Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6779 Bydliště: Praha
Zaslal: ne říjen 15 2023, 20:24 Předmět:
A je to tak hrozné, musíš to brousit? Kolik to má následně naběhat? Low cost verze je lehce válce přehonovat takovým tím bazmekem s plovoucími kameny nebo hůř tím s odpruženými kuličkami s tvrdokovem, nebo nejhůř s válečkem vyříznutým z pěnové hmoty omotaným šmirglem a na písty dát nové kroužky. Smontovat, jezdit _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33071 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne říjen 15 2023, 23:48 Předmět:
Kotelníku, vem do hrsti to co ti narostlo uvnitř toho kulatýho chlupatýho nahoře, co používáš abys moh nosit čepici a aby ti taky nepršelo do krku - a začni to používat k přemejšlení. Jako první si vysloveně zdůvodni, PROČ hodláš tenhle motor podrobovat výbrusu:
- máš rejhy ve starejch vložkách od zlámanejch kroužků nebo od rozpadlejch pojistek pístních čepů nebo přímo od hrkajících pístních čepů - nebo od čehokoliv jinýho, co ti spadlo dovnitř do válce(válců)? Nebo:
- máš ty vložky vyramplovaný tak, že jsou uvnitř do oválu? Nebo:
- máš zapečený kroužky, navíc olítaný tak, že ti jeden nebo víc válců nedrží kompresi?
Anebo máš jen podpálený ventily, takže ti to někde fouká hlavou? Nebo ti ten motor žere volej pomalu víc jak benál - normální obvyklá spotřeba oleje u těchhle starejch pleček je jedno-dvě deci na každejch spotřebovanejch 50 litrů benálu, půllitr na 50 litrů beneli je ještě jakž-takž a když bere půl litru na 10 litrů benzínu, je to už docela hodně.
Kolik máš vůbec změřeno, že máš v tom motoru kompresního tlaku v jednotlivejch válcích? Tyhle motory už když byly nový, měly kompresní poměr 7,5 až 8,5 - to znamená, že jejich špičkovej kompresní tlak (měří se s maximálně sešlápnutým plynem aby klapa v karbci neomezovala průtok vzduchu do sání) nebyl větší jak 9-10 atmosfér za studena. Kolik máš naměřeno ty? Je to motor bez elektroniky, směs připravuje karburátor, zapalování je bateriový s přerušovačem, to znamená, že jeho startovatelnost je dost mizerná a když klesne komprese pod 6, už ho natočíš jedině roztažením a to ještě důkladně ohřátej (třeba "přečtením" novin). Jestli ale máš válce čistý, bez škrábanců a mizernou kompresi zaviňujou jen špatný kroužky a podpálený ventily, tak se bez výbrusu vložek obejdeš - jen musíš zabrousit ventily a jejich sedla a na písty nasadit nový kroužky na ten samej výbrus, kterej tam máš teď. Budou určitě míň opotřebovaný než ty starý co tam máš teď, takže budou líp těsnit a dávat lepší kompresi. Teprve v momentě, kdy by i vložky byly tak vydrbaný, že by ani nový kroužky při montáži do stávajícího válce nebylo potřeba zmáčknout (průměr vložek by byl tak velkej, že by se novej kroužek do výbrusu vešel bez nutnosti ho smáčknout) a přitom by na stěnách válců nebyly škrábance nebo rez, stačilo by koupit kompletní pístovou sadu = písty a kroužky na výbrus o jedno číslo vyšší. Nebylo by to ideální, ale dá se tak udělat "výbrus" i bez broušení, ty litinový vložky bez chromu to snesou.
Ale všecko je jen věštění, když sem nedáš nic, cos objektivně naměřil. Takže - změřit kompresní tlaky, popiš barvu jiskřišť u svíček, případně sundat palici a obhlídnout kroužky, jak jsou zavřený do zámků, jestli jsou ještě pružný a taky jak jsou silný. Každopádně zabrousit ventily - to bez debat o čemkoliv dalším. Zběsile dělat výbrus bez respektování stávajícího stavu je dost přehnaná reakce na nějakej nepravidelnej chod nebo ztrátu výkonu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6779 Bydliště: Praha
Zaslal: po říjen 16 2023, 7:17 Předmět:
A v případě, že by byl motor opravdu tak moc KO, že by nepomohlo výše uvedené, uvažoval bych o náhradě modernějším agregátem v lepším stavu, Š120, Favorit, Felicie. Ty motory jsou pořád dost podobné, může to běžet s karburátorem, velmi pomůže osazení elektronickým zapalováním. Pokud to ještě nemáš rozmontované, tak jako úplně první změř ty kompresní tlaky. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6779 Bydliště: Praha
Zaslal: po říjen 16 2023, 9:15 Předmět:
Vždyť to zase není takový problém, akorát musíš zajistit, aby ti sací koš sál olej a nabastlit podložku pod karbec, aby byl vodorovně. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.