Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9062 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: út září 06 2022, 22:16 Předmět: Jak dlouho vydrží auto jet "na baterku"?
Myslím když nebude fungovat dobíjení. Dnes se mi stalo, že po nastartování (na první brnknutí, jako obvykle) jsem ujel cca 30 km a auto začalo bláznit, na baterce cca 7,5 V. Přitom baterka má cca 1,5 roku a během posledních pár dní jsem najezdil přes 700 km, většinou mimo město, tak by určitě neměla být nedobitá. Všiml jsem si ale dnes podivnýho zvuku, takový svištění, jakoby od turba. Výška "tónu" závisela jen na otáčkách motoru, ne rychlosti auta. Při rychlostech nad 50 to přeřval motor a slyšet to už nebylo. Z motoru pak možná bylo cítit po spálené gumě, ale to je jen můj dohad!
Dík
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18173 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: út září 06 2022, 22:22 Předmět:
Zapoměls napsat jaký auto a jakej motor. Takovej ropnej Pažout 405 kromě startu nepotřeboval baterku vůbec. A pokud baterka byla a prasknul řemen k alternátoru při cestě z Bydžova do Jeseníku tak to odjelo cca 300 km naprosto bez problému. Ale v tý době se ještě přes den nesvítilo. _________________ Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Naposledy upravil Celeron dne út září 06 2022, 22:26, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6668 Bydliště: Praha
Zaslal: út září 06 2022, 22:22 Předmět:
Přeci záleží, jakou má to které auto spotřebu elektřiny pro svůj provoz. Prastarým karburátorovým autem toho ujedeš hodně, moderním málo. Moderní auto má trvalý odběr v desítkách ampér, jen to fikne. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7883 Bydliště: Brno
Zaslal: út září 06 2022, 22:36 Předmět:
Tohle jsem nikdy neměl "na stole", ale zkus vizuálně zkontrolovat "klíňák" (v dnešní době plochý drážkovaný řemen, který jde od klikovky na alternátor, kompresor klimy apod.).
Jeho degradace se projeví nejčastěii právě tím, že nedobíjíš, smrdíš, posloucháš zvuky.
Bych si našel cestu (ty kolečka ještě máš?), ale hola, hola, nemocnice volá _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6668 Bydliště: Praha
Zaslal: út září 06 2022, 22:50 Předmět:
Tak tak, buď tě opustil přímo řemen, nebo v horším případě cokoli z poháněných prvků, když se něco přidře, řemen to neutáhne a spálí se. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18173 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: út září 06 2022, 22:57 Předmět:
Mě u toho Pažouta neprdnul řemen ale odešla řemenice. Už nevím, jestli na klice nebo na altíku byl mezi střední a obvodovou částí řemenice navulkanizovanej asi 5 mm tlustej tlumící mezikroužek. Ten se rozblemcal a začalo se to protáčet. Doma jsem do tý mezery namlátil po 120 st tři M5 šrouby aby se to vystředilo a smrknul to na šesti místech trafem. Jezdilo to pak ještě spoustu let. _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32302 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st září 07 2022, 1:41 Předmět:
Okamžitá hodnota dojezdu je podíl okamžitý zbejvající využitelný kapacity v baterce a skutečnýho odběru auta. Zbejvající % nabití závisí od toho, jestli je v autě normální trvalý dobíjení, nebo ychtylligentní moderní "battery managorment", kterej nechává baterku nenabuzením altíku vybít až někam k 25% kapacity a teprve potom nabudí altík a začne dobíjet - pokud se dobíjení mechanicky vyvoslí zrovna v momentě minimálního náboje v baterce, dělá okamžitá zásoba dojezdu doslova jen kilometry, pak podpětí vyřadí ŘJ všeho možnýho. Starší auta tak mají výhodu nejenom menšího okamžitýho odběru, ale trvale co nejvyšší dosažitelný zbytkový kapacity v baterce, kterou trvalý dobíjení drží pořád na dosažitelným maximu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 01, 2016 Příspěvky: 991 Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi
Zaslal: st září 07 2022, 5:32 Předmět:
Co jsem měřil klešťákem na mé nebožce Multiple CNG (tedy zážehový motor) -
Zapalování cca 10A,
světla dalších 10A,
ventilátor naplno 15A,
ventilátor chlazení nevím, ale na starém Espace to bylo skoro 20A.
Po dosazení kapacity akumulátoru ti vyjde orientační doba dojezdu. Já jsem s vadným altíkem bez problémů odjel Budějovice - Praha a zřejmě bych je ještě dál, stále šlo nastartovat. Jaké odběry má TDCi neporadím. Ale na kontrolku nedobíjení v dnešním autě se už zřejmě nedá spolehnout - na té Multiple (r.v. 1999) se mi na dálnici po vyřazení ta kontrolka rozsvítila. Po zkušenostech z jiných aut, kde je na jednom klíňáku s altíkem i vodní pumpa jsem radši vypnul motor abych nevařil. Když jsem doplachtil na vhodné místo a klíňák zkontroloval, už jsem nenastartoval - baterka se evidentně nedobíjela již hodiny před tím.
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9062 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: st září 07 2022, 9:09 Předmět:
No tak mi volali ze servisu, prý vadnej alternátor a zničil i baterku. Já jsem mimo Brno, potřeboval jsem na pár dní odjet, takže mě odtahovka odtáhla do servisu, já vzal jiný auto a jel jsem. Sám se na nic nepodívám, nezbývá, než jim věřit.
Na kontrolku dobíjení se spolíhat nedá, rozsvítila se tak minutu před smrtí, možná míň. Ty novější auta jsou fakt k nasrání. Řídicí soft psal snad , každej by navrhl lepší s ošetřením chybových stavů.
Dík všem za rady.
Založen: Aug 10, 2007 Příspěvky: 669 Bydliště: 3 km od Humenného
Zaslal: st září 07 2022, 17:19 Předmět:
Podelím sa o svoju skúsenosť spred 5 mesiacov. Za jazdy sa rozsvietilo dobíjanie, povypínal som svetlá, ventilátor, bežalo iba zapaľovanie aby som tých 100km ešte došiel domov (inak celú cestu solídne pršalo a bolo to ešte na diaľnici). Kúpil a vymenil som "regler". Po výmene v piatok sa cez víkend stihla vybiť batéria tiež niekde k 7-8V, na čo som prišiel náhodou v nedeľu dopoludnia a batériu stihol dobiť nabíjačkou. Trvale z batérie tiekol prúd do alternátora málo cez 3A, čo batériu v priebehu 2 dní vybilo. Vymenil som regler za iný, dobíjanie síce "nejako" fungovalo, ale nezhasínala kontrolka.
Napokon po detailnej obhliadke alternátora som zistil na niekoľkých miestach prežraný vodič statorového vinutia tak, že sa na dĺžke cca 5mm rozsypal na prach, zostala tam len vrstva laku (vinuté odhadom 1,5mm²). Taktiež 2 diódy v mostíku mali vývod z vodiča zožraný do tvaru ihly.
Založen: Jul 23, 2021 Příspěvky: 16 Bydliště: Brno /UH
Zaslal: čt září 08 2022, 14:40 Předmět:
Přesně tak, velmi pravděpodobně se jen vybila a ted jim nejde nabít (většina moderních chytrých nabíječek nedokáže začít nabíjet baterku, když se hluboce vybije), takže když si člověk umí poradit, tak ji nejspíš zachrání.
Jsem z Brna, tak případně můžu pomoci
Ale je mi divné, že byl cítit smrad gumy (jakoby prokluzoval řemen), aby chytráci nakonec nepřišli na to, že nový altík taky nedobíjí...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.