ale no .. , videl som "dobijacky" , s 2VA trafacikom , co sa davaju na tie tlacitka s jednou diodkou a zime stale pripojene , nic nesumelo , a mal istotu ze v mraze nastartuje , ked da do serii este ziarovku , .. niekedy je vela teorie okolo akumulatorov , ale ked pride jej cas , uz je ani svety nepomoze a v zime urcite , naco je dobre rano s teplym akumulatorom nastartovat , ked po par hodin na parkovisku v mraze uz nepretoci ?..
a ked tu bola spominana ta TL431..
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6024 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: so listopad 24 2012, 23:20 Předmět:
Od utorka ťahám dvanástky + dnes 8-ka... Až teraz sa trochu "hrám". Pre upresnenie, ide o Renault Megane Scenic, aku je pod sedadlom spolujazdca, blbý prístup, preto tá bezúdržbovosť. Inak ide o klasický "mokrý" akumulátor. Myslel som si, že to "cvičenie" by mu čiastočne vracalo kondíciu. Takže tak.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6024 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: st prosinec 19 2012, 22:59 Předmět:
Je lepšie aku permanentne udržiavať na tých cca 14V, alebo potrebuje i oddych?
Pri permanentnej "vyváženej" (aby nedošlo k prebitiu) desulfatácii nehrozí zvýšená korózia článkov?
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4513 Bydliště: Košice
Zaslal: čt prosinec 20 2012, 10:13 Předmět:
Riesis hluposti, pozri auto stoji uz 6 rokov vonku a baterka stale startuje, dolezite je pravidelne pouzivanie, poznal som takeho co jazdil obcas baterku na zimu bral domou lebo garaz nebola vykurovana nabijal ju , a vydrzala 2-3 roky tak ze to netreba prehanat s udrzbou.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6024 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: čt prosinec 20 2012, 11:09 Předmět:
Baterka má už 2-3 roky, auto je nafťák (Scenic), jazdí sa ním tak 2-3 krát v týždni, na krátke vzdialenosti (prímestská dedina - do mesta a späť) a jedna jazda sú tak 2-3-4 opätovné štartovania. Ráno v garáži ho naštartovať je problém. Chytá až na niekoľký pokus. V mojom aute som aku udržoval na 13,8V a pripadá mi, že zlenivel. Tak či to môže byť pravda, alebo sa mi to len zdá.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32224 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt prosinec 20 2012, 12:12 Předmět:
Duvsan napsal(a):
... auto je nafťák (Scenic), ...Ráno v garáži ho naštartovať je problém. Chytá až na niekoľký pokus. ...
Je potřeba mít všecko NA MOTORU v naprostým pořádku - jestli je to dehet = ropák, musí mít v pořádku žhavení i řízení jak bodu předvstřiku, tak množství vstřiku. To vyřeš jako první a až pak řeš baterku - ta může bejt sebelepší, ale jak nebude naprosto OK motor, nebude to startovat na "drc" nikdy. Až budeš mít v pořádku správnou dodávku paliva, řízení přípravy směsi a řízení žhavení, nebudeš potřebovat řešit udržování baterky na napětí při 2-3 jízdách týdně. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34213 Bydliště: Bratislava
Zaslal: čt prosinec 20 2012, 15:06 Předmět:
Presne tak, ak starter toci, tak je bateria dobra. Ak je napriek tomu problem motor nastartovat, treba to vyriesit. Potom nebudes musiet zbytocne na 4-krat startovat a nicit bateriu a riesit jej dobijanie.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6024 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: čt prosinec 20 2012, 22:53 Předmět:
Hoši, žhaviace sviečky sú vymenené, rozvody tiež. Tohto roku na jeseň bol na STK. Je problém s pumpou, pred štartom je potrebné ručne napumpovať. Po prvom štarte už chytá bez problému. Keď sa aku. podarilo prebiť (už som spomínal), ráno chytil "na šup". Súdim, že má nízku kapacitu. Desulfovať nepretržite sa bojím kvôli tej korózii kladnej elektródy. Urobil som aspoň udržovač 13,9V. Len neviem, či ho nechávať pripojený v garáži nepretržite, alebo tým napácham ešte viac škody.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32224 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt prosinec 20 2012, 23:08 Předmět:
Duvsan napsal(a):
... Je problém s pumpou, pred štartom je potrebné ručne napumpovať. Po prvom štarte už chytá bez problému...
Buď je v háji pumpa, nebo to může dělat přicpanej palivovej filtr, případně je v háji zpětnej ventil u podávacího čerpadla v nádrži a při odstavení "padá" nafta zpátky do nádrže - což dělat nemá, u čerpadla je zpětnej ventil, kterej má palivo obecně (bez ohledu na to jestli naftu nebo benzín) udržet v potrubí k motoru, takže dosažení provozního tlaku paliva má trvat sekundu-dvě. Nesváděj na baterku co není její vina, ale je za tím někdo, kdo oj*ebává údržbu, i když ví že NĚCO NENÍ V RICHTIKU A BATERKA TO NENÍ. Kdyby to bylo baterkou, byly by problémy s každým studeným startem, nejenom s tím prvním po odstavení přes noc nebo delším... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6024 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: pá prosinec 21 2012, 1:40 Předmět:
Už som písal, po prebití ráno chytil krásne a i zvuk malo to štartovanie iný. Bežne po dvoj-trojdňovej odstávke pri štartovaní "huhle" a ledva naštartuje. Že nafta späť cedí, to nie je v poriadku. Ale ten aku tiež nie. Otázka je len, či môže byť trvale na 13,9V, alebo radšej nie.
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: pá prosinec 21 2012, 7:15 Předmět:
Duvsan, meral si hodnotu stáleho odberu pri odstavenom aute? Podľa tvojho popisu sa môže jednať o nadmerný odber niektorého zariadenia v stand-by režime. (alarm, centrál, rádio, hodiny, prinajhoršom palubný počítač). Takých pár sto miliampér stáleho odberu môže mať práve takéto dôsledky, ako popisuješ. _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.