Tak potvrzuji. S modrou 3mm led to funguje. Díky všem, kteří byli ochotni pomoci. Pokud by někdo měl zájem poskytnu soubory eagle pro případnou výrobu.
Založen: Nov 07, 2005 Příspěvky: 1531 Bydliště: Studénka
Zaslal: pá listopad 23 2018, 16:06 Předmět:
V 12/2015 jsem zde dal schéma svého řešení akustické signalizace nerozsvícených světel, které spustí alarm 7 sec po zapnutí zapalování (čas je samozřejmě nastavitelný). Pro dodatečnou montáž do starších aut preferuji vyrobit modul s akustickou signalizaci před automatickým rozsvícením světel. Tím se neodnaučím "reflexu" rozsvítit světla, když sednu do jiného auta, které nemá automatiku ani signalizaci. No a když reflex selže, tak mne akustický signál varuje. Řešní jsem v první verzi používal u Fabie, a nyní mám vylepšenou verzi v Dusteru.
Výhody mého řešení:
- Lze jej vyrobit ze součástek v šupleti (snad až na sirénku).
- Vůbec se nezasahuje do schématu zapojení vozidla.
- Lze jej namontovat na libovolné vozidlo, kde jsou přístupné pojistky pro žárovky tlumeného a dálkového světla a libovolnou pojistku, která je pod napětím až při zapnutí klíčku zapalování.
Zde je odkaz:
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=72881&highlight=
Ještě několik poznámek k postupnému vývoji zapojení:
- První verze pro Fabii byl napojena jen na obrysová světla, která svítí vždy současně s reflektorem. To neslo riziko jízdy jen s obrysovými světly.
- Druhá verze již byla napojena dvěma kablíky na dálková i tlumená světla.
- Později při realizacích pro několik kamarádů se ukázalo, že některé sirénky slabě pískají i při zbytkovém napětí neúplně uzavřeného kolektoru spínacího tranzistoru (slabý pískot slyšeli obvykle muzikanti). Proto se přidal jeden tranzistor, který spínač 100% uzavře.
- Když jsem zastavil, manželka vystoupila pravými dveřmi a já vypnul motor a čekal v autě bez otevření svých dveří, tak se mi stalo, že jsem reflektory nevypnul. Proto jsem přidal dvě diody D7 a D8, aby sirénka houkala, když vlastní blbostí svítím se stopnutým motorem. U Dustera to má další výhodu, protože jeho vlastní signalizace nezhasnutých světel při otevření dveří řidiče vydá jen 4 slabá pípnutí, která lze na rušném místě přeslechnout.
- Na obvod jsem později doplnil i vypínač sirénky pro případ, že dávám auto do servisu k předepsané prohlídce, aby to mechanikovi nepípalo při práci.
- Poslední doplněný "bastl" se týkal ruční brzdy. Duster nemá signalizaci, že nemám na 100% odbrzděno. Přidaný maximálně zjednodušený obvod asi po 1 minutě spustí s narůstající hlasitosti také pípání. Pokud pípání spustí i při čekání na červenou (např. při kyvadlovém projíždění nějaké uzavírky se světly), stačí odbrzdit a zabrzdit. Pokud mám při čekání stopnutý motor a zabrzděno, spustí se pípání od ruční brzdy ihned po zapnutí zapalování.
Moje zapojení považuji jen za inspiraci k zde zveřejněným jiným, většinou složitějším zapojením.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6616 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: po březen 04 2019, 11:24 Předmět:
Chlapy, mně to zdá moc složitý. U feldy a teď opla jsem dal relé s víc kontakty, sepnuly vše (park, potkávačky), spínal to tranzistor s zenerkou v bázi od kontrolky dobíjení. To se vešlo do relé. Nastartuju-svítí. Na přání s vypínačem na odstavení.
Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3330 Bydliště: Brno
Zaslal: po březen 04 2019, 21:07 Předmět:
Mám od loňska z ebay zakoupený modul pro automatické rozsvícení potkávácích světel. Neměl jsem denní a tak mě to netížilo. Denní světla už na autě jsou, malá předpříprava už na autě byla, stačilo do jedné svorkovnice přidat piny a na to napojit světla. To bylo vcelku jednoduché. Má cesta je většinou tunelem a tak bych to chtěl dotáhnout do finále. K modulu nemám dokumentaci, stáhl jsem si ji a bezpečně uložil nevím kam. Kontaktoval jsem prodejce jestli náhodou. Ale co si pamatuji tak jedním trimrem se nastavuje citlivost a druhým čas kdy po osvětlení čidla nechá svítit potkávací. Na stole modul funguje.
Instalace je do auta Renault Laguna II 2003D. Nápad jsem měl pichnout to k přepínači světla na páčce u volantu. Ale nevím kam přesně. Nebráním se i jiné variantě. Pokud by to někdo uměl a byl z Brna nebo okolí tak za montáž rád zaplatím. Děkuji za pomoc.
Edit : sdružený přepínač má part number 7701048913
Podle mého skromného odhadu ten přepínač sepne relé čí jiný spínací prvek, silová část spínače bude někde jinde a na něčem jiném. Tak by mohlo možná stačit sepnout patřičný kontakt na sdruženém přepínači kontaktem relé z mého automatu.
A co když zapnu dálková světla ? tady asi bude problém protože se rozpojí kontakt potkávacích světel ale když to bude spojeno přes relé toho automatu, je tma, tak budou potkávací světla svítit taky. Nenapadá mě jak to ošetřit kromě manuálního vypnutí mého automatu, a to je blbé. Možná další relé co na základě napětí z přepnutí na dálkové světla vypne můj automat.
Jestli se nebudete zlobit,vložím dotaz sem.
Mám vůz Octavia 1.9TDi 1997.
Mám problém s přepínačem světel.
Předešlý majitel,namontoval relé pro automatické rozsvěcení světel.
Při fázi 0,svítí podsvícení přepínacího knoflíku(pouze knoflíku) a rádia.Při přepnutí na fázi 1,pohasne podsvícení knoflíku,rožnou se na přístrojovce dva displeje,rozsvítí se podsvícení ovládačů topení.Při přepnutí na fázi 2,je vše stejné jako u fáze 1.U všech 3 fází svítí po otevření kastlík.Jinak veškeré nepopsané podsvícení ovládání ve voze nesvítí.Mám na přepínači světel,ještě tlačítko,kterým se ovládá jas podsvícení(nevím zda je tento přepínač originál).
Nikde sem nenašel schéma zapojení tohoto přepínače.
Když sem měl přepínač rozdělaný a zapojený,tak při přepnutí do fáze 2,kdy se má rozsvítit i podsvícení přístrojů,tak se ale fest přehřívá ten procesor na základovce přepínače,a jsou vyhřáté některé kontakty.
Nevím si rady,a proto se obracím na vás.
Děkuji za dobré rady.
Promiňte, že se Vám do toho seru, ale je to o tomtéž.
V těch Felinách, co to měly už z výroby pro vývoz do zemí, kde to bylo povinný, obsahuje instalace vysoké relé se 7 vývody označené AEV0344. Není ale umístěné na pojistkovce, tam se s ním původně nepočítalo. Na pojistkovce je sice jedno vysoké relé, ale označené úplně jinak a myslím, že je to cyklovač stěračů.
Sedmivývodové relé AEV0344 z PALu Kroměříž je přikurtované v palubce ke kabelovému svazku, co vede ke spínačům světel.
Pokud si to relé jako ND koupíte, tak podle návodu se dá nainstalovat i svépomocí, pokud tedy víte, jak bez poškození rozebrat potřebnou část palubky.
Dokonce lze přehozením jednoho ze spínačů světel /levého/ za typ s více kontakty dosáhnout toho, že jdou oboje světla /parkovačky i tlumený/, nebo každý zvlášť vypnout i při běžícím motoru, normálně i zapnout se stojícím motorem a pískátko zapomenutých světel zůstává naštěstí ve funkci.
Dá se to podle automechoše udělat z vrakovišťového spínače pro nouzové blinkry, kde je potřebný počet kontaktů a jen se přehodí ten hmatník se symbolem a žárovka za zelenou.
Přiznám se, že tu úpravu jsem nedělal já, ale automechoš a to relé jsem jenom viděl. Vysoká krabička, bílý potisk, 1 velmi tenký fastonový nůž a zbytek různě rozmístěný i široký. Něco drátů vede do kabelové formy, něco málo ke spínačům.
Donedávna to perfektně fungovalo a teď už jen občas
Čeká mě tedy pěkně otravné rozebírání palubky...
Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3330 Bydliště: Brno
Zaslal: út březen 19 2019, 20:12 Předmět:
Pro laborování jsem zakoupil přepínač a zjistil že piny označené kroužkem se spoji při spuštění světel. Fajn je že i při přepnutí na dálková světla zůstávají tyto piny sepnuty. Ten soumrakový spínač nehodlám vypínat, spotřeba nula, nula nic a snad jen relé je mírně vlažné, takže tyto piny budou přes soumrak. spínač-relátkem spojeny. A byla by to komplikace pokud by při přepnutí na dálková světla došlo v originále k rozpojení těch pinů.
Jako další problém mě napadl start vozidla v noci. Po zasunutí start. karty do čtečky se rozsvítí světla díky soumrak. spínači protože je tma. Při startu se světla vypnou a po nastartování opět zapnou protože soumrak. spínač..... Při startu tak funguje i autozapalovač, zapne, vypne a zas se zapne. Tohle překlopení by žárovkám nesvědčilo takže do napájení spínače dam další spínač se zpožděním kde nastavím sepnutí na 4 sekundy a přes tento zpožďovač bude soumrak. spínač napájen.
Přes noc stejně světla zapnu normálně. Co kdyby se pokazil ten soumrak spínač a v momentě zhasla světla na autě při rychlosti třeba 100km/h. Přes den v tunelu když by to zablblo tam světla pustím manualně. V tunelu není tma.
Ten přepínač světel se používal na několika jiných autech koncernu Renault takže tento návod může být přínosem i pro další zájemce této značky.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.