Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18416 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: út prosinec 13 2016, 21:40 Předmět:
H7 V C4 Pikaču odcházely jedna za druhou ať se tam dala H7 za pajsku nebo za dvě kila. Je to plastovým reflektorem, kterej nechladí patici a žárovku jako plecháč. Zkoušel jsem předřadník z odporobýho drátu na kterým zůstávalo 0,8V. Větší úbytek byl už znát na svítivosti. Výsledek byl, že žarovky nevydrží 2-3 měsíce ale půl roku, takže taky žádný nic moc řešení. Ale už se od jara chystám na dodatečný chlazení patice Al chladičem. Vím o lidech, co to mají v autech a žárovky vydrží několik let i bez předřadníku. Zkoušel jsem to zatím jen na stole a chladič snižuje teplotu patice o cca 40 stupňů. Problém je, že potřebný profil už více než rok v Alupě nemají. Je podobný typu 730610, ale je větší a hlavně musí mít 15 mm tlustý základ bez žeber. _________________ Jirka
Založen: Jan 21, 2010 Příspěvky: 565 Bydliště: Cheb
Zaslal: út prosinec 13 2016, 21:50 Předmět:
Na chlazení nejen patice, ale celého reflektoru má vliv i to sklo nebo "sklo" reflektoru. Klasické sklo, i když je v podstatě tepelný izolant, vede teplo a tedy i chladí daleko lépe než plast. Proto ve světlometech se skleněným "sklem" vydrží žárovky podstatně déle, než se "sklem" plastovým. Pochopitelně se to týká situace za jízdy, při stání je to jedno.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6719 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: út prosinec 13 2016, 21:55 Předmět:
Jo, H4 jsou pořád nejlepší. Velké, chladí se...A obě vlákna mohou klidně svítit současně _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18416 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: út prosinec 13 2016, 22:01 Předmět:
TAKJAN napsal(a):
Jo, H4 jsou pořád nejlepší. Velké, chladí se...A obě vlákna mohou klidně svítit současně
Šak v nich není stejnej ekologickej halogenovej sajrajt jako v H7. H7 jsou prý zmrvený už při konstrukci, je v nich náplň, která není tak účinná při "vracení" materiálu zpšt na vlákno jako u H4. A k tomu ještě ty nechladící plastový paraboly. V Pažoutovi 405 jsem běžně svítil oběma vláknama H4 i desítky minut. _________________ Jirka
Založen: Jan 21, 2010 Příspěvky: 565 Bydliště: Cheb
Zaslal: út prosinec 13 2016, 22:02 Předmět:
To je pravda, ale svícením obou vláken současně se dost podstatně snižuje životnost. Naštěstí většinou obě vlákna současně nesvítí.
pro Celeron: S tou náplní je to nějaký blábol. Netuším, proč by výrobce, který vyrábí jak H4, tak H7 (a spoustu dalších) plnil baňky různým "halogenem" už proto, že halových prvků je málo, konkrétně 4, a jejich vlastnosti se podobají (proto také patří do skupiny halových prvků,že?).
Naposledy upravil satam dne út prosinec 13 2016, 22:06, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19815 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út prosinec 13 2016, 22:02 Předmět:
satam napsal(a):
Hm, něco na tom bude. A jak to svítilo? Řekl bych, že svítivost musela být menší, než u klasiky. Nebo se pletu?
Při stejném napětí na baterce (s běžícím motorem bylo na obou kolem 13,8 V) se napětí na žárovce lišila jen asi o 0,2 V, ustálený proud byl téměř shodný (nejistota měření kompenzačním klešťákem s Hallovou sondou 2,5% to nedovolila přesněji stanovit), takže rozdíl nebyl vidět.
Přece jen je na přívodech víc znát úbytek při proudu za studena. Proti odporu svítícího vlákna je však vliv odporu přívodů nepodstatný a přitom samostabilizační nelinearita odporu vlákna ještě trochu funguje.
Měřili jsme to za denního světla, navíc ta auta nemají stejné reflektory, takže luxmetr by byl stejně k ničemu. Ale, protože, jak jsem psal, ve všech těch autech jezdím, řekl bych, že svítí stejně. Pravda, Superby s xenony svítí o něco víc. V zahraničí je to jedno, tam vodorovné značení na silnicích vidím vždycky, ale u nás ty žárovky (bez ohledu na značku auta) jsou často nedostatečné: s xenony čáry vidím, druhý den jedu autem se žárovkami a to značení spíše jen tuším. Ale obávám se, že to není vinou těch světel.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6719 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: st prosinec 14 2016, 9:31 Předmět:
Možná jsem to tu psal. Brácha při výměně "čumáku" na pežotu měl místo čtyřoké masky, kde byla klasika zvlášť dálky/tlumené jen dvouokou, tak zapojil obě vlákna, ale tlumený svítí furt, jasně. Jezdí hodně, i v noci a žárovky drží. Já na to přišel náhodou po letech, ještě se divil proč ne. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18416 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: st prosinec 14 2016, 12:15 Předmět:
satam napsal(a):
pro Celeron: S tou náplní je to nějaký blábol. Netuším, proč by výrobce, který vyrábí jak H4, tak H7 (a spoustu dalších) plnil baňky různým "halogenem" už proto, že halových prvků je málo, konkrétně 4, a jejich vlastnosti se podobají (proto také patří do skupiny halových prvků,že?).
Pokud je to blábol, tak ho vygeneroval technik na zastoupení Osramu, Praha10, poblíž Slávie, kde jsem se příležitostně jednou zastavil. _________________ Jirka
Založen: Jan 21, 2010 Příspěvky: 565 Bydliště: Cheb
Zaslal: st prosinec 14 2016, 15:42 Předmět:
pro Celeron: Na jedné straně máš pravdu, že ty náplně nejsou vždy stejné, na straně druhé jsem zjistil, že "Žádná z užívaných náplní nedokáže přenášet wolfram zpět na ztenčenou část vlákna, což je často tradovaný blud.".
Tím tedy padá Tvůj hlavní argument a pokud ho vygeneroval technik Osramu, měl by si doplnit znalosti a doškolit se.
Myslím, že pes bude zakopaný spíše u výrobců a týká se kvality jejich výroby.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6719 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: st prosinec 14 2016, 18:11 Předmět:
Při svícení dálkovými (H7) jako denní - 30% výkonu běží ty žárovky určitě bez toho halogenového cyklu a jsou normálně čiré, v pohodě a svítí vlastně furt. A že by halogenka na 230 vydržela víc je jenom přání. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3
Strana 3 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.