Hlavne, ze ty jediny vzdy vsetko chapes a uvadzas veci na "spravnu" mieru Asi si este nikdy nepocul o pridavnom stredovom pohone, vsak? Vykon 250W pre elektricky motor a max. 25km/h plati pre vsetky e-bike, nielen s motorom v naboji Co je ale v tomto pripade dolezite, je to, ze Stasek ma pravdu, Samarit sa za kazdu cenu snazi obhajit svoj nespravny nazor a ty zase iba rypes a robis zo seba dementa
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32338 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne červen 10 2018, 18:09 Předmět:
Nevím, kdo je tady dement, když i přímo na tom obrázku od samarita je hned na 1. řádku napsáno "Nejdůležitější body vyhlášky vztahující se k motorovým nástavbám osazeným spalovacím motorem" - to jen tys do toho zas zamontoval nějaký elmotory - a je úplně jeno, jestli jsou osový, středový nebo nábojový. Prostě jseš OT a ještě blbě žvaníš a vulgárně nadáváš lidem.
S tebou jsem skončil, víc na tvoje provokace odpovídat nebudu, ale budu je přímo psát do bonz-vlákna. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32338 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne červen 10 2018, 18:34 Předmět:
PeteBurns napsal(a):
Darmo sa snazis, nezmysly neobkecas, bonzaku
Bonzovat se nemá, ale hlásit se to musí ... Máš Smolíčka. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jun 21, 2008 Příspěvky: 8915 Bydliště: Valachy
Zaslal: ne červen 10 2018, 18:44 Předmět:
PeteBurns napsal(a):
... Vykon 250W pre elektricky motor a max. 25km/h plati pre vsetky e-bike, nielen s motorom v naboji ...
Loni v létě jsem při houbaření potkal na lesní cestě jednoho svého známého jak jel na elektrokole.
Dali jsme se do řeči a "vypadlo z něj", že onen e-MTB má údajně e-motor o výkonu 750W (jen nwm, jestli jmenovitý, anebo jen špičkový). Kolo mělo stát přes 36kKč.
Měl ho teprve chvíli a jel ho prý otestovat právě po lesních cestách. Potkali jsme se už poměrně dost vysoko - já houbařil samosebou v dost prudké části lesa - on to bral lesní cestou, která se šplhala po serpentinách. Měl namířeno ještě podstatně výš. Přitom mně kolo nepřipadalo jako specielně "crossové" - vypadalo obyčejně, jako každé silniční.
I v tomto článku se píše o "násobně vyšších výkonech":
citace:
...
Tento bod si někteří výrobci neuměli dlouho přeložit správně, a tak se potichu chodilo okolo horké kaše. Nové systémy středových i nábojových pohonů, které deklarují jmenovitý výkon 250 wattů - například Bosch Performance CX nebo Yamaha PW-X, jsou reálně i násobně výkonnější. Je to logické, jedná se o pohony takřka výhradně pro elektrická horská kola a s 250 watty si moc radosti v 18stupňovém stoupání neužijete.
...
_________________ Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali
To je znama vec, ze bezne vykony su 500W aj viac Ale seriozni predajcovia zaroven uvedu, ze taky bicykel nesplna zakonom stanovene podmienky pre pozemnu komunikaciu, zato do lesa bez problemov
Tak se nám to tu zvrhlo někam úplně jinam. Chrěl jsem znát zkušenosti a rady na kolo s tím namontovaným KITem a nakonec se tu hádáme o legislativu, která u nás včetně orgánů, soudců a politiků nestojí za nic. Asi jsme se měli po revoluci stát novou spolkovou zemí Německa a bylo by to všechno vyřešeno!
Ten můj obrázek je výsek z toho pamfletu pardubické PČR.
..ale prosím k věci, kdy jsem napsal(a):
V pokračování a reakci na můj úvodní post jsem už teď docela spokojenej, jen to startování bych potřeboval snadnější (něco jako na své pile Stihl = zavřu vzduch, zatáhnu, blafne, otevřu vzduch, zatáhnu a frčí). Proč to nejde tady také tak? Měnil jsem svíčky, dumal nad karburátorem a nic jsem nevymyslel. I když je v plováková komora plná benzinu, tak se hned po prvním startu (rozjedu se a pustím spojku) benzin do válce nedostane v dostatečném množství (nebo vůbec). Když jsem zkusil vyndat svíčku a vstříknout benzín rovnou na píst, tak to pak čaplo hned. Ta "fixirka" v karburátoru je prostě slabá. Chtělo by to nějaký fígl, aby se (jan při startu) dostalo dostatečné množství benzínu do válce.
Neporadil by někdo, jak usnadnit to startování? Abych s tím nemusel běhat jako trotl po dvoře pro obveselení sousedů? Asi nějak před startem vstříknout benzín do válce? Myslím, že v karburátoru nedojde tou slabou tryskou k dostatečnému nasátí benzínu do studeného válce.
Naposledy upravil samarit dne po červen 11 2018, 6:50, celkově upraveno 1 krát.
Co jsem se díval na nějaký čínský kit s 90 ccm, je tam dekompresor na páčku, motor se jinak blbě našlapává. Nevím jaká je konstrukce toho tvého karburátoru, membránové u pil mají extra zavíranou vzduchovou klapku pro bohatou směs na start, dvoutakty ve fichtlech měly extra táhlo na sytič. Tou "fixírkou" myslíš volnoběžnou trysku?
Tou fixírkou myslím proud vzduchu procházející nad tryskou ponořenou do benzínu v plovákové komoře proudící do válce. Nšco jako tady https://www.motorkari.cz/upload/images/clanky/2006-02/3479/9147.jpg
Ten obrázek "Teorie karburátoru" znázorňuje složitější karburátor. Já tam nemám "vzdušník" u plovákové komory, ani žádnou viditelnou díru pro "atmosférický tlak" v té komoře. Snad tam jde kolem "cucáku" tj. to co hýbá plovákem dolů.
Edit 15:45
Ještě jsem našel schema karburatoru. Co znamenají ty poziční čísla nevím. Musím ještě v reálu zjistit co jsou a co znamenají poz.č. 37 AŽ 44.
Edit 16:05
Už vím, poz.č. 41 je dírka z plovákové komory do prostoru filtru vzduchu - to je ta dírka pro "atmosférický tlak". Nic jiného tam není, jen takové šoupě pro uzavření otvoru pro vzduch, ve kterém je malé díra pro menší sání vzduchu.
karbec.jpg
Komentář:
Tady je schéma toho karburátoru. Co znamenají ty poziční čísla nevím. Musím ještě v reálu zjistit co jsou a co znamenají poz.č. 37 AŽ 44.
No asi si s tím startováním nepomohu. Výrobce a distributor asi dobře o tomto problému ví, proto asi nabízí jako doplněk tahový startér. Ten by mi ale překážel šlapkám při šlapání.
Ještě mě něco napadlo. V pile Stihl je pro snadnější startování dekompresní ventil. I když jsem ho nikdy nepoužil, je to jistě dobrá pomůcka, protože se eliminuje komprese nad pístem, ale sání pod pístem zůstane. Tím se nemusí tahat za startovací lanko takovou silou. Tak by možná pomohlo osadit do hlavy válce nějaký dekompresní ventil. Pak bych možná nemusel běhat po dvoře a startovat rozběhem a puštěním spojky, ale stačilo by nedzvednout zadní kolo a šlápnout (místo tahání za lanko startéru u té pily). Dekompresní ventil se asi sám zavře po nastartování motoru. Znamenalo by to najít správné místo v hlavě, vyvrtat a udělat závit? Mám to risknout? Asi by to chtělo jinou hlavu
...
Kromě zastavování motoru jsme ventil používali i v případě, kdy jsme moped “rozšlapávali”, tj. startovali motor při zařazeném rychlostním stupni, který propojil šlapky nejenom s motorem, ale i prostřednictvím řetězu se zadním kolem. Tehdy, v počáteční fázi rozjezdu, dekompresní ventil umožňoval použít menší sílu šlapání. V momentě, kdy se moped rozjel dostatečně rychle a bylo lze počítat s jeho setrvačnou silou, jsme dekompresní ventil uzavřeli a pokud bylo vše v pořádku, motor naskočil.
_________________ Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.