Aldl a obd2 su 2 rozne formi komunikacie. Redukcia z aldl na obd2 fungovat nebude. Bud pouzijes sw a hw na aldl, alebo sw a hw na obd2. Na daewo mozes pouzit prevodnik aldl s tymito sw, ale to je onicom. Najlepsia je origo diag, alebo este niejaka solidna multidiag, ako napr. kts od boscha.
Založen: Jul 27, 2004 Příspěvky: 4523 Bydliště: 25km na západ od Prahy
Zaslal: st květen 27 2009, 21:34 Předmět:
Něco určitě je, viděl jsem tu redukci na vlastní oči. První diagnostiku mi dělali na zařízení Bosh a když mechanik zjistil, co tam mám, tak si přinesl jiný kabel s něčím uprostřed.Po skončení ho odpojil, dal tam jiný a diagnostikoval Citroen z roku 2003. Soft i HW byly tedy stejné a fungovalo to. _________________ Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Teraz som o tomto pisal, je to Kts od boscha. Ono je to multidiagnostika s vl. hw aj sw a podporuje znacky od a do z. To mam aj ja, ale stoji trocha viac a doma to neurobis. Po domacky mozes urobit veci na ktore boli hodene odkazy.
Zdarec kluci. Pořídil jsem si UNSICAN na svůj vůz a již 2. den se jej snažím zprovoznit. Celý muj problém je ( jak jsem sám vytušil zkoušením ), že nejsem schopen rozjet v UNISCANu na svém DELLu Optiplex GX100 oba COM porty. Vždy jede buď linka L nebo K podle toho jak pozměním adresu v nastavení softu, obě linky bohužel se mi nikdy nepodařilo rozběhat. A samo nejede ani DEMO mod ( skončím u hlášky "připojte k ECU a následně napájení" ... na interface jen svítí power a podle adresy bud problikává linka L nebo K. " Už jsem snad vyzkoušel desítky kombinací adres a IRQ ale žádného efektu jsem nedosáhl.
V BIOSu nastaveno COM1 + 2 ( adresy zde ručně nemám možnost přiřadit )
Funkční kombinace adres je: COM1/2; 03F8, IRQ 3
Další funkční kombinaci adresy a IRQ jsem nenašel ( zatím )
Poradí někdo. Díky moc. klidně i na email: kozakpetr@email.cz
S pozdravem KoJaK.
Musis to spustat pod dossom, cize napr. win 98 a restrt v systeme dos. V prvom rade to musis skopcit na c ... , potom prejdes k sw vsetky subory a priecinky v sw musia mat zmene nastavenie, ak oznacis hociktory subor, das vlastnosti, tak dole budes mat atributy a fajku iba na citanie, toto musis zmenit a dat na nie iba na citanie, cize fajka zmizne. Toto urobit vsade, inak program nepojde. Toto je zaklad pre uniscan, kto to takto nema, nerozbeha to. Irq nastavovat nemusis, to sa robi pri pcmcia karte pod dos, napr. typu agrossi, jedina karta, kde to original funguje, ale to je pre notas. Pokial mas pc, tak nic neprestavuj. Dalej k nastaveniam portom, je to zbytocnost, je jednoduchsie chytit kablik a pri zlej kom. prehodit com1 do com 2, ako to nast. v sw. Cize dos, zmenit atributy vsetkych suborov na nie iba citanie, sw na c a uz sa len preklikat k sw pod dosom a diagnostikovat.
Vím že je to pod DOS. Schválně jsem kvůlu UNISCANu naistaloval na starou mašinu DOS 7.1, které mám regulérně naistalované na HDD a ( zkoušel jsem i přes BOOT disk DOS 6.22 i BOOT disk z WIN98SE ... nejde to nikde. Dokonce nejedou ani všechny Visa 1.83 co mám doma ( snad 3 druhy ) jede mi jen ta, kterou jsem dostal k sadě a to jen víše zmíněným způsobem.
K těm adresám. Ano tak je to nastaveno, jak píšeš, normálně. A je to tak ( zjištěny stejné adresy pomocí PD-Tool mapující adresy zařízení PC ), ale prostě nejedou. Myslel jsem, že je v háji samotný interface, ale jakmile nechám PC detekovat ECU ( stav, kdy mi bliká právě jen jedna linka, no a měly by samo obě ) a přehodím kabely ( COM1 a COM2 ) mezi sebou, začne blikat linka opačná, tzn. prostě je propustný pouze jeden COM, nikoliv oba a SW tak vlastně nedokáže komunikovat s interfejsem. Podle tohoto usuzuju, že by tedy měl být samotný interfejs OK.
Dneska jsem dosmýkal další PC se 2x COM, PII 350Mhz, na ASUS desce, takže očekávám, že by se tam měly dát měnit adresy, pak budu vědět více, kde je chyba. Jinak auto mám FIAT Bravo 1.6 16V, 1997, ŘJ IAW-1F a přes KKL kabel a UNIDIAG nejde ... to mám vyzkoušené
Jsem jediný exot, který má s tímto diagem problém, nebo je vás více ??
Omlouvám se za double post, ale zapoměl zareagovat na Blahojan:
Jak si psal, vše jsem učinil a na všechny soubory jsem aplikoval ve VC "Všechny atributy odstranit", takže jestli tam nějaké "only read" bylo, už není ...
- Pod DOS 7.1 ( VISA 1.83 porty nastaveny na DEFAULT ) mi to při detekci ECU ( DEMO ) vyhodí chybu "Stack overflow" ...
- tak jsem nabootoval z FDD Boot disk Win98SE, bez všeho potřebného, jen ovl. CD-ROM. Samo SW je na HDD C: ... Tak po tomto bootu mi to již žádnou chybu ( opět s DEFAULT nastavením portů ) nevyhodilo, ale chová se opět stejně. Komunikuje zase jen jedna linka ... K-Line ... prohodím-li mezi sebou kabely, komunikuje zas pouze L-Line.
Este som zabudol, ak mas visa verziu napr en, tak nebude fungovat s pl a podobne. Musis to pouzivat s tym sw, ktory si dostal. Ak mas nahodou pl a chces cz, tak musis prehodit naplne v at-cku. Najlepsie je pouzit w98, lebo pod tymto dokazes pouzivat uniscan aj ako kl prevodnik, cize pod dosom uniscan a pod winom kl prevodnik napr. so sw vagcom 304cz. Mal som problem rozbehat uniscan so silnejsim procakom, preto pouzivam 200Mhz. Cize este raz, pokial to mas na pc tak w98, sw na c, zmenit atributy na nie iba citanie |bez fajky vo vlastnostiach |, restart z winu do do dosu a musis fungovat. Netreba ziadne nastavenia portov a ost. veci, pokial je dobre zapojene auto, mas v poriadku hw aj pc, pustas to pod dosom, zmenene atributy, mas spravne com a pouzivas spravny sw!!! tak musi slapat. Exot niesi a potrebujes len poradit a takychto ako ty je dost vela. Inak auto mas zapojene ok? Mas tam 3pin zasuvku, k,l, a gnd, + musis dat od baterky a pokial dobre viem tak brava l linku pre motor nepouziva, cize staci k.
Vyčerpávající. Odjíždím zítra pryč a vracím se až v neděli. Auto je OK. Mám RV97, takže 3PIN K+L +GND a samo napájení na baterce. Kdyý zkouším jen DEMO s adapterem na stole, napájím interafejs přímo z PC vyvedenou +12V žilou z jednoho volného konektrou ( změřeno avometem, je tam +12V, nikoliv +5 nebo +3V ... ). Ty 2PINy o kterých mluvíš jsou od ročníku 1999 a výše ... tuším ( u typu BRAVO/A, MAREA a motorizaci 1.6 16V ) od 1999 by měly jít tyto vozy napojit i na UNIDIAG pomocí KKL kabelu ( třeba z VAG-COM, nepoužívat OBD2 >USB, ale OBD2 > COM - mám doma ) a z WIN XP ... ale to není muj případ, bohužel.
Ještě k te verzi. Já jsem to dostal s ruskou verzí. Azbuce rozumím asi jako čínskému písmu, tzn. zcela vůbec. Všiml jsem si, že tam jsou soubory s koncovkou RUS a ENG ... jediné, co jsem změnil bylo, že jsem u těchto dvou souborů přejmenoval ENG na RUS a tak místo azbuky mám vše v ENG, včetně chybových hlášek. Ale to by problém být neměl, pač tuto změnu jsem udělal až po té, co mi to vyhodilo hlášku v azbuce "Čeká na připojení k ECU" ... takže se zcela puvodní verzí mi to jelo prakticky stejně jako s tou mojí jazykovou "úpravou". Ale jak se mýlím, tak mě oprav.
Jak jsem psal, v něděli, jak bude čas testnu to druhé PC PII 350Mhz .... a uvidíme jestli se někam pohnu.
Zkusím dneska odpoledne, uvidíme. Zatím nevím co si o tom myslet. Obě linky jsou samostatně funkční, ale společně nikoliv. A těžko říci, kde hledat příčinu.... Uvidíme co řekne starší stroj. Jedno vím ale jistě, do Honkongu do posílat nebudu, takže bude-li KO hold jsem prodělal ...
Tak po dnešku moje ambice na rozchození UNISCANu jsou téměř na nule. Odzkoušel jsem vše, co jste/jsi mi poradil a prostě žádná změna. Dokonce jsem odzkoušel 3 zcela různá PC ... bohužel Takže jsem nabyl dojmu, že tento SCAN je k ničemu.
Jediné o co bych ještě chtěl majitele funkčního SCANu požádat je, jak se chová interfejs v režimu DEMO ( jaké diody svítí, popřípadě blikají atd.) a jestli je nutno při výběru DEMO ŘJ míti zapojen 3PIN konektor v automobilu.
Samo vše co píši, jsem já osobně již vyzkoušel se zmíněnými PC a svém voze, bohužel nic nevedlo k žádnému posunu.
Založen: Jan 11, 2009 Příspěvky: 134 Bydliště: vychod slovenska
Zaslal: út říjen 27 2009, 17:58 Předmět:
mne to demo ide ak pripojim napajanie 12v na euroscan, datove nemam pripojene.
ide vyvolat chybove kody, pise tam niekolko chyb, asi to robi to demo.
ide vyvolat aj parametre, a aj test akcnych clenov.
pri pokuse zapnutia akc. clenov hlasi chybu.
esc vrati program o krok spat az na zaciatok.
pri pokuse navolit ine ako demo a pripojeni len napajania pre euroscan ziada pripojit riadiacu jednotku.
nemas nahodou ten tvoj uniscan z madarska?
tam som totiz cital, ze musi byt k tomu akysi kod ktory dodaju po registracii.
Ziadny kod to nepotrebuje, max. tak zadas kod, asi tek na nastavenie comportov v programe, ale inak nic. Na demo kasli chod priamo na volbu vozidla, inak co presne robi, pise sw a tak, zacneme este raz.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.