Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: po březen 23 2009, 12:16 Předmět:
Photomaniak napsal(a):
Takže vlastně při první půlvlně nabíjet baterku a při druhé baterku vybíjet. Mám totiž takový problém. Mám baterku cca rok a začala ztrácet kapacitu. Vydrží tak dva dny po jízdě. Pak už nastartovat nejde. Donesl sem ji na reklamaci a tam mi řekli že byla jen vybitá. Mám jakousi nabíječku 12V\max6A jako baterku nabije ale je to jen tak pro první start.
V Tvojom prípade by som najprv zmeral v aute kľudový odber z batérie pri odstavenom aute. Podľa popisu závady bude vybitá batéria len dôsledkom trvalého odberu niektorého zariadenia v aute (alarm, osvetlenie, centrál apod.). _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32207 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po březen 23 2009, 13:37 Předmět:
A nebo se na ni uživatel vys*al, nekontroloval hladinu elektrolytu a nechal ji někde stát vybitou, takže se zasulfátovala.
Ale to je jen dohad, musel bych ji vidět a mít možnost očuchat voltovic a hustovic metry v klidu a po připojení k nabíječi. Stručně řečeno - jak téměř ihned po připojení nabíječe začne dost intenzivně "vařit" a napětí skoro okamžitě dosahuje (PŘI PŘIPOJENÉM NABÍJEČI) nějakých 13,5-14V, přestože předtím nebyla schopná otočit startérem a světla jen mžourala, je to zasulfátovanými deskami a jediná možnost je to regenerativní nabíjení - a ne jen tak ledasjaké, ale dlouhodobé, malými proudy.
Při této metodě se nabíjecí proud omezuje na 1/25 až 1/50 číselmé hodnoty kapacity a vybíjecí proud na cca polovinu až čtvrtinu nabíjecího. Uvedenými proudy se bez ohledu na plynování nabíjí po dobu několika dnů za průběžného sledování hustoty a teploty elektrolytu - případné úbytky se doplňují destilkou. Pak se baterie vybije desetihodinovým proudem do zátěže (pro 44Ah baterku proudem 4,4A) až na napětí 10,8V (1,8V/článek) bez ohledu na skutečnou dobu vybíjení - takže klidně i pouhé 2h. Následně se nabíjení malým proudem zároveň s vybíjením opakuje až do známek plného nabití - tedy hustota kolem 1,27-1,28gramu na cm3 a napětí s připojeným nabíječem kolem 16-16,5V. Při dostatku času na regeneraci lze takový cyklus opakovat i vícekrát. Vždycky je potřeba hlídat při vybíjení napětí a neřídit se dobou vybíjení - ta je právě měřítkem úspěšnosti regenerace, čím víc se blíží při udaném proudu času 10h, tím je regenerace úspěšnější.
Dá se říct, že pokud kapacita po třech takto provedených cyklech nestoupne nad 25% původní nominální kapacity nebo o víc jak 15% za jeden cyklus, nemá cenu se s baterkou víc žabit a je lépe koupit novou.
Před koupí nové baterie a i před znovuuvedením do provozu baterie zregenerované je nutno se přesvědčit o stavu dobíjení v autě a o klidovém odběru - jestli rádio, alarm nebo další elektroniky v autě nebere i v klidu víc než cca 100mA - což by znamenalo, že je něco shnilého ve státě dánském a že je potřeba nejdříve uvést vše do normálního stavu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32207 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po březen 23 2009, 16:55 Předmět:
Psal jsi, že baterka vydrží tak 2 dny po jízdě a že máš nějaký nabíječ 12V/6A a že v prodejně Ti řekli, že baterka byla jen vybitá - zajímalo by mne, JAK DLOUHO VYDRŽELA PO NABITÍ V TOM KRÁMU/SERVISU? Pokud vydržela stejně, je jasně zasulfátovaná - regeneraci jsem popsal výš, když se to nezdaří, je trop a musí se koupit nová. Jestli ale po nabití u prodejce vydržela déle, máš problém s altíkem - nedobíjí Ti tak, jak by měl a ta nabíječka je asi taky mírně řečeno podezřelá. Diagnostiku jsem schopný udělat na parkovišti před barákem, takže by to měli umět i v servisu - rozhodni se sám.
A nelekej se, když ještě dnes neodpovím - za chvíli mažu do práce... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 20, 2006 Příspěvky: 109 Bydliště: Světlá nad Sázavou
Zaslal: po březen 23 2009, 17:27 Předmět:
Ta původní se mi vrátila až dnes tak uvidím. Jen mně zarazilo že říkali že byla vybitá. Než jsem ji tam nesl tak jsem ji sundal z té nabíječky.Do teď jsem tam měl půjčenou baterii od nich a vše je v pohodě cca týden.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3
Strana 3 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.