Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Felicie při rozjezdu cuká
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2838

PříspěvekZaslal: ne listopad 05 2023, 18:05    Předmět: Felicie při rozjezdu cuká Citovat

Vyrobena 2001, 1300cm3.
Cuká při rozjezdech za studena. Motor při rozjezdu skokově ztratí výkon.
Prý řidič musí opakovat postup - sešlápnout spojku, motor roztočit a zkusit rozjezd.
Jistě jsou tu znalci té techniky i motorů. Zajímalo by mně, na co by se měl majitel při diagnostice zaměřit. Prosím případné náměty.
Mohla by to způsobovat voda v palivu?

_________________
pro mládež - Hamíkův koutek


Naposledy upravil kulikus dne ne listopad 05 2023, 18:21, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1812
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: ne listopad 05 2023, 18:08    Předmět: Citovat

Cuká mechanicky nebo elektricky?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2838

PříspěvekZaslal: ne listopad 05 2023, 18:17    Předmět: Citovat

Děkuji. Toto je oddělení auto moto technika...
_________________
pro mládež - Hamíkův koutek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
JirkaZ



Založen: Feb 26, 2021
Příspěvky: 3064

PříspěvekZaslal: ne listopad 05 2023, 18:39    Předmět: Citovat

Co to zase je za reakci?

Vrky nejspíš chtěl upřesnit typ cukání! Možná ale mluví čínsky, pak budou všechny rady zbytečné, navíc když je to j. p. p. ...

_________________
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
HF_Tech



Založen: Apr 25, 2022
Příspěvky: 1110

PříspěvekZaslal: ne listopad 05 2023, 18:51    Předmět: Citovat

A když nechá neutrál a sešlápne plyn, tak to jde do otáček?
Nejčastější závada bývala u benzínu KO rozdělovač nebo svíčky.
Méně často bylo porouchané čerpadlo nebo ucpaný palivový filtr.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33047
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne listopad 05 2023, 18:57    Předmět: Citovat

Ročník 2001, to už je faceliftovaná, to znamená MPi = vícebod. Navíc jedna z úplně posledních. Cukání při rozjezdu a nutnost sešlápnout spojku, vyhnat plynem motor bez zátěže do toček, aby měl výkon a rozjíždět se znovu jako v autoškole s motorem pod půlkou plynu, to múže znamenat víc příčin. Je potřeba "napíchnout" auto na diagnostiku a vyčíst závady z paměti ŘJ - ale něco se dá udělat jen tak, preventivně. Zkontrolovat svíčky, jestli pálí jak mají - nesmí mít černej izolátor a jiskřiště, nejsprávnější barva je oranžově hnědá, ale může bejt i šedo-bílá. Zkontrolovat tlak paliva na vstupu do vstřikovačů - při zapnutým zapalování musí palivová pumpa v nádrži dovalit ke vstřikům minimálně půl litru benálu za minutu - a pak taky zkontrolovat přisávání falešnýho vzduchu. Podtlaková hadice k posilovači brzd, různý těsnění pod přírubama sání, všude kudy může do motoru falešnej vzduch je potřeba překontrolovat a případný vady povyměňovat. Samozřejmostí je čistej filtr sání a dobrý palivo - to se dá v nádrži ošetřit Velfobinem nebo VIFem.

HF_Tech napsal(a):
...
Nejčastější závada bývala u benzínu KO rozdělovač nebo svíčky.
...
Felina 1,3 beneli M.Y. 2001 už nemá rozdělovač, je to vícebod se zapalovací lištou nasazenou z boku motoru na svíčky a k hlavě přichycenou dvěma 6mm inbusovýma šroubama.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2838

PříspěvekZaslal: ne listopad 05 2023, 19:42    Předmět: Citovat

Díky, předám.
HFtech: s vyšlápnutou spojkou jde za studena do otáček se zpožděním a neochotně, buď se roztočí nebo zadusí a osciluje mezi těmito dvěma stavy. Je prý třeba tak dvakrát plně sešlápnout plyn aby se motor spolehlivě roztočil.

Po zahřátí motoru (5 minut jízdy) se situace prý zlepší, motor se začne chovat tak, jak má.

Vrky: nikdy jsem se nesetkal s pojmem elektrické cukání. Je-li to otázka na průběhy v řídicích signálech elektriky, nemám informace.

_________________
pro mládež - Hamíkův koutek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
decmen



Založen: Sep 25, 2013
Příspěvky: 614
Bydliště: Chlumec n.C.

PříspěvekZaslal: ne listopad 05 2023, 20:10    Předmět: Citovat

Kontrola škrtící klapky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2631
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: ne listopad 05 2023, 20:34    Předmět: Citovat

Přesně. Klapka. Zkusit vyčistit a popřípadě diagnostikou korigovat. Většinou to ale skončí koupí nové klapky, pokud je to samozřejmě tou klapkou Laughing
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DukeNuke



Založen: Apr 02, 2018
Příspěvky: 1303

PříspěvekZaslal: po listopad 06 2023, 7:40    Předmět: Citovat

Měl jsem stejný problém - čidlo teploty. Na měřáku to ukazovalo víc, než ve skutečnosti, což by mi nevadilo, ale výstup z čidla jde do řídící jednotky. Takže jednotka předpokládala, že už je motor zahřátý => chudší směs => za studena se "dusil".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
keemo



Založen: Sep 10, 2007
Příspěvky: 5333
Bydliště: Ostrava, Bratislava

PříspěvekZaslal: po listopad 06 2023, 7:43    Předmět: Citovat

taky me to vytrollilo kdysi, to cidlo ma dva vystupy a vystup do jednotky byl kaput takze to bylo chude a za studena po seslapnuti plynu zdechalo... jak se to ohralo tak uz to slo i s plynem... po vymene snimace to bylo v cajku
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33047
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po listopad 06 2023, 7:55    Předmět: Citovat

Souhlas s tím čidlem, mohlo by to bejt - pamatuju se, že na škodováckým fóru se o tohle dost hádali, protože felina ještě neměla digitální filtraci zobrazování hodnot na přístrojový desce (jeden z mnoha vejmyslů tzv. provozních psychologů, že řidič by se neměl znepokojovat například kolísáním ručičky teploměru nebo palivoměru za jízdy, podle toho jak se otevírá a zavírá termostat nebo přelejvá palivo v nádrži - proto automobilky nejdřív zavedly "filtraci údaje", kdy elektronika ukazuje 90°C už od skutečný teploty mototru 45°C až do vaření a údaj palivoměru se nehne ani při náklonu auta o 45° - od jistý doby pro jistotu nemáte rafičkový přístroje žádný a všecko vám zprostředkováví displej) - a lidi si stěžovali, že jim to blbne za studena - a na logu hodnot z ŘJ byla teplota jiná, než ukazoval teploměr na palubce. To zatracený čidlo je opravdu dvojitý = jsou v něm dva termistory, jeden slouží pro ŘJ a druhej pro budíček na přístrojovce. Někomu pomohlo několikerý vytažení, prostříknutí a zastrčení konektoru u čidla, jiným až výměna čidla - závada zřetelně není jen jedna, může bejt jak zoxidovanej konektor, tak i uhnilej nebo jinak přerušenej obvod v tom čidle ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pavel71



Založen: Feb 08, 2011
Příspěvky: 103
Bydliště: Karlovarsko

PříspěvekZaslal: po listopad 06 2023, 10:55    Předmět: Citovat

Kdys naposled měnil palivový filtr?
Pak vyčistit nastavit klapku
Kontrola popřipadě nové svíčky a odtrh sklepnout na 0,7mm
Dát nový čidlo teploty kvalitni vyrobce žadnou čínu
A já bych kouk jestli čerpadlo v nádrži tlačí jak má
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MartyAA



Založen: Jul 25, 2004
Příspěvky: 113
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po listopad 06 2023, 12:03    Předmět: Citovat

Ještě by to taky mohla dělat lambda sonda, pamatuji si, že tenkrát jsem řešil podobný problém a po načtení chybových kódů z řídící jednotky vyšlo najevo, že to je vadná lambda. Po výměně bylo po problému..
Martin

_________________
MaRtY
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dracekvo



Založen: Feb 10, 2009
Příspěvky: 676

PříspěvekZaslal: po listopad 06 2023, 12:56    Předmět: Citovat

No nevím. Signál z lambdy se po startu nepoužívá, protože nepracuje dokud se neohřeje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund