A
Já to vidím jinak. Ten měnič od pohledu nemůže dávat víc jak 3 A.
Pro jeden startovací pokus (4s x 150A = 600 C) potřebujete naprat do akumulátoru náboj 2000 C, pokud je na pokojové teplotě (do vymrzlého ještě mnohem víc). Proč? Protože při takových odběrech dramaticky klesá kapacita, a při nabíjení proudem 1/10 kapacity ho potřebujete do plného nabití nabíjet 16h. Takže 2000 C/3 A= 11 minut křísení aku. Pro jeden startovací pokus. Na 3 pokusy půl hodiny
P.S. Kevin_Mitnick píše, že ten jeho exemplář dává 0,5A takže 1h nabíjení na jeden 3s startovací pokus. To aby si na to jeden vzal dovolenou.
A k tomu navíc to bude fungovat jen pro zdravý akumulátor, který si řidič nechal omylem vybít. Klasiku - starý akumulátor se zasulfatovanými elektrodami, který při prvních ranních mrazících už neutáhne startér ani když je plně nabitý, to neřeší vůbec.
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9062 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: po listopad 24 2008, 18:40 Předmět:
Tak jedna osobni zkusenost, pred nejakou dobou jsem si koupil startovaci kabely na benzince za asi 200,-. Na prvni pohled v pohode, nenapadlo me je tenkrat zkontrolovat. Nedavno mi volal tata, ze nechal pres noc svitit svetla a baterka samozrejme v haji a ze potrebujou na nakup. Tak jsem sednul do svyho auta a prijel jsem mu pomoct nahodit jeho. Po pripojeni mych "startovacich kabelu" se jeho starter sotva dvakrat protocil, z kabelu se zakourilo a upadly z krokosvorek. Asi nemusim vysvetlovat proc ze? Uvnitr mohutne gumove izolace bylo medi jak z telefonniho dratku.
Foto napovi, v pravo je poctivej 10 mm2 kabel, kterej jsem musel koupit abych kabely spravil, ted uz se na ne muzu spolehnout.
Kabely distribuuje firma Alpin Car CZ (oznaceni 200A), tak bacha na ne, at taky nenaletite jako ja.
Založen: Oct 31, 2007 Příspěvky: 2499 Bydliště: uz len Presov :)
Zaslal: po listopad 24 2008, 20:43 Předmět:
forbidden napsal(a):
Tak jedna osobni zkusenost, pred nejakou dobou jsem si koupil startovaci kabely na benzince za asi 200,-. Na prvni pohled v pohode, nenapadlo me je tenkrat zkontrolovat. Nedavno mi volal tata, ze nechal pres noc svitit svetla a baterka samozrejme v haji a ze potrebujou na nakup. Tak jsem sednul do svyho auta a prijel jsem mu pomoct nahodit jeho. Po pripojeni mych "startovacich kabelu" se jeho starter sotva dvakrat protocil, z kabelu se zakourilo a upadly z krokosvorek. Asi nemusim vysvetlovat proc ze? Uvnitr mohutne gumove izolace bylo medi jak z telefonniho dratku.
Foto napovi, v pravo je poctivej 10 mm2 kabel, kterej jsem musel koupit abych kabely spravil, ted uz se na ne muzu spolehnout.
Kabely distribuuje firma Alpin Car CZ (oznaceni 200A), tak bacha na ne, at taky nenaletite jako ja.
ale urcite je tam napisane ze tych 200A je tam pri napati 0V po dobu 1.10-9s se stridou 1:100
takze pochybyl zase kupujuci nie vyrobca
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: po listopad 24 2008, 20:49 Předmět:
Tie moje 200A supermarketické káble vydržali presne sekundu, potom vytiekli z krokodílov. Výrobca Alpine. Tých 200A je zrejme P.M.P.O. prúd po dobu max. pol sekundy, ale výrobca to zabudol napísať.
SOI o tom tiež vie: http://openiazoch.zoznam.sk/info/zpravy/zprava.asp?NewsID=55269
Potom som si kúpil profi štartovacie káble s 25mm2 prierezom dĺžkou 4m a to je už iná káva, cena bola ale okolo 1500,-. (Dnes budú asi drahšie)
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9062 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: po listopad 24 2008, 21:37 Předmět:
Crifodo napsal(a):
Je u těchto kaufů z kauflandů vůbec nějaký předpoklad, že se konzument časem poučí? Vždyť jsme snad nebyli vždycky až tak národem dementů?
Tohle bylo z benzinky, predpokladal jsem, ze na kabelu nic ojebat nemuzou. Holt jsem se zmylil. Dnes jsem dal ty 200,- jen za 2x2,5 m solidnich kabelu na spraveni. Ja levny veci vetsinou nekupuju, ale u kabelu mi to fakt tenkrat jeste nedocvaklo.
Tohle bylo z benzinky, predpokladal jsem, ze na kabelu nic ojebat nemuzou. Holt jsem se zmylil. Dnes jsem dal ty 200,- jen za 2x2,5 m solidnich kabelu na spraveni. Ja levny veci vetsinou nekupuju, ale u kabelu mi to fakt tenkrat jeste nedocvaklo.
Zajímavé by bylo kdyby se někdo pokusil o důslednou zpětnou vazbu, vymámit z prodejce dodavatele, z dodavatele výrobce, na toho vytáhnout jeho kabílek a dobře ho sešvihat za mediální pozornosti. Bylo by to tak podle zásad pana Profesora, které hlásal začátkem 90. let, že trh vyřeší všechno.
Bez norem, bonzů ČOI, EU-ISO certifikátů, komisařů, prostě hajzlovi nadělat jelita a ostudu.
Mohlo by to projít, kdysi něco takového udělal už tenkrát ujetý pan režisér Menzel když mu sebrali jeho oblíbenou hračku (Sirotek mu znemožnil natočení Hrabalova románu a tak ho ztloukl před kamerama rákoskou) - nebyl snad ani obviněn, ani zavřen do ústavu, naopak producenti si začali dávat pozor
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19657 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po listopad 24 2008, 21:59 Předmět:
Horší je, když soused, který má taky japonský auto, si do něj koupí novou baterku s tím, že musí vyměnit svorky, protože na ty kleštiny, co tam má, prostě baterku u šesti prodejců, které za odpoledne navštívil, neměli. A nenapadlo ho zeptat se na správné svorky k té baterce.
Když to doma zjistil, už bylo pozdě - otevřeno jen u pump a v supermarketech. To se pak těžko poučuje, když ráno bude třeba auto pojízdným. Tam nejde nekupovat laciný věci, protože ve vyšší cenové hladině prostě ekvivalent nemají. A neekologický už vůbec ne.
A všude měli stejné svorky - prý zinkové ekologické, bezolovnaté... to nebyl zinek, to vypadalo v lomu spíš jak kovová stavební pěna. A praskalo to ještě dřív, než se toho dotkl klíčem, stačilo nasunout na kónus kontaktu baterky. Tak jsem mu třikrát jel do Kauflandu, protože v Tescu neměli žádné, tam vždy uznali reklamaci, vyměnili a pak už jen vrátili peníze. Koupil jsem je u pumpy, tam byly o padesátku dražší, a jel jsem je vrátit znovu. Nakonec to zachránil kámoš: našel ve starých zásobách obě původní svorky, olověné, držící. Akorát to sežralo nějakých 50km ježdění...
Lidi, kdo máte ještě poctivé olověné svorky, važte si jich a hýčkejte si je. Nebudou. Ne kvůli super a hyper nebo co. Kvůli pitomcům, co zakazují k připojování olověného akumulátoru olověné svorky, že to zatěžuje životní prostředí.
Založen: Dec 08, 2007 Příspěvky: 4221 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: po listopad 24 2008, 22:37 Předmět:
Není nad to když má člověk startovací kabely "poctivé samodomo". Nejsou sice tak hezké jako ty v super-hyper, ale za to z poctivého matroše a bez problémů. Je fakt, že ještě z dob kdy se dalo zajistit a udělat leccos...
Hille, to s tou svorkou, to je skutečně vážná věc a nikdy by mi nenapadlo že to teď dělají z nějaké kompozice (to bude asi stejný šmejd jako RoHs "olověná" zátěž na rybolov). Nutno ale podotknout, že lidi co mají v autě nestandard si to mají včas vychytat. Ne něco shánět a předělávat na poslední chvíli - třeba až když se zima zeptá. Ale je fakt, že ne každému je tahle problematika známa a jsou i takoví co to neví. Ale jsou i tací co budou jezdit tak dlouho dokud nebudou dřít zadnicí o zem. A potom čumí...
Založen: Nov 11, 2003 Příspěvky: 220 Bydliště: střední čechy
Zaslal: čt listopad 27 2008, 22:24 Předmět:
Japončíka mám taky s nestandartní baterkou (přehozené vývody s malým průměrem,menší rozměry baterky),ale s koupí nové nebyl žádný problém,měly jí v každém E-shopu.
Startovací kabely jsem už taky předělával švagrovi,kabel v nich byl poměrně rozumný (asi 6 mm/2),ale koncovky byly "připojeny"trouhelníčkem plechu,ktery propíchl izolaci a lehce se vnořil do vodiče.Takže rozebrat,kabel oholit,svorky nalisovat a kosmetika barevnou smršťovačkou. _________________ 007
Založen: Dec 08, 2007 Příspěvky: 4221 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: čt listopad 27 2008, 23:13 Předmět:
007mimo jiné napsal(a):
Japončíka mám taky s nestandartní baterkou (přehozené vývody s malým průměrem,menší rozměry baterky),ale s koupí nové nebyl žádný problém,měly jí v každém E-shopu.
Pokud byla za dobrou cenu, proč ne. Myslím ale, že ty nestandardy bývají dražší než běžné provedení. To zn. včasná předělávka se asi vyplatí.
Ja mám tiež japonečka, Subaru. A s kúpou baterky nieje problém, a ani cena nieje nejako extra vysoká. Origo baterka vydržala 12 rokov, teraz mám nejakú vartu a nieje to bohviečo... Tak uvidíme.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19657 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: pá listopad 28 2008, 21:32 Předmět:
Killroy napsal(a):
007mimo jiné napsal(a):
Japončíka mám taky s nestandartní baterkou (přehozené vývody s malým průměrem,menší rozměry baterky),ale s koupí nové nebyl žádný problém,měly jí v každém E-shopu.
Pokud byla za dobrou cenu, proč ne. Myslím ale, že ty nestandardy bývají dražší než běžné provedení. To zn. včasná předělávka se asi vyplatí.
Killroy
Baterky Asia Dynamic 44Ah o poloviční šířce, než Varta stejné kapacity, stály zhruba dvojnásobek ceny Varty, o méně renomovaných značkách nemluvě (ještě nechutnější poměr ceny 1890Kč/780Kč). Jenže ty Asia Dynamic mají o více, než 3 mm, menší průměr vývodů. Ale aspoň to byly dva ze tří nejběžnějších způsobů připojení.
Letos už jsou ceny téměř stejné, ale rozměry vývodů jako by přestaly ctít jakoukoli normu - tolerance průměru kuželů 1 mm nevadila olověným svorkám, ale pro zinkové a pro kleštiny představuje značný problém.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.