snažím se vyladit LPG na autě, které už jsem koupil i s přestavbou a když to tam je, rád bych, aby to fungovalo. Zástavba vypadá udělaná pěkně, ale při standardní kalibraci - najetí benzínové a lpg mapy zkušební jízdou v rozsahu kolem 2500 otáček - se to nakalibruje samo tak, že oproti benzínovým korekcím, které najedu za pár minut po resetu ECU na cca 10% max u každé hlavy (je to V8 ), tak při přepnutí na LPG korekce vylezou ja jedné hlavě ke 12% a na druhé až třeba k 16%. Přikládám ten rozdíl k různě dlouhému vedení LPG k oběma hlavám. Filtry jsou nové, všechno by mělo být v pořádku. Chyby to žádné nehlásí.
V přiručce jsem se dočetl a v uživatelském rozhraní vidím možnosti, že je možné kromě standardní rychlé kalibrace udělat i precizní kalibraci s korekcemi v různých specifických režimech a docílit tak lepšího řízení směsi zejména srovnání obou hlav motoru na stejno a dorovnáním těch lpg korekcí na benzínové, aby mi LPG nelikvidovalo nastavení pro benzín při přepnutí zpět, prostě aby to obojí mělo stejné korekce 10% +-.
Nikde jsem k tomu kromě oficiální přiručky, kde toho moc není, nenašel návod nebo podrobnější dokumentaci, jak má ladicí proces probíhat. Možná je to střežené know how, nevím, ale chtěl bych se to naučit a pohrát si s tím.
Moje představa je, že bych měl při zkušební jízdě logovat podrobně lambda faktor, který mi dá zpětnou vazbu o složení směsi včetně aktuálních korekcí a z toho pak vyvodit, kde je případně potřeba (podle otáček a zatížení motoru) ve specifických režimech přidat na vstřiku. Přikládám zatím screenshoty z aktuálního nastavení.
Vyznáte se v tom někdo? Rád se za kvalitní informace i odměním, ale nechce se mi jezdit do servisu, kde za draho provedou pokaždé znovu jenom tu automatickou kalibraci a vrátí mi to. To umím taky.
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1327 Bydliště: Ostrava
Zaslal: út září 12 2023, 10:24 Předmět:
První problém je, že máš velký trysky. Ten množník nemá padat pod 1,0, protože máš pak kratší časy vstřiků LPG než benzínu. K 1.0 ti může padat tak někde při maximálním výkonu, ale jinak by se měl pohybovat kolem 1,3. Stahovat to ubráním tlaku na reduktoru nemá podle mě smysl. 1,3bar je podle mě OK (pracovní tlak bys pak měl mít nastavený 1,2bar), taky to tak mám. Náklon -12% je úlet, pro atmo motor by to mělo být myslím +5-15%. Výpočet náklonu křivky jde myslím z pozice 1. a 5. bodu na křivce. Ty ji máš hodně plochou, měla by být strmější. Klidně si na křivku přidej další 2-3 body, ať se víc vyhladí.
Nevo Plus mám taky. Pro tvoje auto by byla ideální spíš jednotka Nevo PRO s OBD. Ale dá se OBD modul dokoupit i pro Nevo Plus. Po základním správném nastavení systému si to po OBD čte korekce STFT+LTFT a dělá si samo korekce mapy. Bratrovi sem takhle překopal Passat 2.8 V6 a zbavil se starého Magicu G3. Teď to má bezzásahové na nějaké ladění, krom výměn filtrů a kontrol jak jsou na tom vstřiky.
Ladění autokalibrací je teprve začátek. Pak je třeba najet si nižší rozsah (1500rpm) třeba 1500-3000rpm pro ověření autokalibrace. Pak znovu zkusit najet vyšší rozsah pro dálniční provoz třeba 3000-4500rpm a mrknout esi to moc neujíždí, eventuelně křivku doladit. Není to akce na hodinu. Speciálně velký a silný motory se najíždí blbě spodní rozsahy otáček ve vyšším zatížení, protože ty motory obvykle táhnou jak lokomotiva a kopce jsou jim u prdele. Tady je lepší motorová brzda no.
Hadice mezi vstřikem a vstupem do sání musí být vždy stejně dlouhé (a co nejkratší), jinak se nikdy pořádně nedoladíš. Mezi reduktorem a vstřiky to není kritické. Ale mezi vstřikem a sáním ano. Už to vidím jako špatnou vizitku montážníka toho LPG. Výstup plynu z reduktoru u V6 V8 motoru má být ze dvou výstupů a hadice má tvořit uzavřený okruh. Musí v ní být stejný tlak všude. Pokud to jde vše z jedné hadice, tak vstřiky na začátku mají jiný tlak než vstřiky na konci hadice. To se pak taky nedoladíš.
V rámci OV jsem schopný ti pomoct i osobně, tím málem co už kolem toho vím.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33048 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út září 12 2023, 12:37 Předmět:
Nakadah mimo jiný napsal(a):
...
Hadice mezi vstřikem a vstupem do sání musí být vždy stejně dlouhé (a co nejkratší), jinak se nikdy pořádně nedoladíš. Mezi reduktorem a vstřiky to není kritické. Ale mezi vstřikem a sáním ano. Už to vidím jako špatnou vizitku montážníka toho LPG. Výstup plynu z reduktoru u V6 V8 motoru má být ze dvou výstupů a hadice má tvořit uzavřený okruh. Musí v ní být stejný tlak všude. Pokud to jde vše z jedné hadice, tak vstřiky na začátku mají jiný tlak než vstřiky na konci hadice. To se pak taky nedoladíš.
V rámci OV jsem schopný ti pomoct i osobně, tím málem co už kolem toho vím.
Ještě to doplním - místa, kde hadičky od "valteků" (VALTEC = nejčastější používaná značka elektromagneticky ovládanejch ventilků na "vstřikování" plynný fáze LPG do sání před sací ventily motoru) zaúsťujou do sacího potrubí, musejí bejt taky u všech válců stejně daleko od příslušnýho sacího ventilu a zároveň co nejblíž k těm sacím ventilům, aby byl co nejmenší rozdíl v dopravních časech paliva do válců vzhledem k benzínu. Setkal jsem se s případem, kdy pseudoplynařský prase namontovalo do 1,6 berlinga sadu tak, že hadičky navrtalo a zalepilo silikonem do (plastovýho) sacího potrubí v místě, kde se jeho kanály rozdělujou těsně pod přírubou sacího filtru, takže k sacím ventilům to od konce každý hadičky bylo snad 25cm - a když majitel následně reklamoval nestabilní chod, kolísající volnoběh a cukavý přechody otáček, zkusilo to prase opravu tím stylem, že vytahalo stávající hadičky a nastrkalo do toho sacího potrubí hadičky delší, který na prasáka bez jakýhokoliv zkoušení nacpalo co možná nejdál dovnitř v domnění, že když budou konce blíž k sacím ventilům, že se závada "nějak opraví" ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Jinej, seriózní servis LPG to pak musel celý opravovat až natolik, že musel kompletně přemístit lištu s "valtekama" z podběhu, kam ji ten prvotní dobytek nacpal (co nejblíž k reduktoru) na držáky přišroubovaný na zadní motorovou přepážku = aby byla co nejblíž k sání; a kompletně dát nový sací potrubí se vstupama pro plyn navrtanýma až do ohbí těsně před samotný benzínový vstřikovače, takže tam nakonec byl rozdíl mezi koncema hadiček a originálníma vstřikama na beneli jen asi půl centimetru - a ejhle, po vyresetování nastavení ŘJ plynu auto normálně nastartovalo, po ohřátí na základní fabrický nastavení samo přepnulo na LPG a nechalo se normálně používat, žádná cukatůra, žádný kopání nebo kašlání při přidání plynu ... Stačilo nepatrný doladění, jako nastavení teploty chladicí kapaliny na 55°C aby to přepínalo dřív i v zimě a podobný malý korekce - a sada šlapala jak má. Předtím s těma halabala nastrkanýma šlauškama se s tím na LPG jezdit absolutně nedalo ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Zdravím po delší odmlce a děkuju za rady a postřehy. Tohle auto jsem odeslal na delší dobu do servisu, kde mi udělali rozvod včetně napínáků a řetízků na vačkách, na což doma nemám přípravky a netroufal jsem si na to. Bylo to tam dlouho, protože se řešil ještě nízký tlak oleje na spolujezdcovo hlavě, kdy to asi týden před nástupem do servisu začalo hlásit nedostatečné nastavení polohy vačky (řízeno tlakem oleje). Po proplachu kanálů v hlavě a laborování v servisu přišli na to, že bylo ucpané takové plastové (!) sítko na vstupu olejové pumpy. Po výměně chyba zmizela a tlaky dobrý, ale trvalo to.
Teď jsem se vrátil k ladění lpg, protože si připouštím jenom 2 možnosti.
1. buď to nebude fungovat dobře a pak to nechám odstranit, budu muset teda někde koupit nové sání, abych ho mohl vyměnit, jelikož staré v sobě má navrtané díry na vstřiky.
2. naladím to pořádně a pak budu spokojen a než vyprší revize na nádrž, tak to budu používat a pak dle nabytých zkušeností to buď zachovám a nebo nechám odstranit.
Nechci to odstraňovat hned, protože jsem to s tím už koupil, a rád bych to aspoň vyzkoušel, protože i to odstranění se musí udělat odborně a nechat to zase zapsat do TP, což něco stojí.
Teď k aktuálnímu stavu:
Všiml jsem si, že válce nebyly v tom pokročilém nastavení rozdělené na 2 skupiny (bank), takže neměly vlastní mapu korekcí. Rozdělil jsem je do skupin podle toho, jak jsou na vstřikách očíslované válce, což vypadalo správně. (Bank 1 1-4 válec, Bank 2 5-8 válec).
Dál bylo ve volbách zaškrtnuto HEMI, ale můj motor funkci vypínání válců nemá, tak jsem to odškrtnul. V příručce jsem si přečetl, že to pak ignoruje chyby vypnutých vstřikovačů, to není můj případ. Na kalibraci to asi nemá vliv.
Pak jsem najel novou benzínovou mapu, nastavil model a najel mapu LPG a podíval se na výsledek včetně změření ltft na obou hlavách. Na benzín jsem po zkušební jízdě naměřil ustálené ltft 7.8% a 8.6%. Přisuzuju to opotřebení benzínových vstříků. Sání jsem testoval na těsnost a nikde jsem falešný vzduch nenašel. Prvotní přičina chudé směsi na jednom z válců byla volná svíčka - lajdáctví předchozího majitele nebo jeho servisu a moje štěstí, že jsem na to přišel před katastrofou. Rád bych docílil toho, aby se po přepnutí na LPG ty adaptace výrazněji neměnily. Když jsem přepnul na LPG s tímto automatickým naladěním, dlouhodobé adaptace jsou kolem 14%, což už je moc. Na benzín to dlouhodobě jede dobře, na LPG to kvůli ltft nad 10% ukazuje chybu o sporadicky chudé směsi.
Mám tam chybu, protože po rozdělení na 2 banky jsem nepřekopíroval tu první mapu adaptací do druhé, takže na volnoběh to má na první bance korekce -4 (viz screenshot) a na druhé jsou všude 0. To ještě spravím a asi to bude příčina toho, že při volnoběhu je na grafu vidět v krátkodobých adaptacích posun řádově o několik procent (konec grafu LPG).
Vedení LPG je nejspíš různě dlouhé. Reduktor je na boku motoru u řidičovo strany a odtud vedou 2 hadice přes 2 filtry na každou stranu motoru. Zkontroluju, jestli ta bližší není nějak ohnutá za motorem, aby byla stejně dlouhá, ale spíš to bude tak, že ta, co vede k hlavě spolujezdce, bude mít tak dvojnásobnou až trojnásobnou délku. Do lišty se vstřikovači to vede z jedné strany a konec lišty končí, není to nijak propojené "dokola". Zástavbu dělal pan Vaněk z Prahy Strašnice. Reference jsem na něj slyšel dobré.
To OBD by bylo fajn a klidně bych to k tomu dokoupil. Je složité to tam připojit? Přijde mi lepší to nechat adaptovat dynamicky podle informací z lambdy, než to nějak nastavovat napevno bez zpětné vazby. Předchozí majitel asi šetřil (vzhledem ke stavu auta při nákupu, který byl zanedbaný), nebo pan Vaněk možná usoudil, že to "stačí takhle".
Přikládám aktuální grafy, mapy adaptací a logy z benzínu a z lpg zkušební jízdy.
Rád se přiučím novým věcem, motory mě baví a chci tomu rozumět, protože jedině tak si to člověk pořeší s jistotou kvalitně a precizně, protože když jsem to vezl na ladění k plynaři, vysolil jsem 2x nemalý prachy, a naladění spočívalo v tom, že se s tím projel 15 minut na automatický režim a bylo "naladěno".
Abych správně rozuměl tomu grafu s modelem a s mapou:
Model:
- tlustá modrá určuje čas vstřiku LPG v závislosti na času vstřiku benzínu - bez korekcí.
- tenká modrá s hodnotami kolem 1 je ten "množník", který ukazuje poměr času vstřiku lpg k benzínu pro daný zatížení (podle doby vstříku benzínu)?
- zelená a červená krátká křivka akorát vím, že musí být co nejvíce překryté, ale co to má za jednotky jsem z grafu nevyčetl.
Mapa:
to ukazuje dobu vstřiku paliva na základě hodnoty tlaku v sání (u atmosféry pouze podtlak tzn. závisí na otáčkách a otevření klapky)?
Když se sbírají body do mapy, dal jsem maximální přesnost, ale jaký vliv má nastavení otáček pro sběr dat? Je žádoucí sbírat ta data jen v malém spektru otáček a maximalizovat na tom úseku přesnost a pak to opakovat pro další režimy, nebo jak to funguje? Tomu jaký to má vliv a na co nerozumím. Jen jsem četl, že se najede mapa benzínu, pak mapa LPG, z toho se spočítá ten model a ten se nastaví a pak se najede znovu mapa LPG a korekce by měly být minimální, ale v mém případě jsou skoro 2x tolik.
S tím, že se to bez brzdy ladí blbě, tak to potvrzuju. To auto váží skoro 2t, ale teda nějaký kopce jsou tomu fakt u prdele. Prostě to jede furt, takže držet to pod plynem nějakou delší dobu lze jenom na dálnici a ne moc dlouho, protože 130 je tam hned (pár sekund) a v Německu to není o moc lepší... Což je fajn a líbí se mi to, ale na to ladění ne.
Mockrát díky za rady. Klidně si udělám i výlet do Ostravy až bude pěkné počasí na cestování a nebude na silnici ta slaná žíravina.
lpg_nastasveni1.png
Komentář:
Velikost:
152.2 kB
Zobrazeno:
93 krát
lpg_nastasveni2.png
Komentář:
Velikost:
171.14 kB
Zobrazeno:
92 krát
lpg_nastasveni3.png
Komentář:
tady jsou ty korekce na bank1, na bank2 jsou všude 0 - to je moje chyba. Akorát nešel přiložit 6. screenshot, tak to píšu v popisu.
Velikost:
145 kB
Zobrazeno:
81 krát
benzin_po_resetu_ecu.txt
Komentář:
Po resetu ECU s adaptacemi na 0 zkušební jízda k ustálení LTFT.
Jízda na LPG (začátek s postupným navyšováním adaptací v logu nejsou, až ten ustálený stav). V případě potřeby mohu najet další logy ve stanovených režimech. :)
Nechci jezdit jenom na LPG kvůli tomu, že do benzínu (VERVA 100) přidávám ještě VIF superbenzin aditiv. Mám s ním výborné zkušenosti pokud jde o čistotu palivového systému a sacích ventilů. Takže aby mi benzín v nádrži nehnil a abych udělal motoru dobře, vyjedu jednou za čas celou nádrž benzínu. Startuju samozřejmě na benzín, přepínání je nastavené asi na 30 stupňů celsia. (Nemám to radši zvýšit?)
Zároveň když se chci projet, tak jedině na benzín, když jedu nudnou cestu ustálenou rychlostí po české dálnici a brblá si to na 2000rpm na šestku, tak to jedu na LPG. To bych asi vzal v potaz i pro to naladění. LPG potřebuju, aby perfektně pracovalo bez ovlivnění ltft ECU v režimu klidné jízdy po dálnici na pohodu. Benzín funguje dobře z továrny a chci si na něj manuálně přepnout, když tomu chci protáhnout pérka. Jde mi totiž i o to, že při vyšší zátěži při spalování LPG vzniká vyšší teplota, zahřívají se ventilová sedla, nechladí se to odpařováním benzínu a zapalovací cívky se víc zatěžujou, aby daly jiskru na LPG směs, kde to chce vyšší zápalný napětí. Svíčky mám dle výrobce normální 4 bod podle ETKA a ne ty LPG s úzkou špičatou elektrodou. Vycházím z toho, že při jízdě s lehkou nohou a v nízkých otáčkách na LPG minimalizuju nepříznivý vliv vyšší teploty spalování a zátěž cívky, protože motor běží na pár procent výkonu, a na benzín, na který to je stavěné se pak projedu a využiju ten výkon. A když půjde bez obav z rozhození ltft přepínat LPG benzín manuálně dle potřeby, tak to takhle budu používat. LPG jako šetřílek při dlouhé cestě, benzín na projížďky.
Pocitově, kdybych se nekoukal do diagnostických výstupů z řídící jednotky, tak to jede dobře, necuká, nechcípá, ale já jsem na tohle puntíčkář a chci to mít prostě dobře a ne jenom dostatečně. Vzhledem k nákladům na novou nádrž a nízký nájezd km v budoucnu pak to LPG možná odinstaluju, protože tohle auto mám na projížďky a na dálnici a nehuntuju V8 na nákup - ani to nechci parkovat u supermarketu bez dozoru mezi , co mi to omlátí dvířkama. Na to mám takového otloukánka, o kterého se taky starám, ale má levnější servis a zajímá mě u něj praktičnost a spolehlivost po strojní stránce a nehledím tolik na vzhled (Octavia 2.0mpi AZJ 85kW combi).
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6815 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: so prosinec 30 2023, 18:20 Předmět:
Teď náhodou zjišťuju, že je tu člověk s V8, LPG a s podobnými názory. Ladit jsem nijak moc nemusel, trochu Tartaniny, teď mám bohužel Stag. Ale plynař mechanik OK, jezdí to dobře, sám se divil. Ale montér prase, i když ne strašný. Ale omotat kabely kolem lpg trubky-věšet. Já lítám na lpg furt, nějaké podpálení ap neexistuje, nic nepřimíchávám. Ale je to starý poctivý motor. Jo spínání taky 30 stC. Ta věc má jít nastartovat i bez benzínu, ale nezkoušel jsem to. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6815 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: po leden 08 2024, 20:47 Předmět:
S tou vysokou teplotou to není tak hrozný. Motor jako takový je v pohodě (pokud tam není prasárna typu řízený termostat). Přece nebudu jezdit naplno na benzín, to je kontraproduktivní. Hlavně aby v nádrži byla aspoň půlka. Jeden čas - v minulém autě jsem vypínal i čerpadlo v nádrži, protože se honilo naprázdno. S nějakými sedly ventilů taky bez starostí. VIF nedávám. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6815 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: po leden 08 2024, 21:04 Předmět:
Asi není dobré vstřikovat plyn v kapalné fázi a dělat to soustavně, ale jen v nouzi.
K těm zapalovacím cívkám nevím proč by se měli nějak přetěžovat. Je potřeba vyšší energie na zapálení, ale pokud jsou normální benzinové svíčky tak se to neprojeví. A já mám rád motor odstrojený, ne zadeklovaný. Takže svíčky nejsou namáhány, cívky se chladí a plyn. vstřiky taky. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Jo s tím odstrojením motoru to mám stejně. Ten V8 je vceklu odkrytej už v základu, jen malý plast přes hadice a ventil odvětrání, ale na kryty hlav a cívky je normálně vidět. Asi to bude tím, že samo celé sání vypadá jako velký kryt. U jiných aut obvykle zasahují asi "speciální experti na márketingy a dyzajny", protože to musí hezky vypadat, takže na to naprásknem velikej plast, aby motor vypadal tajemně a nikdo se v tom nevrtal a musel do servisu, až se rozsvítí kontrolka. Mám kryt zespoda proti bordelu, ale zvrchu mám radši přístup, však je tam kapota jako kryt. Startování na kapalný plyn nedělám, vypnout benzínové čerpadlo mě už napadlo, ale říkal jsem si, že mu to snad nevadí, protože ten okruh počítá s vracením přebytečného paliva do nádrže, takže by se nemělo nějak extrémně unavovat a navíc Audi prošpikovaná elektronikou by nejspíš začala řvát, že neběží čerpadlo. A výhoda je, že když dojde plyn, přepne se to a jen to pípne, ale motor ani nezakucká, prostě jede dál normálně. Jak budu zase mít někam cestu, naměřím ty mapy vstříkování v zátěži na dálnici, kde se to dá udržet trochu pod plynem víc jak sekundu a snad se mi podaří lépe vyladit tu směs, aby nelítaly tolik ty LTFT. Dám pak vědět, jak se mi to povedlo nebo nepovedlo.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6815 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: út leden 09 2024, 16:59 Předmět:
Jsi docela puntičkář Já u toho Tartaniny taky dolaďoval mapy, ale jen ze zájmu. Servisák se divil, že jsme to nezmršili.
Ten Stag nastavil servisák a dobrý. Na prvním autě lpg nám kámoš nastavil přímo DME na lpg, hrál si s předstihem ap. Na to, že to byl jen 3,5l to jelo pěkně. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Jo tos uhod přesně. Ale baví mě to mít věci v cajku, aby dlouho a dobře sloužily. A ne si kupovat co 4 roky nový auto, který jenom uvést do provozu, aby se tomu dalo říkat auto, trvá asi tak půl hodiny klikání na upatlaném displeji a hledání, kde se vypínají ty škodítka typu lajn, brejk & anti-slýp asistento, start stop chcíp a podobný nesmysly, který jsou otravný a často i nebezpečný, ale po samovolné aktualizaci se přesouvají náhodně po menu, aby je člověk nemohl najít a smířil se s tím, že to vypnout "nejde". To radši budu udržovat svoje krásné staré poctivé stroje, co ještě jako správná auta dělají rámus a smrad. A co hlavně - nejsou onlajn, aby mi s tím kdejakej šmoula mohl odjet z parkoviště jak s hračkou na dálkový ovládání.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 1 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.