Založen: Jan 27, 2010 Příspěvky: 383 Bydliště: Opavsko
Zaslal: čt listopad 08 2012, 23:29 Předmět:
Tak to je super.
Jeste dotaz, mam jeste jednu baterku, ktera ma 12V 9Ah, ktera vykazuje ztratu kapacity.
Tato baterie je ale stale udrzovana nabita(no, parkrat se povedlo domrte).
Je mozne pro desulfataci pouzit trafo ze zesilovase na antenu ktere ma 12V 150mA ss? Je mi jasne, ze z neho musim odstranit usmernovac s led kontrolkou.
Diky.
Ja by som to urcite s tym trafom vyskusal , su to "mekke" trafaciky a na tom akumulatore nic neprebije , napr podla tejto schemicky /Nabijecky a nabijeni /
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32224 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá listopad 09 2012, 18:22 Předmět:
Je to ofocené z knížky Nabíječe a nabíjení, napsali ing. Arendáš & ing. Ručka, vyšlo poprvé kdysi v 80. letech v SNTL, pozdější vydání pak v BENu - najdeš to ve stejné rubrice jako tu Malinovu publikaci, kterou jsem Ti linkoval ve vlákně o regulaci tyristorem. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6024 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: út listopad 13 2012, 18:46 Předmět:
Grafiaus, tú žiarovku by som dal paralelne k dióde, nie ako záťaž. Dôvodom je js. sýtenie trafa, už sa tu o tom písalo. A použiť silnejšie trafo, pretože s týmto to bude na veľmi dlho.
Ak kecám, niekto ma opraví.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6024 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: st listopad 14 2012, 19:34 Předmět:
S dovolením, ja sem ešte vstúpim. Moju verziu desulfátora som ešte neskúšal a prehodnocujem jeho riešenie. Predstavujem si to tak, že by bol pripojený k autu ako samozrejmosť hneď po jeho odstavení v garáži (rodinný dom) a ponechaný do ďalšej jazdy, podotýkam BEZÚDRŽBOVO. Čiže asi použijem TL431 (leží mi medzi súčiastkami) a neviem, ako ďalej. Napadá mi relétkom skratovať diódu a obmedziť prúd. Po poklese napätia SKO rozopne relé a pokračuje nabíjanie. Správne, alebo bude lepšie desulfátor odpojiť a aku nechať vybíjať na žiarovke, alebo ako? Prosím solution. Dík
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: st listopad 21 2012, 14:28 Předmět:
To zapojení z obrázku 34 nelze běžně realizovat, taková síťová zásuvka totiž neexistuje. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Čiže asi použijem TL431 (leží mi medzi súčiastkami) a neviem, ako ďalej.
tu je tiez spomenuta jednoducha nabijacka , myslim ta druha verzia , jednoduchsia , ak by sa navinulo trafo bez "prebijania".. , resp ak s vyssim napetim , tak na vystup tu tvoju TL431 a pri poklese zopne rele , tomu Tr2 prerusit na chvilu napajanie a nabijanie moze pokracovat opet dalej , po nabiti je tam aj vybijaci proces , tak mas istotu , ze to bude cyklovat , osobne si vsak myslim , ze nejaku 60Ah tak skoro 60mA nevybije , a ked naozaj bezudrzbove , tak nie je co riesit , navinut trafo tak aby si mal za diodou 14.4V , len jednocestne usmernych a do serie ziarovku , /urcite na kontrolu vyst.nap. by som pouzil osciloskop/ , aby ti obmedzila pripadny vyssi nabijaci prud alebo skrat ,
http://svetelektro.com/Forum/opet-nabijacka-t28136.html
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6165 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: so listopad 24 2012, 10:33 Předmět:
Grafiaus napsal(a):
...a ked naozaj bezudrzbove , tak nie je co riesit , navinut trafo tak aby si mal za diodou 14.4V...
Za prvé je 14,4 V pro dlouhodobý bezúdržbový provoz moc. 13,8 V je správná hodnota.
A za druhé, to by fungovalo, kdyby napětí v síti necouralo. Courání 230 ± 10% ti dá rozpětí 12,4 ... 15,2 V, a to je sakra špatně pro bezúdržbové, bezdohledové řešení na léta.
spominal v garazi pre auto , bez udrzbovo , predpokladal som ze klasicky aku akumulator , nie bezudrzbove , ze mu ide len o dobijenie v pripade statia .. ked bude aku nabity , v serii ziarovka , urcite ho neprebije ..
tak asi najlepsie , mekke trafo a davat do toho cez diodu tych 80mA ..
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.