Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32168 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá listopad 02 2012, 13:01 Předmět:
Natáhnout OBA napájecí kabely k zesíku = nejenom +12V, ale i kostru přímo od baterky, jistit podle potřeby hned u baterky jen kladný přívod. K rádiu natáhnout samostatnou kostru, jeho napájení v případě potřeby oddělit od původního rozvodu relátkem, spínajícím zase přímý přívod od baterie.
Zkontrolovat osciloskopem střídavou složku přímo na baterii, je možný že některá z diod v alternátoru "to má za sebou" a na baterii je zvýšená střídavá složka. Pak by byla nutná oprava alternátoru - i když jak tazatel píše, je to Poloauto GTi a ke všemu v motorovým prostoru je přístup jako k penězům. Nějak jsem nezachytil, odkud tazatel je, ale stálo by za to kontaktovat někoho, kdo se věnuje autoelektronice profesionálně a nechat si nejdřív ze všeho prověřit alternátor - až následně všecko na kostře a v napájení... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32168 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá listopad 02 2012, 16:03 Předmět:
Máš tam jasnou zemní smyčku, budeš muset ukostřit jak zesilovač, tak rádio samostatně přímo na baterku a rozdělit stínění spojovacích kabelů - nebo použít oddělovací trafa. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
EKKAR: děkuji za info. Zkusím tedy ukostřir zesilovač a rádio na baterii. Co myslíš tím rozdělit stínění spojovacích kabelů?
Když ani to nepomůže, co s tím? Kde bych sehnal někoho s tím osciloskopem? Už jsem o tom také četl, ale nevím, na koho se obrátit. Jsem kousek od Příbrami-Dobříš.
Jinak všichni mi radí udělat repasi alternátoru. Bude to dost náročné a nákladné... A ještě jsem dnes přisel na něco. Všechny repro bzučej a pískaj až na jedno-za řidičem-ten jen normálně šumí.... nic v něm nebzučí.
Jinak pokud je to EKKAR opravdu zemní smyčkou jak píšeš, bude na to mít repase alternátoru vliv?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32168 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so listopad 03 2012, 13:38 Předmět:
Danny napsal(a):
...
Jinak pokud je to EKKAR opravdu zemní smyčkou jak píšeš, bude na to mít repase alternátoru vliv?
Pokud je v autě zemní smyčka, repase altíku na ni mít vliv nebude.
Zemní smyčku odstraní co nejpřímější vedení všech vodičů se společným "zemnicím" potenciálem co nejkratší cestou do bodu s nejmenší imprdelancí = ne přes kastli, která má naprosto nedefinovatelný množství kontaktů s absolutně nedefinovatelným celkovým přechodovým odporem, ale použití samostatných vodičů hvězdicovitě spojujících jednotlivý spotřebiče s bodem minimální imprdelance = záporným pólem baterky. Tím pádem se nesmějí spojovat společný vodiče spotřebičů "mezi sebou" třeba přes stínění signálovýho kabelu, protože tím vznikne "příčka" spojující jednotlivý "paprsky" a z toho je smyčka jak Brno. Stínění se musí přerušit, společný potenciál se vyrovnává jen přes ty masivní samostatný spoje přes společný bod na baterce. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Zesilovač je provizorně zatím jen položenej v kufru, napadlo mě co jeho tělo uzemnit?
EKKAR:vyzkoušel jsem zesik a radio připojit na minus pol baterie ale absolutně beze změny. Bzučí a píská dál. Takže už zbývá pouze alternátor nebo špatný výstup z rádia.
Alternátor se ale projevuje pískáním (což mi píská ve vyšších otáčkách) ale v nízkých otáčkách je slyšet dost to bzučení (prskání)-je to asi zapalování. Co s tím? To případně repase alternátoru asi nevyřeší??
Založen: Nov 13, 2008 Příspěvky: 1922 Bydliště: Kladno
Zaslal: so listopad 03 2012, 19:18 Předmět:
Ještě bych vyzkoušel u cinchů (zkraje jenom u jednoho) zapojit pouze "živej" vývod (= na jedný straně odpojit zem). To natažení obou napájecích kabelů platí furt.
P.S. Když zapojíš repráky na reprovýstupy a ne přes zesik, tak to dělá taky?
Repro jsem měl zapojené 5 let z rádia a ničeho jsem si nevšiml. Takže by to nemělo dělat. Cinche jsem zkoušel zasunout jen na živej kolík, ale začalo to bzučet mnohonásobně více.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6616 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: so listopad 03 2012, 20:23 Předmět:
Ten zesilovač asi nebude mít v pořádku vstupy, kmitání či co. Není možné takové spektrum problémů. Já mám v autě dva zesilovače chycené na kostru a ještě vodičem a neruší absolutně nic...
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4259 Bydliště: u HK
Zaslal: ne listopad 04 2012, 10:52 Předmět:
zesilovač je s měničem a má plovoucí zem tak že rušení není moc pravděpodobné jak už jsem psal nejšastěji jsou v rádiu upálené kostry na výstupu signálu a signálová zem se uzavírá přes napájení. vezmi na zkoušku kousek drátu a propoj kostru cinche s kostrou rádia ale pozor pokud to bude jiskřit (ideálně změřit měřákem ) tak je vada v zesilovači.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.