Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Nabíjení - výměna baterky u novejch aut
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 18644
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: čt leden 04 2024, 23:55    Předmět: Nabíjení - výměna baterky u novejch aut Citovat

Kámoš má asi 3 roky starýho nějakýho lidovýho wagena. Nějak je na štíru s AGM baterkou, je nějaká slabá, snad jen vybitá, nedej bóže rozsypaná.
Překvapilo mě, jaký je s nabíjením a nebo výměnou baterky sraní. Prý na to nelze vzít klasickou nabíječku ale musí mít v sobě "chytrej mikroprocesor". A že baterka se nemůže nabíjet venku z auta ale v něm, a pro nabíjení je na mínusu speciální štekr na připojení mínusu nabíječky a nelze cvaknout kleště přímo na kolík baterky. Předpokládám, že mezi kolíkem batérky a tím nabíjecím štekrem je nějakej měřící odpor, na kterým řídící jednotka auta zjišťuje, kolik se do baterky natlačilo Ah nebo se z ní zase vycucalo.
No a výměna baterky doma prý zpomeňte. Je nutná diagnostika, kde se musí nastavit veškerý štítkový hodnoty na baterce.
No tě pic, tak to abych se začal mnohem víc starat o údržbu svýho 12 let starýho Citróna, tam ještě tyhle hovadiny nejsou. Rolling Eyes

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 35067
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá leden 05 2024, 0:02    Předmět: Citovat

To vsetko tam je kvoli "inteligentnemu" (ne)dobijaniu, aby sa usetrilo par ml paliva. A ta slaba bateria s tym priamo suvisi.

Nabijacka nemusi mat nic specialne, akurat musi davat bezpecne napatie pre AGM baterie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33046
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá leden 05 2024, 0:37    Předmět: Citovat

Ten "měřicí odpor" je kostřicí kabel, z úbytku na něm palubní počítač zjišťuje, kterým směrem teče proud - jestli z baterky nebo do baterky a kolik ho tam nateklo. Proto se musí nabíjet tak, že kladný kleště od nabíječky jdou na kladnej vývod baterky, ale záporný na kostřicí bod na kastli, aby proud musel projít tím ukostřovacím kabelem a počítač si dokázal spočítat, kolik Ah se nabilo. A jak napsal rnbw přede mnou, všecko to je ekobuzerantskej vejmysl směřovanej k údajný úspoře paliva - ale daleko víc škodící ničením mnohem dražších a výrobně náročnějších AGM baterií.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 18644
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: pá leden 05 2024, 2:04    Předmět: Citovat

Takže Karle, pokud nabiješ baterku mimo auto tak si auťák myslí, že když nebylo dobíjení, tak plně nabitá baterka je vlastně pro něj vybitá? Nebo pak hrábne po napětí baterky a srovná se nějak?
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33046
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá leden 05 2024, 2:20    Předmět: Citovat

To první, bere ji furt jako vybitou. A co horšího, když z něj vybereš starou baterku se sníženou kapacitou od zasulfátování nejdřív tím ychtylským nenabíjením a pak rvaním do ní proudu jak ruskou akupunkturou = vidlema do psa - a namontuješ fungl novou, bude si to myslet taky a k tý nový se bude chovat stejně jako ke starý paštice. Musíš mít PC diagnostiku přes OBDE meziksicht a musíš její pomocí Jeho Veličenstvu ekozmrdskýmu softwaru v palubním kompjůtru laskavě oznámit, žes mu nainstaloval novej a patřičně drahej kus volova na další ychtylskou likvidaci jeho udržováním v permanentně vybitým stavu - a 3x běda ti, kdybys ho chtěl voyebat a dát mu tam klasickou mokrou NE-AGM. Tu ti tahleta moderní "aku-managor-bestialita" podle toho ekozmrdovskýho principu "při jízdě pokud možno vůbec nenabíjet = nenabuzovat alternátor, jet jen na baterku, tu vyšťavit na 10,5V a pak co nejrychlejc nabíjet proudem jak na ponorce" zlikviduje ani ne za půl roku ... Už jsme to tady počítali, pokud to ychtylský nenabíjení uspoří v průměru při nájezdu 10 000km/rok 1 plnou nádrž ročně, ale za 2 roky tomu musíš obětovat jednu kompletní AGM baterku s celým jejím ekodopadem na životní prostředí (zpracování olova na desky, skla na rouno, plastů na futrál, síry na elektrolyt ...), tak by se opravdu ekobuzny měly na ouřední náklady střílet na potkání ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12306
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: pá leden 05 2024, 3:03    Předmět: Citovat

AGM baterie je obyčejný olověný akumulátor se separátorem ze skelného rouna hermeticky uzavřený a nevhodný pro "mobilní" použití . . .

Výhody:
Levná a jednoduchá výroba
Vyspělá a dobře zvládnutá technologie výroby
Velmi nízké samovybíjení (1–3% za měsíc)
Schopnost dodat vysoké proudy
Jednoduché nabíjení, stačí zdroj konstantního napětí s omezením proudu a články mohou být připojeny libovolně dlouho.

Nevýhody:
Špatný poměr kapacity k hmotnosti, nevhodné pro mobilní použití !
Nesmí být skladovány ve vybitém stavu, napětí by nemělo klesnout pod 2,1 V/článek
Poskytují pouze malý počet úplných vybíjecích cyklů (cca 200), vhodné pro záložní napájení, kdy je potřeba jen občasné vybíjení.
Oxid olovičitý v nich obsažený je jedovatý, což je činí nebezpečnými pro životní prostředí !

. . . tak kde je pravda ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15801
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: pá leden 05 2024, 6:42    Předmět: Citovat

Pravda je v tom, že baterka se chová normálně a normálně i funguje. Problém této "inteligence" je právě v tom autě, co ji tak inteligentně používá.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
feliz_navidad



Založen: Oct 15, 2009
Příspěvky: 737

PříspěvekZaslal: pá leden 05 2024, 7:11    Předmět: Citovat

Ono už nejde u aut VW gruppe vypnout řízené nabíjení odpojením konektoru od snímacího odporu u záporného pólu akumulátoru? To byla první věc, kterou jsem při koupi auta udělal.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vicious



Založen: Aug 10, 2007
Příspěvky: 686
Bydliště: 3 km od Humenného

PříspěvekZaslal: pá leden 05 2024, 9:04    Předmět: Citovat

Malo by sa to dať, viď foto. Nebude s tým mať riadiaca jednotka nejaký problém, okrem toho, že neuvidí žiadny odber, ani dobíjanie?


foto.jpg
 Komentář:
Ibiza 2022
 Velikost:  92.04 kB
 Zobrazeno:  124 krát

foto.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
feliz_navidad



Založen: Oct 15, 2009
Příspěvky: 737

PříspěvekZaslal: pá leden 05 2024, 9:12    Předmět: Citovat

Jestli s tím bude mít řídící jednotka problém nevím, neptal jsem se jí. Ale ty moje mají odpojený konektor už několik let, absolvovaly s tím i STK, jedna z nich už půjde na třetí.
Kromě řízeného dobíjení se tím deaktivuje i start-stop systém.


Naposledy upravil feliz_navidad dne pá leden 05 2024, 9:14, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
davemh



Založen: Jul 02, 2016
Příspěvky: 368
Bydliště: Český ráj

PříspěvekZaslal: pá leden 05 2024, 9:13    Předmět: Citovat

Patrně bude dobíjet konstantním napětím a po čase vyhodí nějakou chybovou hlášku.

Ekkar > znamená tedy, že při nabíjení externím zdrojem je potřeba mít stále zapnuté řízení?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
feliz_navidad



Založen: Oct 15, 2009
Příspěvky: 737

PříspěvekZaslal: pá leden 05 2024, 9:21    Předmět: Citovat

Žádnou chybovou hlášku za víc jak 5 let provozu s odpojeným konektorem nevyhodila. Dobíjení se chová zcela standardně, jako v době, kdy svět byl ještě v pořádku. Po trvalém odpojení konektoru je možné baterii dobíjet i v autě.
Nikoho tím k ničemu nenavádím, jenom uvádím svoje několikaleté zkušenosti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
matahari



Založen: Oct 29, 2017
Příspěvky: 1006

PříspěvekZaslal: pá leden 05 2024, 10:28    Předmět: Citovat

Kolega v práci má Oktávii 2019 a snažil se o vypnutí Start-Stopu softwarově pomocí Caristy. Řešil to snad 1,5 roku, kdy stále sháněl nejnovější alfa/beta verze, ve kterých bývaly i nějaké pokusné testovací možnosti, ale nakonec skončil s odpojeným konektorem u baterky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jurosdi



Založen: Jan 07, 2017
Příspěvky: 151

PříspěvekZaslal: pá leden 05 2024, 10:59    Předmět: Citovat

Pri prvých generáciach VW koncernu sme start-stop deaktivovali v L-code prepísaním hodnoty napetia,ktorú považovala elektronika start-stop za hraničnú pre aktiváciu. Jednoducho sa napísala vyšia hodnota napetia(ktorú dobíjanie nikdy nedosiahlo) a system sa nikdy nespustil. Pri výmene AGM baterky stačí prepísat posledné číslo v pôvodne uloženom seriovom čisle baterky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Pikofarad



Založen: Dec 02, 2007
Příspěvky: 1460

PříspěvekZaslal: pá leden 05 2024, 12:56    Předmět: Citovat

davemh napsal(a):
znamená tedy, že při nabíjení externím zdrojem je potřeba mít stále zapnuté řízení?

Řídící jednotka za pár minut vypne do st-by,myslím,že ovlivňuje nabíjení jen při jízdě.U Nissanu je jedno kde zapojím nabíječku.Nabije vždy stejně i při odpojené baterce.V zapalovači mám voltmetr,ukazuje při jízdě 12,8-14,4V.Bez plynu z kopce nabíjí 14,4,při přidání téměř nedobíjí.Po ujetí 100km stotřicítkou po dálnici nedobije nic.2x měsíčně musím nabíjet z externí nabíječky jinak by už baterka za 3600kaček byla v...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Strana 1 z 8

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund